SZERSZEŃ: Golf R + wydech MG + CS dolot i soft 3.0 = 360KM

Moderator: G0 Karcio

Zablokowany
Awatar użytkownika
Rybak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: czw lis 18, 2010 19:54
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: Rybak » pn sty 10, 2011 00:54

overrange pisze:Rybak, czyli cały czas miałem racje na temat wyższości R20 nad R32 odnośnie klejenia się w zakrętach. Tak? Dzięki, że wytłumaczyłeś mi czym się różnią te napędy. Powiedz mi jednak czy mogę coś więcej znaleźć na ten temat w sieci bo ja jakoś na nic konkretnego trafić nie mogę. Przyznam szczerze, że takich możliwości nie miałem i moje informacje są czysto teoretyczne i trochę podchodzę do tego na logikę. Następca w końcu teoretycznie gorszy być nie może.

PS> Rybak cały czas od początku piszę o wyższości R20 nad R32. Więc spokojnie na mnie się nie unoś. Ale pomogłeś mi wybrnąć z sytuacji. Więc dziękuje Ci za to. Bo inni nie bardzo rozumieją jak to R20 może lepiej się trzymać drogi od R32.
Poszukaj w necie zasadę działania Haldexa 3-ej i 4-ej generacji i jak poczytasz to zrozumiesz.Jeżdziłem też Skodą Superb 3.6 Fsi 4x4 260 km z Haldexem 4-ej generacji,ale nie działał on tak szybko jak w erce.Po prostu w erce za sprawą elektroniki został ulepszony,działa niezauważalnie.W Haldexie 3-ej generacji gołym okiem było widać jak przy uślizgu przedniej osi dołącza się tylnia z opóżnieniem i z równomiernym obrotem kół.Podejrzewam,że na tym etapie wpakowali w erke wszystko co mieli do zaoferowania jeżeli chodzi o produkcję seryjną dlatego to auto jeżdzi jak przyklejone



Awatar użytkownika
Rybak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: czw lis 18, 2010 19:54
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: Rybak » pn sty 10, 2011 01:06

Tylko,że golf R32 ma Haldexa 3-ej generacji,a R20 4-ej i to jest zasadnicza różnica.Haldex 4 jest poprostu szybszy i bardziej precyzyjny jeżeli chodzi o przekazywanie mocy na poszczególne koła.Jakbyście zobaczyli jak auto zachowuje się na śniegu czy lodzie to byście osłupieli.W trybie drive auto startuje równo z czterech butów,a w trybie sport auto staje się praktycznie tylnonapędowe i to niezauważalnie.[/quote]

Tylnonapędowe?
cyt
"Z konstrukcji jasno wynika, że ta może się zmieniać w stosunku od 100:0 do 50:50. Nie ma fizycznej możliwości, aby tylne koła kręciły się szybciej niż przednie, bo nie ma centralnego mechanizmu różnicowego. Istnieje za to możliwość, aby większość momentu przekazywana była na tylną oś"
http://autokult.pl/2010/12/06/uklad-nap ... -haldex-iv[/quote]
To jedż gdzieś na śnieg albo lód weż widza,wrzóć w tryb sport i depnij ostro i usłyszysz co Ci powie



Awatar użytkownika
ravraj
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: sob sie 21, 2010 18:00
Lokalizacja: NT

Re: Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: ravraj » pn sty 10, 2011 10:04

Rybak pisze:To jedż gdzieś na śnieg albo lód weż widza,wrzóć w tryb sport i depnij ostro i usłyszysz co Ci powie
Wiem co powie bo juz to na sniegu robiłem
przy mocnym starcie zamiata troche tylkiem tyłkiem
ale to nie oznacza ze ma chwilowo naped na tyl


Golf R 2.0 TSI 270 KM(199 kW),4MOTION, Rising Blue,3dr, Vienna, DSG, DCC, zklany dach, kamera Rear Assist,RCD 510, 19"Talladega http://tinyurl.com/7no3oju

Posiadasz PS3? Wozisz tyłek w GT5? Temat dla Ciebie ==> http://tinyurl.com/7yt5jzj

Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: daniel1d » pn sty 10, 2011 10:44

Rybak pisze:ale powiem Ci jedno,jakbyś w swoim poprzednim aucie miał Haldexa 4-ej generacji to byłbyś nie do wyj....bania jeszcze przez długi okres czasu.
Wydaje Ci się to nie są różnicy w załączaniu liczone w sekundach tylko w setnych lub tysięcznych,mogło by pomóc na czasie ale nie było by jakiś wielkich różnic.Tylko że te nowsze haldexy są mniej odporne na większe moce. Mi haldex czwartej generacji nie jest potrzebny, wystarczy do tego co mam kupić specjalny sterownik którym sam sobie ustawiam jak ma być spięty haldex.Przed startem ustawiam że ma być spięty 50 na 50 i jest tak spięty na stałe póki go nie wyłączę.


www.proturbo.com.pl

JJacek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 367
Rejestracja: sob paź 17, 2009 22:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: JJacek » pn sty 10, 2011 11:51

Może mod przeniesie tą dyskusję do innego działu?
Rybak pisze:Tylko,że golf R32 ma Haldexa 3-ej generacji,a R20 4-ej i to jest zasadnicza różnica.Haldex 4 jest poprostu szybszy i bardziej precyzyjny jeżeli chodzi o przekazywanie mocy na poszczególne koła.Jakbyście zobaczyli jak auto zachowuje się na śniegu czy lodzie to byście osłupieli.W trybie drive auto startuje równo z czterech butów,a w trybie sport auto staje się praktycznie tylnonapędowe i to niezauważalnie.
Rybak pisze:Poszukaj w necie zasadę działania Haldexa 3-ej i 4-ej generacji i jak poczytasz to zrozumiesz.Jeżdziłem też Skodą Superb 3.6 Fsi 4x4 260 km z Haldexem 4-ej generacji,ale nie działał on tak szybko jak w erce.Po prostu w erce za sprawą elektroniki został ulepszony,działa niezauważalnie.W Haldexie 3-ej generacji gołym okiem było widać jak przy uślizgu przedniej osi dołącza się tylnia z opóżnieniem i z równomiernym obrotem kół.Podejrzewam,że na tym etapie wpakowali w erke wszystko co mieli do zaoferowania jeżeli chodzi o produkcję seryjną dlatego to auto jeżdzi jak przyklejone
Golf V R32 ma Haldexa 2 generacji. Haldex 3 generacji lądował w Land Roverze. Auto z Haldexem nie jest tylnonapędowe. Rozkład inicjalny to 95/5 (dla Haldexa 4 gen, dla Haldexa 2 generacji w R32 podobnie), więc oba auta napędzają 4 koła zawsze (nie każdy Haldex 2 gen. tak robi z tego co czytałem, R32 ma trochę lepszą wersję).
Rybak pisze:To jedż gdzieś na śnieg albo lód weż widza,wrzóć w tryb sport i depnij ostro i usłyszysz co Ci powie
Odpowie tyle, że wszystkie koła będą się równo kręcić. Jeśli podłoże jest (nie)odpowiednie to na tył będzie przekazywany większy moment, ale tak się dzieje zarówno w R32 V jak i R20 VI.
daniel1d pisze:To wytłumacz jakim cudem może przekazać 100% mocy na tył? Chyba że odepniesz z przodu obie półośki.
Jak przednie koła będą np. na lodzie (lub jedno przednie koło będzie na lodzie bo z przodu jest normalny otwarty dyferencjał) to wtedy w przybliżeniu będzie 0/100 (w przybliżeniu, bo część siły i tak idzie na przód i kręci kołami, które nie mają przyczepności).



Awatar użytkownika
kuBA_gtd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: sob lis 27, 2010 10:26
Lokalizacja: Chociszewo [FMI]

Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: kuBA_gtd » pn sty 10, 2011 16:04

wyluzujcie :)


mkII 1.3 -> escort 1.4 -> mkII GTD :D

Awatar użytkownika
ravraj
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: sob sie 21, 2010 18:00
Lokalizacja: NT

Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: ravraj » pn sty 10, 2011 18:46

nie wyluzujcie bo rozmowa jest bardzo fajna
trza swoje argumenty przedstawic by sprawa stała sie jasna
tylko ze robimy to w złym miejscu bo to jest temat o golfie zlosa
a nie o haldexie
wiec albo załozyc temat golf 6R i jego haldex albo poprostu do kącika mk6 sie przenieść...


Golf R 2.0 TSI 270 KM(199 kW),4MOTION, Rising Blue,3dr, Vienna, DSG, DCC, zklany dach, kamera Rear Assist,RCD 510, 19"Talladega http://tinyurl.com/7no3oju

Posiadasz PS3? Wozisz tyłek w GT5? Temat dla Ciebie ==> http://tinyurl.com/7yt5jzj

Awatar użytkownika
Rybak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: czw lis 18, 2010 19:54
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: Rybak » pn sty 10, 2011 21:32

ravraj pisze:
Rybak pisze:To jedż gdzieś na śnieg albo lód weż widza,wrzóć w tryb sport i depnij ostro i usłyszysz co Ci powie
Wiem co powie bo juz to na sniegu robiłem
przy mocnym starcie zamiata troche tylkiem tyłkiem
ale to nie oznacza ze ma chwilowo naped na tyl
Ostatni już mój post na ten temat,bo faktycznie nie wypada.To jeżeli podczas startów z lunch controla lub startów z mokrej lub oblodzonej nawierzchni auto zapiernicza praktycznie tylnymi kołami to nie jest ono chwilowo tylnonapędowe? Ale jeżeli Jesteś rozczarowany autem to zmień na samochód z napędem Torstena,tam będziesz miał typowy stały napęd na cztery koła.Tylko należy się liczyć z tym,że auto będzie cięższe i będzie dużo lepiej chłeptać wachę.Dlatego Audi wypuściło TTRS i RS3 na Haldexie,żeby ograniczyć masę i spełnić normę spalin i ponoć te furki jeżdżą zajefajnie :D



Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: daniel1d » wt sty 11, 2011 01:04

Rybak pisze:Audi wypuściło TTRS i RS3 na Haldexie,żeby ograniczyć masę i spełnić normę spalin i ponoć te furki jeżdżą zajefajnie :D
Teraz to pojechałeś :P Niezła bzdura.Tylko i wyłącznie w tych autach jest haldex bo silniki są poprzecznie montowane.
Rybak pisze:To jeżeli podczas startów z lunch controla lub startów z mokrej lub oblodzonej nawierzchni auto zapiernicza praktycznie tylnymi kołami to nie jest ono chwilowo tylnonapędowe?
Wytłumacz jedno jak wnioskujesz że auto "zapiernicza tylnymi kołami tylko" ?


www.proturbo.com.pl

Awatar użytkownika
Rybak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: czw lis 18, 2010 19:54
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: Rybak » wt sty 11, 2011 20:03

daniel1d pisze:
Rybak pisze:Audi wypuściło TTRS i RS3 na Haldexie,żeby ograniczyć masę i spełnić normę spalin i ponoć te furki jeżdżą zajefajnie :D
Teraz to pojechałeś :P Niezła bzdura.Tylko i wyłącznie w tych autach jest haldex bo silniki są poprzecznie montowane.
Rybak pisze:To jeżeli podczas startów z lunch controla lub startów z mokrej lub oblodzonej nawierzchni auto zapiernicza praktycznie tylnymi kołami to nie jest ono chwilowo tylnonapędowe?
Wytłumacz jedno jak wnioskujesz że auto "zapiernicza tylnymi kołami tylko" ?
Oczywiście,że tylko w tych modelach dlatego mają najlepsze osiągi wg.danych fabrycznych,z wyjątkiem R8 które też nie ma Torstena tylko jest bodajrze na sprzęgle wiskotycznym,także nie rozumiem czemu piszesz,że plote bzdury.A to skąd wnioskuję,że w ekstremalnych warunkach auto staje się praktycznie tylnonapędowe jest to efekt czysto wizualny,bo napewno jakaś niewielka część momentu trafia również na przednie koła wg.mnie,bo nie ma innej opcji, po prostu zasada działania



Awatar użytkownika
Rybak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: czw lis 18, 2010 19:54
Lokalizacja: Szczecin

Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: Rybak » wt sty 11, 2011 20:31

Złoś napisz czy jesteś zdecydowany dalej modzić auto,bo piszesz tak troszeczkę enimigmatycznie :bajer:



Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: daniel1d » wt sty 11, 2011 20:34

Rybak pisze:także nie rozumiem czemu piszesz,że plote bzdury
Dlatego że w tych autach jest haldex tylko z tego względu że mają silniki w poprzek nie wzdłużnie.


www.proturbo.com.pl

Awatar użytkownika
Rybak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: czw lis 18, 2010 19:54
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: Rybak » wt sty 11, 2011 21:28

daniel1d pisze:
Rybak pisze:także nie rozumiem czemu piszesz,że plote bzdury
Dlatego że w tych autach jest haldex tylko z tego względu że mają silniki w poprzek nie wzdłużnie.
Daniel,ale o tym co bardziej kumaci to wiedzą,ale co ma piernik do wiatraka :lol:



Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

Re: Mk6 Golf R DSG 4x4 +300KM virus 2.00 by CS Łódź

Post autor: daniel1d » wt sty 11, 2011 21:37

Rybak pisze:
daniel1d pisze:
Rybak pisze:także nie rozumiem czemu piszesz,że plote bzdury
Dlatego że w tych autach jest haldex tylko z tego względu że mają silniki w poprzek nie wzdłużnie.
Daniel,ale o tym co bardziej kumaci to wiedzą,ale co ma piernik do wiatraka :lol:
To ma że kilka postów wcześniej pisałeś że audi wsadziło haldex do tt i rs3 z tego względu że jest lepszy, a jest tam haldex tylko dlatego że one mają silniki poprzecznie..
Jest to jakiś admin który przeniesie tą całą dyskusję do innego wątka?


www.proturbo.com.pl

Zablokowany

Wróć do „Zakończone projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości