Siedzenia od mk4 w mk3
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Postanowilem troszke odswiezyc temat poniewaz sam chcialem zamontowac siedzenia z mk4 i nie znalazlem nic poza tym tematem, siedzenia juz mam zamontowane i zrobilem mala foto porade dla potomnych moze sie komus przyda????
Potrzebne narzedzia:
2 kawalki blachy zagiete pod 90 stopni
szlifierka katowa
wiertarka
wiertlo nr 8(ja robilem nim dziure w blaszce pod srube nr 8mm)
wiertlo 2mm(do nawiercenia pod blachowkrety)
klucze gwiazdki
4 x sruby 8mm
blachowkrety 2,5mm x 20mm(ja uzylem do zamocowania blachy)
imbusy
Do tego ze 2 browce(pijemy po zakonczonej pracy)
Zaczynamy od pozbycia sie malych rolek i gumy spod sruby ktora trzyma zapiecie pasa
1-odkrecamy srube kluczem gwiazdkowym i wyciagamy spod niej kwadratowy kawalek gumy (usuwamy gume poniewaz ona nie pozwala na swobodne ustawienie siedzenia w szynie)
2-odkrecamy duza rolke i usuwamy mala rolke razem z kawalkiem blaszki
3- ten kawalek blaszki z rolka usuwamy schodzi swobodnie
Tak to wyglada po usunieciu:
Nastepnie odkrecamy duza rolke po drugiej stronie siedzenia, usuwamy mala rolkea ,w duzej szlifujemy jedna strone tak by rolka weszla w prowadnice(ja zeszlifowalem cos kolo 3 mm z grubosci rolki , sprawdzamy czy rolka wejdzie swobodnie, umnie weszla ciasno ale tak chcialem) przykrecamy spowrotem do siedzenia
Tak to wyglada:
Tylko jedna rolke szlifujemy!!! rolka ta kolo zapiecia pasa zostaje nietknieta!!!!
Miejmy nadzieje ze wytrzyma???Ja dodalem pod srube podkladke dlatego ze rolka luzno latala na boki.Tak przygotowane siedzenia sa gotowe do montazu, ale zanim to zrobimy musimy usunac z auta przednie mocowanie fotela (pamietajcie jesli usuniemy mocowanie nie bedziemy mogli zalozyc spowrotem starych siedzen)
Tak wyglada mocowanie:
Zdjecia przedstawiaja juz lekko naciete mocowania. Przed cieciem zabezpieczamy wnetrze przed iskrami ja uzylem starego koca (lekko go zmoczylem woda)
Zdjecie po wycieciu mocowan i polozeniu blaszki(blaszka jeszcze nie przykrecona do karoseri)
Nastepnie wkladamy siedzenie w prowadnice i ustawiamy blaszke, po ustawieniu prykrecamy ja do karoseri, uprzednio nawiercajac otwory pod wkrety i pod sruby 8mm
do przykrecenia mocowania siedzenia
(najlepszym rozwiazaniem jest jej przyspawanie , ja nie mialem dostepu do spawarki)
Oto przykrecona blaszka, wkladamy siedzenie i pod nim przykrecamy uchwyt mocowania prowadnicy dwoma srubami 8mm (uchwyt ma nagwitowane 2 otwory orginalnie)
Gotowe jedno siedzenie:
Dokladnie tak samo postepujemy z drugim siedzeniem.
Przy zakladaniu tylnych siedzen nie mialem niestety aparatu:(
Bez obaw montowanie tylu jest owiele prostsze
Teraz zabieramy sie za tylne siedzenia :
Podnosimy stare siedziska tak aby miec dostep do mocowan (mocowania sa prykrecone srubami na imbus bodajze nr 6),po wyjeciu siedzisk z auta przecinamy drut pod siedziskiem tak aby zdjac mocowania ktore uzyjemy do zamontowania siedzisk z MK4, przykrecamt stare uchwyty spowrotem, wkladamy nowe siedziska (ja troszke scisnolem druty od nowych siedzisk aby luzniej weszly). Teraz wyciagamy oparcie,odkrecamy stary zaczep oparcia od karoseri oraz srodkowe mocowanie oparcia (su bezuzyteczne),wkladamy nowe oparcia (ja wlozylem najpierw jedno dopasowalem kawalek blaszki z otworem w miejsce starego dolnego uchwytu) I tak samo zrobilem z drugim oparciem (niemam jeszcze dobrego patetu na gurny zaczep ale niedlugo cos wymysle)
Teraz mozemy se popijac piwko I cieszyc sie nowymi siedzeniami
Potrzebne narzedzia:
2 kawalki blachy zagiete pod 90 stopni
szlifierka katowa
wiertarka
wiertlo nr 8(ja robilem nim dziure w blaszce pod srube nr 8mm)
wiertlo 2mm(do nawiercenia pod blachowkrety)
klucze gwiazdki
4 x sruby 8mm
blachowkrety 2,5mm x 20mm(ja uzylem do zamocowania blachy)
imbusy
Do tego ze 2 browce(pijemy po zakonczonej pracy)
Zaczynamy od pozbycia sie malych rolek i gumy spod sruby ktora trzyma zapiecie pasa
1-odkrecamy srube kluczem gwiazdkowym i wyciagamy spod niej kwadratowy kawalek gumy (usuwamy gume poniewaz ona nie pozwala na swobodne ustawienie siedzenia w szynie)
2-odkrecamy duza rolke i usuwamy mala rolke razem z kawalkiem blaszki
3- ten kawalek blaszki z rolka usuwamy schodzi swobodnie
Tak to wyglada po usunieciu:
Nastepnie odkrecamy duza rolke po drugiej stronie siedzenia, usuwamy mala rolkea ,w duzej szlifujemy jedna strone tak by rolka weszla w prowadnice(ja zeszlifowalem cos kolo 3 mm z grubosci rolki , sprawdzamy czy rolka wejdzie swobodnie, umnie weszla ciasno ale tak chcialem) przykrecamy spowrotem do siedzenia
Tak to wyglada:
Tylko jedna rolke szlifujemy!!! rolka ta kolo zapiecia pasa zostaje nietknieta!!!!
Miejmy nadzieje ze wytrzyma???Ja dodalem pod srube podkladke dlatego ze rolka luzno latala na boki.Tak przygotowane siedzenia sa gotowe do montazu, ale zanim to zrobimy musimy usunac z auta przednie mocowanie fotela (pamietajcie jesli usuniemy mocowanie nie bedziemy mogli zalozyc spowrotem starych siedzen)
Tak wyglada mocowanie:
Zdjecia przedstawiaja juz lekko naciete mocowania. Przed cieciem zabezpieczamy wnetrze przed iskrami ja uzylem starego koca (lekko go zmoczylem woda)
Zdjecie po wycieciu mocowan i polozeniu blaszki(blaszka jeszcze nie przykrecona do karoseri)
Nastepnie wkladamy siedzenie w prowadnice i ustawiamy blaszke, po ustawieniu prykrecamy ja do karoseri, uprzednio nawiercajac otwory pod wkrety i pod sruby 8mm
do przykrecenia mocowania siedzenia
(najlepszym rozwiazaniem jest jej przyspawanie , ja nie mialem dostepu do spawarki)
Oto przykrecona blaszka, wkladamy siedzenie i pod nim przykrecamy uchwyt mocowania prowadnicy dwoma srubami 8mm (uchwyt ma nagwitowane 2 otwory orginalnie)
Gotowe jedno siedzenie:
Dokladnie tak samo postepujemy z drugim siedzeniem.
Przy zakladaniu tylnych siedzen nie mialem niestety aparatu:(
Bez obaw montowanie tylu jest owiele prostsze
Teraz zabieramy sie za tylne siedzenia :
Podnosimy stare siedziska tak aby miec dostep do mocowan (mocowania sa prykrecone srubami na imbus bodajze nr 6),po wyjeciu siedzisk z auta przecinamy drut pod siedziskiem tak aby zdjac mocowania ktore uzyjemy do zamontowania siedzisk z MK4, przykrecamt stare uchwyty spowrotem, wkladamy nowe siedziska (ja troszke scisnolem druty od nowych siedzisk aby luzniej weszly). Teraz wyciagamy oparcie,odkrecamy stary zaczep oparcia od karoseri oraz srodkowe mocowanie oparcia (su bezuzyteczne),wkladamy nowe oparcia (ja wlozylem najpierw jedno dopasowalem kawalek blaszki z otworem w miejsce starego dolnego uchwytu) I tak samo zrobilem z drugim oparciem (niemam jeszcze dobrego patetu na gurny zaczep ale niedlugo cos wymysle)
Teraz mozemy se popijac piwko I cieszyc sie nowymi siedzeniami
Ostatnio zmieniony sob gru 29, 2007 01:24 przez Scotto, łącznie zmieniany 1 raz.
Moj golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
ja z tym niemam problemu, dlaczego bo umnie koszty recaro sa cos kolo 300funtow,ciezko znalezc a jak znajdziesz to najczesciej 150 mil od miejsca zamieszkania(malo kto chce wyslac przesylka) a te mam za niska cene i troszke pracymariachi pisze:Serce nie pozwoliło by mi odciąć oryginalnego mocowania
Moj golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
Wygodniejsze. Co do trzymania bocznego, to zależy jakie się ma fotele z mk4, ale zależy co i jak. Zamiast nie recaro z GTi bym nie wstawiał z mk4 bo aż taka różnica to to nie jest chyba, że w miejsce zwykłych, to jak najbardziej. Sam mysle od jakiegos czasu czy zonie nie zmienić na czwórkowe
'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)
Siedzenia od mk4 w mk3
Witam.
Wiem ze odkopuje temat.
Czy kolega wymyslil juz patent na tylne fotele?
Wiem ze odkopuje temat.
Czy kolega wymyslil juz patent na tylne fotele?
(niemam jeszcze dobrego patetu na gurny zaczep ale niedlugo cos wymysle)
(\X/)
Siedzenia od mk4 w mk3
Witam . widze, ze od mk4 pchacie siedzenia do mk3 . tez tak chcialem .
Ale moje pytanie bedzie troche inne .
Mam mozliwosc dorwania kompletu przednich foteli (grzanych i el. reg.) i tylniej kanapy w skorze od passata b4 za niewielkie pieniazki bo 450 zl.
No ale..... czy to wszystko bedzie pasowac. zaznacze ze mam golfa 3 w krotkiej wersji (5d) . no a passat , jak to passat kombi (5d)
patrzylem na rozstaw tylniej kanapy i jest to samo - co do dolnych zaczepow, gora rowniez. tylko dziwnie wygladaja mi te smieszne odchynale zawiasy od siedziska.
prosze o pomoc czy ktos juz sie w taki temat obil
Ale moje pytanie bedzie troche inne .
Mam mozliwosc dorwania kompletu przednich foteli (grzanych i el. reg.) i tylniej kanapy w skorze od passata b4 za niewielkie pieniazki bo 450 zl.
No ale..... czy to wszystko bedzie pasowac. zaznacze ze mam golfa 3 w krotkiej wersji (5d) . no a passat , jak to passat kombi (5d)
patrzylem na rozstaw tylniej kanapy i jest to samo - co do dolnych zaczepow, gora rowniez. tylko dziwnie wygladaja mi te smieszne odchynale zawiasy od siedziska.
prosze o pomoc czy ktos juz sie w taki temat obil
Siedzenia od mk4 w mk3
temat obcykany - nie moglem sie powstrzymac przed kupnem kompletu .
a wiec tak.
uchwyt (srodkowy) trzymajacy tylne oparcie trzeba podniesc o ok ~2cm na srubach tzn - nawiercic w pionie w polowie dlugosci stary chwytak miedzy 2-ma rozstawami srub i przykrecic na gorne miejsa srub ( w karoserii ) - dolne zostaja nie uzywane
nastepnie - uchwytry boczne z kazdej czespi oparcia kanapy odkrecamy ,.... po odkreceniu w tapicerce mamy wyczuwalne dziury powyzej trzymajacej chwytak imbusowej sruby 6'tki.
w tym miejscu trzeba wkrecic sruby dlugosci ok 3 cm ( zewnetrzne ) a wewnetrzne ok 1,5 cm - zeby spokojnie sie zatrzasnely w karoserii samochodu,
badz przerobic stare mocowania . obcinajac je na plasko i podnoszac przez spawanie chwytak o 1 cm od mocujacej sruby 6'tki - dla mnie ladniej i stabilniej to wyglada (kto sie za to wezmie nie bedzie mial problemu ze zrozumieniem o czym pisze )
oczywiscie gorne sruby na zatrzaski tez trzeba wydluzyc. o jakies 2 cm. ja dalem poprostu dluzsze .
nie ma lipy i dosc precyzyjnie to wyglada.
nie podpada ze siedzenia sa jakos przerabiane
siedzisko pasuje jak ta lala
roboty na jakas godzinke z piciem kawy i przerwa na podziwianie nowego nabytku
cala filozofia. przod pasuje jak ulal
efekt koncowy na foto
a wiec tak.
uchwyt (srodkowy) trzymajacy tylne oparcie trzeba podniesc o ok ~2cm na srubach tzn - nawiercic w pionie w polowie dlugosci stary chwytak miedzy 2-ma rozstawami srub i przykrecic na gorne miejsa srub ( w karoserii ) - dolne zostaja nie uzywane
nastepnie - uchwytry boczne z kazdej czespi oparcia kanapy odkrecamy ,.... po odkreceniu w tapicerce mamy wyczuwalne dziury powyzej trzymajacej chwytak imbusowej sruby 6'tki.
w tym miejscu trzeba wkrecic sruby dlugosci ok 3 cm ( zewnetrzne ) a wewnetrzne ok 1,5 cm - zeby spokojnie sie zatrzasnely w karoserii samochodu,
badz przerobic stare mocowania . obcinajac je na plasko i podnoszac przez spawanie chwytak o 1 cm od mocujacej sruby 6'tki - dla mnie ladniej i stabilniej to wyglada (kto sie za to wezmie nie bedzie mial problemu ze zrozumieniem o czym pisze )
oczywiscie gorne sruby na zatrzaski tez trzeba wydluzyc. o jakies 2 cm. ja dalem poprostu dluzsze .
nie ma lipy i dosc precyzyjnie to wyglada.
nie podpada ze siedzenia sa jakos przerabiane
siedzisko pasuje jak ta lala
roboty na jakas godzinke z piciem kawy i przerwa na podziwianie nowego nabytku
cala filozofia. przod pasuje jak ulal
efekt koncowy na foto
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: wt lis 17, 2009 14:50
- Lokalizacja: Łukawiec
Siedzenia od mk4 w mk3
Witam.
Tez sobie zamonotałem foteliki z mk4 do mk3, rewelacja
Ale mam pytanko do kolegów czy kots podpinał koski z airbegiem z foteli mk4 do ori wtyczek z mk3???
Co i jak ktore kable odpowiadaja za poduszkai??
Tez sobie zamonotałem foteliki z mk4 do mk3, rewelacja
Ale mam pytanko do kolegów czy kots podpinał koski z airbegiem z foteli mk4 do ori wtyczek z mk3???
Co i jak ktore kable odpowiadaja za poduszkai??
Siedzenia od mk4 w mk3
jeśli masz wersje mk3 wyposażona w 4 poduszki to nie ma z tym najmniejszego problemu .
ogolnie we wtyczce pod siedzeniami sa 3 kable z czego 2 sa od AIR BAG na ktorych musi byc widzialna dla sterownika opornosc poduszi ( nie ma znaczenia jak je podlaczysz bo i tak nie koniecznie musza sie zgadzac kolory w siedzeniu z mk4 do instalacji mk3 - przewaznie sa to kable zielony i bialy) a ten 3ci to jest czarny badz brazowy, a on tylko musi byc podpiety do masy .
ale jesli nie masz werski z 4ma poduszkami to nie ma co z tym kombinowac - za duze koszty modyfikacji .
bo jest to wymiana calego okablowania jak i sterownika poduszek i bocznych czujnikow uderzeniowych .
jak dla mnie mija sie to z celem . chyba ze ktos ma za duzo pieniazkow
ogolnie we wtyczce pod siedzeniami sa 3 kable z czego 2 sa od AIR BAG na ktorych musi byc widzialna dla sterownika opornosc poduszi ( nie ma znaczenia jak je podlaczysz bo i tak nie koniecznie musza sie zgadzac kolory w siedzeniu z mk4 do instalacji mk3 - przewaznie sa to kable zielony i bialy) a ten 3ci to jest czarny badz brazowy, a on tylko musi byc podpiety do masy .
ale jesli nie masz werski z 4ma poduszkami to nie ma co z tym kombinowac - za duze koszty modyfikacji .
bo jest to wymiana calego okablowania jak i sterownika poduszek i bocznych czujnikow uderzeniowych .
jak dla mnie mija sie to z celem . chyba ze ktos ma za duzo pieniazkow
Ostatnio zmieniony śr sty 19, 2011 17:37 przez repa, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Siedzenia od mk4 w mk3
zalezy do kogo piszesz o te fotki czy do siedzen z mk4 czy od passka b4 ktore ja sobie wcisnalemtakos pisze:Moglbys zrobic zdjecia pokazujace jak to przerobiles? (tylnia kanape)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości