Witam !
Jest problem ze skrzynią biegów . Z trudnościami włącza sie I bieg (choroba narasta) - przy zimnym silniku wchodzi bez oporów. Chciałbym tę dokuczliwośc rozwiazać we własnym zakresie "oszczędności",dlatego potrzebuję pomocy opartej na doświadczeniu i teorii.
Zamierzam zacząć od regulacji (ale dokładnie nie wiem jak - typ skrzyni trójka z sil. 1Y z 1995r ) , nastepnie może wymienić olej , a może dolać jakiegoś ceramizera . Nie wiem gdzie są korki spustowy , kontrolny i zalewowy ile i jakiego oleju.
Proszę w miarę możliwości o zdjęcia , opisy i wszelkie mniej istotme informacje , ponieważ jestem amatorem i wszystko jest cenne - zauważyłem na forum dużo postów z podobnymi zainteresowaniami
Biegi w MK3 1Y
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
To nie poduszka ( ale jak ją najlepiej sprawdzić), po długim "wpatrywaniu" na skrzynię zauważyłem znaczny luz w mechaniżmie przekładania , szczególnie chodzi o wyrobiony blaszany element w kształcie litery U z klipsem . Nastepnie obróciłem wałkiem (wodzikiem)ze śrubą zaciskową 13 w stosunku do tych dzwigni i sytuacja sie zmieniła. I bieg wchodzi super ale V bieg zastrajkował. To pozwoliło przypuszczać , że przyczyna to luzy. brak precyzji - moze się mylę.
Nie wiem czy taka [ blacha i klips jest łatwo dostępny i za ile ?
Czy może ktos z kolegów wymieniał te rzecy i cos dopisze , wzbogaci doswiadczenie.
Nie zamykam tematu , każda nawet banalna informacja co zrobic , co dolać ,ile , jak zadbać itp.
Nie wiem czy taka [ blacha i klips jest łatwo dostępny i za ile ?
Czy może ktos z kolegów wymieniał te rzecy i cos dopisze , wzbogaci doswiadczenie.
Nie zamykam tematu , każda nawet banalna informacja co zrobic , co dolać ,ile , jak zadbać itp.
mwmw
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 130 gości