Czujnik położenia poprzecznego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czujnik położenia poprzecznego
Witam ośmieliłem sie założyć nowy temat ponieważ na forum nie mogę znaleźć takiego tematu.
Posiadam golfa 4 z silnikiem tdi 90 km z 2001r i zaświeca czasami (w rożnych sytuacjach) mi sie kontrolka od ESP ( zapali sie i nie idzie jej wyłączyć dopiero po wyłączeniu silnika i ponownemu zapaleniu czasami problem znika ale na pare chwil)
bylem u mechaniora podpioł pod vaga i powiedział uszkodzona kontrolka położenia poprzecznego
moje pytanie brzmi
- czy ktos miał taki sam problem i jak sie z nim uporał
- gdzie ten czujnik sie znajduje pytalem na szrotach to nawet nie wiedzieli co to jest za czujnik na roznych portalach tez nie ma
- jak si ego wymiania
dziekuje z gory za pomoc
Posiadam golfa 4 z silnikiem tdi 90 km z 2001r i zaświeca czasami (w rożnych sytuacjach) mi sie kontrolka od ESP ( zapali sie i nie idzie jej wyłączyć dopiero po wyłączeniu silnika i ponownemu zapaleniu czasami problem znika ale na pare chwil)
bylem u mechaniora podpioł pod vaga i powiedział uszkodzona kontrolka położenia poprzecznego
moje pytanie brzmi
- czy ktos miał taki sam problem i jak sie z nim uporał
- gdzie ten czujnik sie znajduje pytalem na szrotach to nawet nie wiedzieli co to jest za czujnik na roznych portalach tez nie ma
- jak si ego wymiania
dziekuje z gory za pomoc
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Czujnik położenia poprzecznego
Pewnie chodzi o czujnik G200 masz nr błędu? O taki powinien być: 01423- Lateral Acceleration Sensor(G200)
skopiowane z forum passata - opis usterki z golfa
Czujnik przyspieszenia poprzecznego G200 Dla niekodowanych komputerów sterujących i dla komputerów kodowanych. Diagnostyka za pomocą testera VAS 5051. (rysunek 2)
Czujnik zespolony przyspieszenia poprzecznego G200 (umieszczony za fotelem kierowcy - pod podłogą, rys 1) i przyspieszenia kątowego G202 (obok modułu komfortu rys 2) Mogą być umieszczone osobno jako dwa oddzielne moduły. komputer sterujący ABS nie podlega kodowaniu.
W niektórych wersjach oba czujniki występują we wspólnej obudowie i są zintegrowane. (umieszczone są pod tylnym siedzeniem rys 3). Komputer sterujący ABS podlega kodowaniu.
Ostrzeżenie!
Silne wstrząsy mogą uszkodzić czujnik przyspieszenia poprzecznego. Podczas montażu czujnika przyspieszenia poprzecznego zapewnić dokładne, pozbawione naprężeń osadzenie we wsporniku. W żadnym przypadku nie wolno na siłę umieszczać czujnika przyspieszenia poprzecznego w jego położeniu za pomocą nakrętek mocujących.
A tutaj wycinek z numerkami z etki:
mam nadzieję, że to co napisałem dotyczy akurat twojego problemu, jak nie to przepraszam, ale nikt nie jest nieomylny
skopiowane z forum passata - opis usterki z golfa
Czujnik przyspieszenia poprzecznego G200 Dla niekodowanych komputerów sterujących i dla komputerów kodowanych. Diagnostyka za pomocą testera VAS 5051. (rysunek 2)
Czujnik zespolony przyspieszenia poprzecznego G200 (umieszczony za fotelem kierowcy - pod podłogą, rys 1) i przyspieszenia kątowego G202 (obok modułu komfortu rys 2) Mogą być umieszczone osobno jako dwa oddzielne moduły. komputer sterujący ABS nie podlega kodowaniu.
W niektórych wersjach oba czujniki występują we wspólnej obudowie i są zintegrowane. (umieszczone są pod tylnym siedzeniem rys 3). Komputer sterujący ABS podlega kodowaniu.
Ostrzeżenie!
Silne wstrząsy mogą uszkodzić czujnik przyspieszenia poprzecznego. Podczas montażu czujnika przyspieszenia poprzecznego zapewnić dokładne, pozbawione naprężeń osadzenie we wsporniku. W żadnym przypadku nie wolno na siłę umieszczać czujnika przyspieszenia poprzecznego w jego położeniu za pomocą nakrętek mocujących.
A tutaj wycinek z numerkami z etki:
mam nadzieję, że to co napisałem dotyczy akurat twojego problemu, jak nie to przepraszam, ale nikt nie jest nieomylny
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Re: Czujnik położenia poprzecznego
System ESP zapobiega poślizgowi pojazdu przez ingerencję w sterowanie silnikiem i system ABS a przeważnie znajduje się na środku pojazdu między siedzeniami.
Czujnik położenia poprzecznego
numeru błędu właśnie nie mam ale dziękuje za pomoc a ktoś wie jak sie go montuje
wkręcam podłączam i dział czy trzeba cos jeszcze przestrajać kompa podłanczac ktos cos takiego wymieniał
wkręcam podłączam i dział czy trzeba cos jeszcze przestrajać kompa podłanczac ktos cos takiego wymieniał
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Czujnik położenia poprzecznego
Tak jak wyżej, musisz dobrać czujnik do nru nadwozia, jak wynika z ETKI pierwszy lepszy ze szrotu nie podejdzie niestety. Sprawdź najpierw nr swojego i potem ewentualnie szukaj używki.
Czujnik położenia poprzecznego
witam pod podłoga pod spodem nie znalazłem tego czujnika chyba ze zbiornik na paliwo trzeba wymontować ale i tak nie widziałem żadnych przewodów elektrycznych pod spodem. sprawdze jeszcze pod siedzeniem miał ktoś taki problem z tym czujnikiem robił ktos juz to
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Czujnik położenia poprzecznego
Zobacz pod kierownicą jeszcze.
PS. Proponuję w pierwszej kolejności rozebrać czujnik i poprawić lutowania na płytce czy co tam siedzi. Częsta usterką ponoć są właśnie zimne luty.
I przed kupnem sprawdź nr swojego czujnika i szukaj z tym samym nr jak lutowanie nie pomoże.
PS. Proponuję w pierwszej kolejności rozebrać czujnik i poprawić lutowania na płytce czy co tam siedzi. Częsta usterką ponoć są właśnie zimne luty.
I przed kupnem sprawdź nr swojego czujnika i szukaj z tym samym nr jak lutowanie nie pomoże.
Re: Czujnik położenia poprzecznego
w golfie 4 jest pod kierownicą.
a co do naprawy to podaję link z opisem i fotami:
http://www.passatplus.de/sonstiges/vw_g ... /index.htm
na zachętę zdjęcie z ww. strony:
po przelutowaniu świeżą cyną płytkę z układem scalonym (czujnikiem przeciążeń) trzeba dobrze umocować w obudowie.
btw. zasada działania sensora umieszczonego w scalaku to kosmos! normalnie masakra technologiczna. polecam dociekliwym pogooglać jak to działa.
a co do naprawy to podaję link z opisem i fotami:
http://www.passatplus.de/sonstiges/vw_g ... /index.htm
na zachętę zdjęcie z ww. strony:
po przelutowaniu świeżą cyną płytkę z układem scalonym (czujnikiem przeciążeń) trzeba dobrze umocować w obudowie.
btw. zasada działania sensora umieszczonego w scalaku to kosmos! normalnie masakra technologiczna. polecam dociekliwym pogooglać jak to działa.
Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
www.newbeetle.pl
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Czujnik położenia poprzecznego
Widziałem na jutubie, ale i tak kosmos Ciekawe rzeczy ogólnie ludzie z tym i z tego robią...
- martinezz123
- DZIADZIA
- Posty: 938
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
- Lokalizacja: kamienna góra
- Kontakt:
Czujnik położenia poprzecznego
zawsze możesz , możesz też kupić nowy rozwiązań jest tyle ile pomysłów ważne żeby działało poprawnie
vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
Czujnik położenia poprzecznego
zamierzam kupic ten czujnik jak to sie wymienia czy normalnie z wtyczki właczyc i działa czy trzeba cos jeszcze zrobic dziekuje za odp
Czujnik położenia poprzecznego
ekowod, No przecież kol beetle, zamieścił ci fotki . wyciągasz wtyk demontujesz , montujesz w to samo miejsce i śmiga . Zdejm najlepiej klemę -[minus] przy tym demontażu bo jeszcze coś narozrabiaszekowod pisze:zamierzam kupic ten czujnik jak to sie wymienia czy normalnie z wtyczki właczyc i działa
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
Czujnik położenia poprzecznego
witam
zebrałem się do rozbiórki wyciągałem polutowałem złożyłem i nawet jedna śrubka mi została hehe od osłony.
pierwszy dzień ( zrobiłem 15 km) świeciła się dalej ta kontrolka na drugi dzień już zgasła i wszystko działało poprawnie ESP można było włączyć wyłączyć było OK
Ale Ale po 3 miesiącach powtórka z rozrywki znowu się zapaliła i teraz pali się zawsze.
Wiec nie wiem czy lepiej wywalić kasę na nowy czujnik czy dalej próbować ale to już moje zmartwienie.
Pisze tak informacyjnie dla kierowców jak było naprawdę w moim przypadku.
pozdrawiam i życzę miłej zabaw z tym ESP
zebrałem się do rozbiórki wyciągałem polutowałem złożyłem i nawet jedna śrubka mi została hehe od osłony.
pierwszy dzień ( zrobiłem 15 km) świeciła się dalej ta kontrolka na drugi dzień już zgasła i wszystko działało poprawnie ESP można było włączyć wyłączyć było OK
Ale Ale po 3 miesiącach powtórka z rozrywki znowu się zapaliła i teraz pali się zawsze.
Wiec nie wiem czy lepiej wywalić kasę na nowy czujnik czy dalej próbować ale to już moje zmartwienie.
Pisze tak informacyjnie dla kierowców jak było naprawdę w moim przypadku.
pozdrawiam i życzę miłej zabaw z tym ESP
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości