Jak i gdzie podłączyć te wskażniki
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
Jak i gdzie podłączyć te wskażniki
Pytanie do specjalistów od tuningu i elektryki. Mam takie oto wskażniki jak na fotkach. Jest to amperomierz i temperatura oleju.
Amperomierz przodem http://www.theupload.com/view.php?id=00035481
Amperomierz tyłem http://www.theupload.com/view.php?id=00035482
Temperatura przodem http://www.theupload.com/view.php?id=00035483
Temperatura tyłem http://www.theupload.com/view.php?id=00035484
Czujnik do temperatury http://www.theupload.com/view.php?id=00035485
Jak i gdzie to podpiąć. I co jest z tym serwerem że zdjęc mi nie przyjmuje. Jakieś limyty teraz macie.
Amperomierz przodem http://www.theupload.com/view.php?id=00035481
Amperomierz tyłem http://www.theupload.com/view.php?id=00035482
Temperatura przodem http://www.theupload.com/view.php?id=00035483
Temperatura tyłem http://www.theupload.com/view.php?id=00035484
Czujnik do temperatury http://www.theupload.com/view.php?id=00035485
Jak i gdzie to podpiąć. I co jest z tym serwerem że zdjęc mi nie przyjmuje. Jakieś limyty teraz macie.
TUTENHAMON
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
Nie mam MFA dlatego jest problem mam silniczek 1,4 rasowany dośc mocno i dlatego chciałbym mieć kontrole temp oleju. A z tym amperomierzem to chyba nie tak. Bo jeśli dobrze się orkientuję to przez amperomierz powinien przechodzić plus bez minusa minus tylko do podświetlenia. Czyli + wchodzi i plus wychodzi. Kwestia jest taka w który kabel się wpiąć czy może być plus po stacyjce?
TUTENHAMON
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
micab pisze:amperomierz wpinasz w instalacje, plus i minus....
to nie takie proste, to nie woltomierz, amperomierz podłącza się szeregowo, a nie równolegle
Żeby założyć amperomierz i miałby działać poprawnie to musisz przeciąć kabel dochodzący od alternatora i stacyjki do akumulatora (nie ten od rozrusznika). Pamiętaj, że przekruj przewodu zasilający musi być słusznej średnicy, najlepiej taki jak są do stacyjki i alternatora.
pozdrowienia el Kopyto
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
No własnie amperomierz podłancza się w szeregu ale teraz dokładnie mówisz że wpiąć się w przewód plusowy po stacujce (stały plus) przejść z nim przez amperomierz a alternator gdzie. ja stacyjkowy mam gdzieś około 4 mm 2 a alternator coś koło 20 mm 2 Napisz może dokładnie krok po kroku.el Kopyto pisze:micab pisze:amperomierz wpinasz w instalacje, plus i minus....
to nie takie proste, to nie woltomierz, amperomierz podłącza się szeregowo, a nie równolegle
Żeby założyć amperomierz i miałby działać poprawnie to musisz przeciąć kabel dochodzący od alternatora i stacyjki do akumulatora (nie ten od rozrusznika). Pamiętaj, że przekruj przewodu zasilający musi być słusznej średnicy, najlepiej taki jak są do stacyjki i alternatora.
TUTENHAMON
Przy akumulatorze jest klema dodatnia, do niej dochodzą dwa przewody, jeden idzie bezpośrednio do rozrusznika, a drugi idzie do zasilania stacyjki. I teraz jest różnie: u mnie w golfie przewód z alternatora jest podłączony do tego przewodu który idzie do rozrusznika, jeśli masz tak samo to byś musiał go z tamtąd odłączyć i połączyć z przewodem który idzie do stacyjki, a następnie włączyć amperomierz między te dwa przewody a kleme do akumulatora. Nie pomyl tylko przewodów, bo jak się podłączysz do przewodu który idzie do rozrusznika do spalisz amperomierz bo ta może być ok 600A.
Mam nadzieje że jasno to napisałem, jeśli będziesz miał problem ze zrozumieniem, to daj znać to się postaram jakiś szkic zrobić
Mam nadzieje że jasno to napisałem, jeśli będziesz miał problem ze zrozumieniem, to daj znać to się postaram jakiś szkic zrobić
pozdrowienia el Kopyto
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
moze tutaj znajdziesz odpowiedz Instrukcje podłączenia dodatkowych zegarów VDOTUTENHAMON pisze:A co się tyczy czujnika temperatury oleju to nikt nic na ten temat nie wie???
czujnik trzeba wmontować albo w głowice, jeżeli jest jakieś miejsce przewidziane, albo lepiej w chłodnice oleju, jeżeli taką masz, tam powinno być miejsce zaślepione, przewidziane na MFA. jak nie ma nic to można zrobić jakieś miejsce w magistrali olejowej, np zrobisz sobie pustą, małą puszeczke, wywiercisz dziure, wkręcisz czujnik wtedy podłączasz +,- i sygnał z czujnika.rozwiązań jest dużo
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 365 gości