Witam
Mam problem z Golfem (motor AXR), pytam bo jestem laikiem w temacie tdi.
W czasie jazdy dzieje się to zazwyczaj po kilku kilometrach auto nagle zostaje delikatnie przyhamowane dwa razy w odstępie sekundy i włącza się kontrolka ESP, czuć że silnikiem zaczyna trząść zwłaszcza kiedy jedzie się ze stałą prędkością podczas zwalniania i przyśpieszania tej telepawy nie czuć, jednocześnie na komputerze widać sporo zwiększone spalanie, do tego czuć że jest słabszy nie nie dużo ale jest to wyczuwalne. Zatrzymanie silnika likwiduje te objawy i świecącą kontrolkę ESP, ale sytuacja po kilku kilometrach powtarza się. Mi to przypomina wypadanie zapłonów w benzyniaku albo wieszający się wtrysk w normalnym dieslu.
Proszę o jakieś wskazówki co to może być tak czy tak wizyta u mechanika mnie czeka no chyba ze to jakiś banał w stylu czujnik itp.
Problem z AXR, co to może być proszę o pomoc!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- lukaszvo84
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 21:46
- Lokalizacja: kielce
- Kontakt:
VAG pokazał coś takiego:
19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): disconnected/Short to Ground - jak dla mnie to --> silniczek przepustnicy wyłączony lub zwarcie z masą,
ale do tego błędu znalazłem też taki opis:
Intake manifold air control actuator - Wiring short to earth, intake manifold air control
short circuit to earth actuator --> a to dla mnie był by przepływomierz :-O
Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić,
18263 - Powertrain Data Bus : software Version Monitoring P1855-35-00 --> tutaj jestem trochę zaskoczony wszystko co czytam sugeruje że było grzebane w oprogramowaniu, nic w tym aucie nie było robione. Na forach anglojęzycznych zetknąłem 2 razy z informacja że błąd wystąpił po wymianie akumulatora i to by się w jakiś sposób zgadzało bo wszystkie moje problemy pojawiły się po wymianie akumulatora, ale to może być nadinterpretacja z mojej strony
17675 - PD Unit Injector: Cylinder 3 (N242): Regulation Range Exceeded P1267 - 35-10 - - - Intermittent
17678 - PD Unit Injector: Cylinder 4 (N243): Regulation Range Exceeded P1270 - 35-10 - - - Intermittent
Tu powiedzmy sprawa jest jasna problemy dotyczą pompowtryskiwaczy.
Bardziej mnie martwą dwa pierwsze błędy zwłaszcza że co do pierwszego to już sam nie wiem czy to przepustnica czy przepływomierz.
[ Dodano: 08 Lut 2009 18:58 ]
Jeszcze jedno zapięcie po vag (za pierwszym razem były problemy z połączeniem się do ABS/ESP):
Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,16,15,17,19,22,35,46,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 038 906 019 AT
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1575
Coding: 00002
Shop #: WSC 01271
4 Faults Found:
19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground
P3101 - 35-00 - -
18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring
P1855 - 35-00 - -
17675 - Pump-Jet Valve: Cylinder 3 (N242): Regulation Range Exceeded
P1267 - 35-10 - - - Intermittent
17678 - Pump-Jet Valve: Cylinder 4 (N243): Regulation Range Exceeded
P1270 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 1C0 907 379 M
Component: ESP FRONT MK60 0102
Coding: 0019458
Shop #: WSC 01271
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Za radą z forum passata sprawdziłem listwę elektryczną przy pompowtryskach - dogiąłem styki we wtyczkach, wyczyściłem przepustnicę wraz z EGR, było trochę nagaru z EGR (wygląda to na działania pozorowane), sprawdziłem na ile to było możliwe okablowanie i wtyczkę do przepustnicy na wszelki wypadek też dogiąłem styki, polecano też "przedmuchać przepływomierz" ale dałem sobie z taką akcja na wstrzymanie raczej nie widzę możliwości poprawy działania przepływomierza jego przedmuchiwaniem zresztą po drugim podłączeniu vag'a skłaniam się do tego że błąd 19557 dotyczy przepustnicy.
Na tą chwilę auto przejechało 80km i błędy się nie pojawiły auto zachowuje się normalnie, ale to może być przypadek.
[ Dodano: 12 Lut 2009 07:35 ]
i pupa za przeproszeniem... problem wrócił znowu zapala sie kontrolka ESP i auto traci na mocy spokoju było tylko kilka dni Dzisiaj jade na VAG'a zobaczyć jakie błędy się powtórzyły. Spotkał się ktoś z w/w objawami i błędami ?
19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): disconnected/Short to Ground - jak dla mnie to --> silniczek przepustnicy wyłączony lub zwarcie z masą,
ale do tego błędu znalazłem też taki opis:
Intake manifold air control actuator - Wiring short to earth, intake manifold air control
short circuit to earth actuator --> a to dla mnie był by przepływomierz :-O
Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić,
18263 - Powertrain Data Bus : software Version Monitoring P1855-35-00 --> tutaj jestem trochę zaskoczony wszystko co czytam sugeruje że było grzebane w oprogramowaniu, nic w tym aucie nie było robione. Na forach anglojęzycznych zetknąłem 2 razy z informacja że błąd wystąpił po wymianie akumulatora i to by się w jakiś sposób zgadzało bo wszystkie moje problemy pojawiły się po wymianie akumulatora, ale to może być nadinterpretacja z mojej strony
17675 - PD Unit Injector: Cylinder 3 (N242): Regulation Range Exceeded P1267 - 35-10 - - - Intermittent
17678 - PD Unit Injector: Cylinder 4 (N243): Regulation Range Exceeded P1270 - 35-10 - - - Intermittent
Tu powiedzmy sprawa jest jasna problemy dotyczą pompowtryskiwaczy.
Bardziej mnie martwą dwa pierwsze błędy zwłaszcza że co do pierwszego to już sam nie wiem czy to przepustnica czy przepływomierz.
[ Dodano: 08 Lut 2009 18:58 ]
Jeszcze jedno zapięcie po vag (za pierwszym razem były problemy z połączeniem się do ABS/ESP):
Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,16,15,17,19,22,35,46,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 038 906 019 AT
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1575
Coding: 00002
Shop #: WSC 01271
4 Faults Found:
19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground
P3101 - 35-00 - -
18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring
P1855 - 35-00 - -
17675 - Pump-Jet Valve: Cylinder 3 (N242): Regulation Range Exceeded
P1267 - 35-10 - - - Intermittent
17678 - Pump-Jet Valve: Cylinder 4 (N243): Regulation Range Exceeded
P1270 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 1C0 907 379 M
Component: ESP FRONT MK60 0102
Coding: 0019458
Shop #: WSC 01271
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Za radą z forum passata sprawdziłem listwę elektryczną przy pompowtryskach - dogiąłem styki we wtyczkach, wyczyściłem przepustnicę wraz z EGR, było trochę nagaru z EGR (wygląda to na działania pozorowane), sprawdziłem na ile to było możliwe okablowanie i wtyczkę do przepustnicy na wszelki wypadek też dogiąłem styki, polecano też "przedmuchać przepływomierz" ale dałem sobie z taką akcja na wstrzymanie raczej nie widzę możliwości poprawy działania przepływomierza jego przedmuchiwaniem zresztą po drugim podłączeniu vag'a skłaniam się do tego że błąd 19557 dotyczy przepustnicy.
Na tą chwilę auto przejechało 80km i błędy się nie pojawiły auto zachowuje się normalnie, ale to może być przypadek.
[ Dodano: 12 Lut 2009 07:35 ]
i pupa za przeproszeniem... problem wrócił znowu zapala sie kontrolka ESP i auto traci na mocy spokoju było tylko kilka dni Dzisiaj jade na VAG'a zobaczyć jakie błędy się powtórzyły. Spotkał się ktoś z w/w objawami i błędami ?
Ostatnio zmieniony ndz lut 08, 2009 20:00 przez ergk, łącznie zmieniany 2 razy.
Problem z AXR, co to może być proszę o pomoc!
Witam podepnę się pod temat u mnie też znalazłem taki błąd ale u mnie jest objaw taki że ciężko zapala czy zimny czy ciepły długo muszę kręcić tu mam filmik " onclick="window.open(this.href);return false; rozrusznik wiem że do wymiany, jeszcze wziąłem aku do naładowania 19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground P3101 - 35-10 - - - Intermittent Pozdrawiam
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Re: Problem z AXR, co to może być proszę o pomoc!
Jeżeli masz rozrusznik słaby to musisz go najpierw zrobić bo diesel musi mieć to dobre tąpnięcie a takie jąkanie to nie do diesla.
Co do błędu to u góry masz przetłumaczony 19557 P3101 Silnik przepustnicy V157: przerwa/zwarcie z masą
Co do błędu to u góry masz przetłumaczony 19557 P3101 Silnik przepustnicy V157: przerwa/zwarcie z masą
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 140 gości