Paski klinowe, problem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Grochal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 23:31
Kontakt:

Paski klinowe, problem

Post autor: Grochal » sob sty 15, 2011 15:32

Witam, od jakiegoś czasu w moim 1.9 AAZ (wersja bez klimy) zaczęły być slyszalne odgłosy pracy pasków klinowych, co zbagatelizowałem i jeżdziłem tak do tej pory. Dziś podczas jazdy pasek wielorowkowy zaczął się rozpadać i stracił na połowie swojej szerokości. Tutaj rodzą się pytania:
- co bedzie, gdy zerwie się pasek?
- ile może mniej więcej kosztowac wymiana pasków? chodzi mi o koszt robocizny, ponieważ paski mam (mama nadzieję, że właściwe :)
- czy z takim paskiem mogę ewentualnie pojeżdzić jeszcze 3 dni?



Awatar użytkownika
skkr_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: sob maja 22, 2010 17:31
Lokalizacja: Łódź

Paski klinowe, problem

Post autor: skkr_lodz » sob sty 15, 2011 16:11

Kolego musisz zająć sie tym - przede wszystkim KONIECZNIE sprawdź, czy nie gibie się koło pasowe na wale korbowym! To jest podstawowa usterka tych silników, sprawdzenie nic nie kosztuje a możesz sporo zaoszczędzić. Piszczący pasek przy tym silniku może oznaczać ścięcie klina na wale a to poważna sprawa.
Grochal pisze:co bedzie, gdy zerwie się pasek
nie będzie ładowania i wspomagania
Grochal pisze:ile może mniej więcej kosztowac wymiana pasków? chodzi mi o koszt robocizny,
max 50 zł
Grochal pisze:czy z takim paskiem mogę ewentualnie pojeżdzić jeszcze 3 dni
raczej nie. Jak zerwie Ci się w trasie to za długo na samym aku nie pojedziesz


Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)

Grochal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 23:31
Kontakt:

Re: Paski klinowe, problem

Post autor: Grochal » sob sty 15, 2011 16:24

skkr_lodz pisze:Kolego musisz zająć sie tym - przede wszystkim KONIECZNIE sprawdź, czy nie gibie się koło pasowe na wale korbowym! To jest podstawowa usterka tych silników, sprawdzenie nic nie kosztuje a możesz sporo zaoszczędzić. Piszczący pasek przy tym silniku może oznaczać ścięcie klina na wale a to poważna sprawa.
Jestem laikiem, nie wiem, gdzie znajduje się to koło pasowe :)
I jeśli już ewentualnie sprawdzę, czy się gibie - jak się gibie, to co wtedy? Co będzie, jak się będzie gibać, a ja to zbagatelizuję?



Awatar użytkownika
skkr_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: sob maja 22, 2010 17:31
Lokalizacja: Łódź

Paski klinowe, problem

Post autor: skkr_lodz » sob sty 15, 2011 16:46

Grochal pisze:Co będzie, jak się będzie gibać, a ja to zbagatelizuję?
zmienią się fazy rozrządu i tłoki zderzą sie z zaworami = ogromne koszty naprawy, lub wymiana silnika.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... o#p4516330" onclick="window.open(this.href);return false; tu można poczytać o tych którym się to przytrafiło. Koło pasowe na wale korbowym napędza pasek alternatora, popatrz czy jak silnik pracuje to czy buja sie na boki, czy kręci się równo w jednej płaszczyźnie


Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)

Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

Re: Paski klinowe, problem

Post autor: DaroD » sob sty 15, 2011 16:53

Grochal pisze:
skkr_lodz pisze:Kolego musisz zająć sie tym - przede wszystkim KONIECZNIE sprawdź, czy nie gibie się koło pasowe na wale korbowym! To jest podstawowa usterka tych silników, sprawdzenie nic nie kosztuje a możesz sporo zaoszczędzić. Piszczący pasek przy tym silniku może oznaczać ścięcie klina na wale a to poważna sprawa.
Jestem laikiem, nie wiem, gdzie znajduje się to koło pasowe :)
I jeśli już ewentualnie sprawdzę, czy się gibie - jak się gibie, to co wtedy? Co będzie, jak się będzie gibać, a ja to zbagatelizuję?

Zgodze sie z kolega skkr_lodz Temat byl juz na forum walkowany i dobrze opisane jest co zrobic, uzyj szukajki.
A te kola pasowe to te najwieksze ktore napedza wode,alternator i wspome na wale korbowym i podczas pracy silnika na biegu jalowym nie ma prawa sie w rzaden sposob gibac na boki. pozdro



Grochal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 23:31
Kontakt:

Re: Paski klinowe, problem

Post autor: Grochal » sob sty 15, 2011 16:57

skkr_lodz pisze:
Grochal pisze:Co będzie, jak się będzie gibać, a ja to zbagatelizuję?
zmienią się fazy rozrządu i tłoki zderzą sie z zaworami = ogromne koszty naprawy, lub wymiana silnika.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... o#p4516330" onclick="window.open(this.href);return false; tu można poczytać o tych którym się to przytrafiło. Koło pasowe na wale korbowym napędza pasek alternatora, popatrz czy jak silnik pracuje to czy buja sie na boki, czy kręci się równo w jednej płaszczyźnie
Sprawdziłem, generalnie się nie gibie, jeśli już, to na tyle minimalnie, że mam duże wątpliwości, czy gibanie występuje. Musi być totalnie idealnie nieruchome?



Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

Paski klinowe, problem

Post autor: DaroD » sob sty 15, 2011 17:59

Musi chodzic idealnie prosto. Powiedz jak i gdzie masz zamontowany alternator? czy napinaczem jest u ciebie sam alternator czy masz rolke napinajaca bo byly dwie mozliwosci zamontowania alternatora w TD-ekach i one roznily sie troche obodowa, no i dlugoscia paska sie roznily.



Grochal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 23:31
Kontakt:

Paski klinowe, problem

Post autor: Grochal » ndz sty 16, 2011 21:56

Dobra, chodzi idealnie prosto, sam swoim oczom nie ufalem, poprosilem zatem o opinie osobe postronna, kolo pasowe jest ok, idealnie rowno sie obraca. Tak wiec dziekuje wszystkim za pomoc, pochwaly przyznane, temacik wyczerpany :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości