pomocy w spr. sterowania turbiną
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
pomocy w spr. sterowania turbiną
Witam. Potrzebuję porady w sprawie sterowania turbiną poprzez podciśnienie. Silnik jak w opisie. Postaram się opisać problem. Pomimo wyczyszczenia turbiny raz na jakiś czas podczas przyspieszania auto łapie notlauf . Sprawdzałem jak porusza się sztanga od turbiny i w sumie nie stawia ona oporów w ruchu góra dół. Praktycznie wszystkie gumowe wężyki w układzie podciśnienia sprawdzone lub wymienione a pomimo to nie podoba mi się jak jest sterowana (wciągana) sztanga w gruszcze. Na pracującym na wolnych obrotach silniku zdejmując wężyk z gruszki sztanga opada gwałtownie, gdy go założę na gruszkę sztanga jest wciągana w górę, ale dużo wolniej i na dodatek jakby skokowo. Myślałem, że winna jest turbina (zapieczona), więc zrobiłem mały test. Podłączyłem nowy 1m wężyka do trójnika przy pompie vacum i bezpośrednio do gruszki i o dziwo sztanga podnoszona jest energicznie, szybko i gładko. Kiedyś podmieniałem już N75 od kolegi (cycu) i sztanga była podnoszona tak samo (tzn. wolniej i skokowo), a nie pamiętam jak było u kolegi. Stąd pytanie do posiadaczy AFN'ów i innych posiadających wiedzę w tym temacie, jak to powinno działać poprzez zawór N75? Czy u was na ciepłym silniku, na wolnych obrotach zdejmując i zakładając wężyk na gruszkę, sztanga jest podnoszona szybko (gwałtownie, momentalnie), czy są jakieś opóźnienia, czy ruch wciągający jest jednostajny i szybki? Proszę pomóżcie! Jeśli u was ten ruch w górę jest szybki, płynny itd jak piszę, to podpowiedzcie gdzie szukać problemu (jak napisałem N75 był podmieniany i nic to nie dało)? Ogólnie mówić mam wrażenie, że turbina zbyt późno wstaje, a logów nie ma kiedy i z kim zrobić.
pzdr
zyggy
zyggy
pomocy w spr. sterowania turbiną
Baskecior w tej wideoporadzie pomylił się w dość istotnej sprawie :
sztanga będąc wciągana w górę zwiększa wartość ciśnienia doładowania a nie zmniejsza, będąc opuszczana w dół zmniejsza wartość ciśnienia doładowania. Poza tym reszta jest OK.
zyggy, jeśli wolno podnosi się sztanga przy Twoim turbo to musisz sprawdzić szczelność układu podciśnienia począwszy od pompy podciśnienia aż po wężyk przy gruszce siłownika podciśnieniowego. Przy czym jeśli testujesz w taki sposób, że odpinasz a potem zakładasz wężyk na króciec gruchy to pamiętaj aby koniec wężyka przy zdejmowaniu z gruchy przytykać zaraz palcem bo od razu wyrównuje się podciśnienie z ciśnieniem atmosferycznym. Bez przytykania palcem końca wężyka minie trochę czasu aż układ znowu złapie pełną wartość podciśnienia co będzie skutkować wolniejszym wstawaniem sztangi. Zawsze jednak możesz zrobić ten test bez zdejmowania wężyka na 011 BS tak jak na filmiku Baskeciora.
sztanga będąc wciągana w górę zwiększa wartość ciśnienia doładowania a nie zmniejsza, będąc opuszczana w dół zmniejsza wartość ciśnienia doładowania. Poza tym reszta jest OK.
zyggy, jeśli wolno podnosi się sztanga przy Twoim turbo to musisz sprawdzić szczelność układu podciśnienia począwszy od pompy podciśnienia aż po wężyk przy gruszce siłownika podciśnieniowego. Przy czym jeśli testujesz w taki sposób, że odpinasz a potem zakładasz wężyk na króciec gruchy to pamiętaj aby koniec wężyka przy zdejmowaniu z gruchy przytykać zaraz palcem bo od razu wyrównuje się podciśnienie z ciśnieniem atmosferycznym. Bez przytykania palcem końca wężyka minie trochę czasu aż układ znowu złapie pełną wartość podciśnienia co będzie skutkować wolniejszym wstawaniem sztangi. Zawsze jednak możesz zrobić ten test bez zdejmowania wężyka na 011 BS tak jak na filmiku Baskeciora.
pomocy w spr. sterowania turbiną
- tak jak pisałem, układ sprawdziłem.Sztomel pisze:to musisz sprawdzić szczelność układu podciśnienia począwszy od pompy podciśnienia aż po wężyk przy gruszce siłownika podciśnieniowego
- co ciekawe, jeśli test robię innym wężykiem bezpośrednio z trójnika przy pompie, to sztanga podnosi się momentalnie, czy jest taka różnica w podciśnieniu za N75?Sztomel pisze:Bez przytykania palcem końca wężyka minie trochę czasu aż układ znowu złapie pełną wartość podciśnienia co będzie skutkować wolniejszym wstawaniem sztangi.
Test BS 011 zrobię może dzisiaj, a logi jak tylko znajdę kogoś do logów (samemu ciężko i niebezpiecznie).
pzdr
zyggy
zyggy
Re: pomocy w spr. sterowania turbiną
podpinając się pod temat co z tą turbiną jest nie tak??
http://vaglog.rtnet.pl/vesty_32360.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/vesty_32360.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pomocy w spr. sterowania turbiną
Witam, podepne sie pod temat - mam sparciała gruchę do wymiany, w ASO krotko stwierdzili, ze mam problem z geometria VNT i cale turbo do wymiany. Poki co to grucha i moje pytanie czy powoływać sie na jakis nr z Etki czy jesli na alledrogo pisza ze do 1.9 tdi to bedzie dobra? Gdzie polecacie wymiane, bo do ASO chyba juz nie pojade?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 151 gości