Problem z ARL :(

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Brylant86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 19:21

Problem z ARL :(

Post autor: Brylant86 » ndz sty 16, 2011 10:55

Witam
Mam określony problem ze Swoim Golfem MK4 z silnikiem ARL. Autko było podłączone pod komputerek który wykazał określone błędy :
4505 – zawór dla Unit Injector 1 -Poniżej dolnej granicy regulacji
4141 – Czujnik prędkości obrotowej- Sygnał niezrozumiały
412D- Przerywacz spalania cylinder 1 rozpoznany
0522 Szyna – CAN, sterownik silnika usterka w sterowniku silnika
0214- zasilanie napięciem za niski sygnał (to akurat rozumiem bo przez diagnostyka ładowałem akumulator bo był słabawy )

Na podstawie tych błędów diagnosta wstępnie określił ze 1 pompowtysk zaczyna szwankować i należy go wymienić.
W normalnym użytkowaniu autko ma problem z zapaleniem najczęściej rano po długim postoju (ok. 10 godzin w garażu w temperaturze ok. 8-10 stopni C) zdarzało się kilka razy że nie chciało zapalić wcale za pierwszym razem tak jakby niemiało paliwa w ogóle (rozrusznik kręcił, ale auto nie chciało załapać). Czasami auto odpala normalnie na strzał , a czasami znów z mniejszym lub większym problemem. W sytuacji gdy odpala z problemem po kilku sekundowym kręceniu rozrusznikiem wskakuje od razu Kontrolka od ESP i nie można jej wyłączyć guzikiem, trzeba zgasić silnik i uruchomić ponownie. Jednak po ok. 5-10 minut gdy silnik pracuje i tak kontrolka ESP się pojawia i towarzyszy temu dość nierówna i wyczuwalna praca silnika (tak jakby pracował na 3 cylindry). Dodam ze auto po odpaleniu po postoju nocnym dymi na niebiesko po odpaleniu i nierówno pracuje(spaliny śmierdzą dość mocno olejem napędowym), jednak gdy się rozgrzeje (wskazówka temp. minie trzy pierwsze kreski wszystko jest ok. i autko pracuje jak pszczółka i nie dymi, a kontrolka ESP juz sie niezapala ). Auto ma 205 tyś km przebiegu wymienione wszystkie świece żarowe, pracuje na oleju syntetycznym tak jak zaleca producent rozrząd wymieniony przy przebiegu 183 tyś km .

Moje pytanie jest takie czy objawy które opisałem wyżej i błędy wskazują na uszkodzony pompowtrys nr. 1 ? Moje przypuszczenia mniej sceptyczne skupiały by się na oringach uszczelniających pompowtrysk w głowicy. Czy możliwe ze wtrysk zapowietrza się w tym miejscu i dostaje oleju z głowicy jak postoi i stąd dymienie na niebiesko i problemy z odpalaniem ?
Bardzo proszę o pomoc bo problem ten towarzyszy mojemu autku dość długo ale teraz wyraźnie się nasilił i pojawiły się wspomniane problemy z odpaleniem.



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Problem z ARL :(

Post autor: leon79 » ndz sty 16, 2011 12:37

logi statyczne grupy 013, 023 i 018 potrzebne na początek.


User

Brylant86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 19:21

Problem z ARL :(

Post autor: Brylant86 » pn sty 17, 2011 11:42

a powiedzcie mi jaki pompowtrysk bedzie pasowal do mojego silnika ??? tylko z końcówka AL czy np. BQ też moge kupic bo taki znalazlem na allegro



witek690
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt cze 22, 2010 16:00
Lokalizacja: Świdnica

Problem z ARL :(

Post autor: witek690 » pn sty 17, 2011 16:08

Ba tez bedzie pasował



Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

Problem z ARL :(

Post autor: martinezz123 » wt sty 18, 2011 12:11

kontrolka od esp zostaje bo prawdo podobnie masz duży spadek napięcia podczas odpalania :)


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Problem z ARL :(

Post autor: doggie » wt sty 18, 2011 12:19

Brylant86 pisze:
Na podstawie tych błędów diagnosta wstępnie określił ze 1 pompowtysk zaczyna szwankować i należy go wymienić.
jasnowidz chyba jakiś czy co?
tak jak napisał leon79, logi 013, 023 i 018 druga kwestia to wymiana aku na nowy i sprawdzenie czy błędy powracają



Brylant86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 19:21

Problem z ARL :(

Post autor: Brylant86 » wt sty 18, 2011 14:03

tylko ze kontrolka ESP zapla sie już jak auto chodzi okolo 10 minut... aku jest ok bylo sprawdzane, auto nie nie ma problemów z kreceniem kreci równo, tylko czasem wrażenie jest takie jakby poprostu silnik nie odostawał paliwa ;/



Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

Problem z ARL :(

Post autor: _Bolec_ » czw sty 20, 2011 19:41

nie masz ładowania odpowiedniego. masz kontrolkę aku na desce?



Brylant86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 19:21

Problem z ARL :(

Post autor: Brylant86 » czw sty 20, 2011 23:13

ładowanie odpowiednie czyli ponad 14V, za to piwerszy pompowtrysk na zimnym przekracza wartość +2,80 , dlatego szarpie i dymi , pozniej chodzi lepiej po nagrzaniu



Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

Problem z ARL :(

Post autor: _Bolec_ » czw sty 20, 2011 23:19

zaraz po odpaleniu jest ładowanie?



Brylant86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 19:21

Problem z ARL :(

Post autor: Brylant86 » pt sty 21, 2011 01:34

tak dokładnie 14,4 V
pompka zamówiona regenerowana, zobaczymy jaki bedzie efekt , ale z tego co słyszałem to jest to czesta przypadłość arl-i niestety



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości