pomocy w spr. sterowania turbiną

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

pomocy w spr. sterowania turbiną

Post autor: zyggy » sob sty 15, 2011 18:33

Witam. Potrzebuję porady w sprawie sterowania turbiną poprzez podciśnienie. Silnik jak w opisie. Postaram się opisać problem. Pomimo wyczyszczenia turbiny raz na jakiś czas podczas przyspieszania auto łapie notlauf . Sprawdzałem jak porusza się sztanga od turbiny i w sumie nie stawia ona oporów w ruchu góra dół. Praktycznie wszystkie gumowe wężyki w układzie podciśnienia sprawdzone lub wymienione a pomimo to nie podoba mi się jak jest sterowana (wciągana) sztanga w gruszcze. Na pracującym na wolnych obrotach silniku zdejmując wężyk z gruszki sztanga opada gwałtownie, gdy go założę na gruszkę sztanga jest wciągana w górę, ale dużo wolniej i na dodatek jakby skokowo. Myślałem, że winna jest turbina (zapieczona), więc zrobiłem mały test. Podłączyłem nowy 1m wężyka do trójnika przy pompie vacum i bezpośrednio do gruszki i o dziwo sztanga podnoszona jest energicznie, szybko i gładko. Kiedyś podmieniałem już N75 od kolegi (cycu) i sztanga była podnoszona tak samo (tzn. wolniej i skokowo), a nie pamiętam jak było u kolegi. Stąd pytanie do posiadaczy AFN'ów i innych posiadających wiedzę w tym temacie, jak to powinno działać poprzez zawór N75? Czy u was na ciepłym silniku, na wolnych obrotach zdejmując i zakładając wężyk na gruszkę, sztanga jest podnoszona szybko (gwałtownie, momentalnie), czy są jakieś opóźnienia, czy ruch wciągający jest jednostajny i szybki? Proszę pomóżcie! Jeśli u was ten ruch w górę jest szybki, płynny itd jak piszę, to podpowiedzcie gdzie szukać problemu (jak napisałem N75 był podmieniany i nic to nie dało)? Ogólnie mówić mam wrażenie, że turbina zbyt późno wstaje, a logów nie ma kiedy i z kim zrobić.


pzdr
zyggy

Awatar użytkownika
gatokane
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob paź 31, 2009 22:37
Lokalizacja: Przemysl

pomocy w spr. sterowania turbiną

Post autor: gatokane » sob sty 15, 2011 23:40

Zerknij na to " onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

pomocy w spr. sterowania turbiną

Post autor: Sztomel » ndz sty 16, 2011 00:08

Baskecior w tej wideoporadzie pomylił się w dość istotnej sprawie :
sztanga będąc wciągana w górę zwiększa wartość ciśnienia doładowania a nie zmniejsza, będąc opuszczana w dół zmniejsza wartość ciśnienia doładowania. Poza tym reszta jest OK.
zyggy, jeśli wolno podnosi się sztanga przy Twoim turbo to musisz sprawdzić szczelność układu podciśnienia począwszy od pompy podciśnienia aż po wężyk przy gruszce siłownika podciśnieniowego. Przy czym jeśli testujesz w taki sposób, że odpinasz a potem zakładasz wężyk na króciec gruchy to pamiętaj aby koniec wężyka przy zdejmowaniu z gruchy przytykać zaraz palcem bo od razu wyrównuje się podciśnienie z ciśnieniem atmosferycznym. Bez przytykania palcem końca wężyka minie trochę czasu aż układ znowu złapie pełną wartość podciśnienia co będzie skutkować wolniejszym wstawaniem sztangi. Zawsze jednak możesz zrobić ten test bez zdejmowania wężyka na 011 BS tak jak na filmiku Baskeciora.


Obrazek

zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

pomocy w spr. sterowania turbiną

Post autor: zyggy » ndz sty 16, 2011 09:32

Sztomel pisze:to musisz sprawdzić szczelność układu podciśnienia począwszy od pompy podciśnienia aż po wężyk przy gruszce siłownika podciśnieniowego
- tak jak pisałem, układ sprawdziłem.
Sztomel pisze:Bez przytykania palcem końca wężyka minie trochę czasu aż układ znowu złapie pełną wartość podciśnienia co będzie skutkować wolniejszym wstawaniem sztangi.
- co ciekawe, jeśli test robię innym wężykiem bezpośrednio z trójnika przy pompie, to sztanga podnosi się momentalnie, czy jest taka różnica w podciśnieniu za N75?
Test BS 011 zrobię może dzisiaj, a logi jak tylko znajdę kogoś do logów (samemu ciężko i niebezpiecznie).


pzdr
zyggy

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Re: pomocy w spr. sterowania turbiną

Post autor: Krzylu » ndz sty 16, 2011 17:40

podpinając się pod temat co z tą turbiną jest nie tak??

http://vaglog.rtnet.pl/vesty_32360.html" onclick="window.open(this.href);return false;



cornyvlad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt cze 05, 2007 16:16
Lokalizacja: Mazowsze

pomocy w spr. sterowania turbiną

Post autor: cornyvlad » ndz sty 16, 2011 19:30

Witam, podepne sie pod temat - mam sparciała gruchę do wymiany, w ASO krotko stwierdzili, ze mam problem z geometria VNT i cale turbo do wymiany. Poki co to grucha i moje pytanie czy powoływać sie na jakis nr z Etki czy jesli na alledrogo pisza ze do 1.9 tdi to bedzie dobra? Gdzie polecacie wymiane, bo do ASO chyba juz nie pojade?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 151 gości