Paski klinowe, problem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Paski klinowe, problem
Witam, od jakiegoś czasu w moim 1.9 AAZ (wersja bez klimy) zaczęły być slyszalne odgłosy pracy pasków klinowych, co zbagatelizowałem i jeżdziłem tak do tej pory. Dziś podczas jazdy pasek wielorowkowy zaczął się rozpadać i stracił na połowie swojej szerokości. Tutaj rodzą się pytania:
- co bedzie, gdy zerwie się pasek?
- ile może mniej więcej kosztowac wymiana pasków? chodzi mi o koszt robocizny, ponieważ paski mam (mama nadzieję, że właściwe
- czy z takim paskiem mogę ewentualnie pojeżdzić jeszcze 3 dni?
- co bedzie, gdy zerwie się pasek?
- ile może mniej więcej kosztowac wymiana pasków? chodzi mi o koszt robocizny, ponieważ paski mam (mama nadzieję, że właściwe
- czy z takim paskiem mogę ewentualnie pojeżdzić jeszcze 3 dni?
Paski klinowe, problem
Kolego musisz zająć sie tym - przede wszystkim KONIECZNIE sprawdź, czy nie gibie się koło pasowe na wale korbowym! To jest podstawowa usterka tych silników, sprawdzenie nic nie kosztuje a możesz sporo zaoszczędzić. Piszczący pasek przy tym silniku może oznaczać ścięcie klina na wale a to poważna sprawa.
nie będzie ładowania i wspomaganiaGrochal pisze:co bedzie, gdy zerwie się pasek
max 50 złGrochal pisze:ile może mniej więcej kosztowac wymiana pasków? chodzi mi o koszt robocizny,
raczej nie. Jak zerwie Ci się w trasie to za długo na samym aku nie pojedzieszGrochal pisze:czy z takim paskiem mogę ewentualnie pojeżdzić jeszcze 3 dni
Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)
Re: Paski klinowe, problem
Jestem laikiem, nie wiem, gdzie znajduje się to koło pasoweskkr_lodz pisze:Kolego musisz zająć sie tym - przede wszystkim KONIECZNIE sprawdź, czy nie gibie się koło pasowe na wale korbowym! To jest podstawowa usterka tych silników, sprawdzenie nic nie kosztuje a możesz sporo zaoszczędzić. Piszczący pasek przy tym silniku może oznaczać ścięcie klina na wale a to poważna sprawa.
I jeśli już ewentualnie sprawdzę, czy się gibie - jak się gibie, to co wtedy? Co będzie, jak się będzie gibać, a ja to zbagatelizuję?
Paski klinowe, problem
zmienią się fazy rozrządu i tłoki zderzą sie z zaworami = ogromne koszty naprawy, lub wymiana silnika.Grochal pisze:Co będzie, jak się będzie gibać, a ja to zbagatelizuję?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... o#p4516330" onclick="window.open(this.href);return false; tu można poczytać o tych którym się to przytrafiło. Koło pasowe na wale korbowym napędza pasek alternatora, popatrz czy jak silnik pracuje to czy buja sie na boki, czy kręci się równo w jednej płaszczyźnie
Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)
Re: Paski klinowe, problem
Grochal pisze:Jestem laikiem, nie wiem, gdzie znajduje się to koło pasoweskkr_lodz pisze:Kolego musisz zająć sie tym - przede wszystkim KONIECZNIE sprawdź, czy nie gibie się koło pasowe na wale korbowym! To jest podstawowa usterka tych silników, sprawdzenie nic nie kosztuje a możesz sporo zaoszczędzić. Piszczący pasek przy tym silniku może oznaczać ścięcie klina na wale a to poważna sprawa.
I jeśli już ewentualnie sprawdzę, czy się gibie - jak się gibie, to co wtedy? Co będzie, jak się będzie gibać, a ja to zbagatelizuję?
Zgodze sie z kolega skkr_lodz Temat byl juz na forum walkowany i dobrze opisane jest co zrobic, uzyj szukajki.
A te kola pasowe to te najwieksze ktore napedza wode,alternator i wspome na wale korbowym i podczas pracy silnika na biegu jalowym nie ma prawa sie w rzaden sposob gibac na boki. pozdro
Re: Paski klinowe, problem
Sprawdziłem, generalnie się nie gibie, jeśli już, to na tyle minimalnie, że mam duże wątpliwości, czy gibanie występuje. Musi być totalnie idealnie nieruchome?skkr_lodz pisze:zmienią się fazy rozrządu i tłoki zderzą sie z zaworami = ogromne koszty naprawy, lub wymiana silnika.Grochal pisze:Co będzie, jak się będzie gibać, a ja to zbagatelizuję?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... o#p4516330" onclick="window.open(this.href);return false; tu można poczytać o tych którym się to przytrafiło. Koło pasowe na wale korbowym napędza pasek alternatora, popatrz czy jak silnik pracuje to czy buja sie na boki, czy kręci się równo w jednej płaszczyźnie
Paski klinowe, problem
Musi chodzic idealnie prosto. Powiedz jak i gdzie masz zamontowany alternator? czy napinaczem jest u ciebie sam alternator czy masz rolke napinajaca bo byly dwie mozliwosci zamontowania alternatora w TD-ekach i one roznily sie troche obodowa, no i dlugoscia paska sie roznily.
Paski klinowe, problem
Dobra, chodzi idealnie prosto, sam swoim oczom nie ufalem, poprosilem zatem o opinie osobe postronna, kolo pasowe jest ok, idealnie rowno sie obraca. Tak wiec dziekuje wszystkim za pomoc, pochwaly przyznane, temacik wyczerpany
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 74 gości