Climatronic załącza się z opóźnieniem

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kermit1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 09:31

Climatronic załącza się z opóźnieniem

Post autor: kermit1982 » pn lis 08, 2010 22:45

witam od niedawna zauwazylem w moim climatroniku dziwny objaw a mianowicie jak przekrecam kluczyk to climatronic sie załącza ale nie działa dmuchawa tzn wogóle sie nie wyswietla wiatrak dopiero po 15-20 sekundach samo sie zalacza a wczesniej jak pzrekrecilem kluczyk to dmuchawa normalnie dzialala nie mam pojecia co to moze byc moze to normalne w niskich temperaturach?prosze o jakies porady



bartek_ostr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 00:27
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

climatronic

Post autor: bartek_ostr » wt lis 09, 2010 12:07

z tego co sam kiedys zaobserwowałem, to jak masz włączony zapłon to właśnie jest takie opóżnienie, ale jak odpalisz silnik to dmuchawa odrazu sie załącza.


Uniden PRO 520xl + President Iowa na uchwycie SF-40

seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

climatronic

Post autor: seebst » wt lis 09, 2010 19:51

Wszystko zależy od temperatury jaka panuje na zewnątrz. Ja miewałem podobne sytuacje, raz jak włączyłem zapłon, to dmuchawa działała, a raz nie, dopiero po uruchomieniu silnika od razu zaczęła dmuchać. Także Twoje obawy są niepotrzebne, wszystko jest jak należy..



kermit1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 09:31

Re: climatronic

Post autor: kermit1982 » wt lis 09, 2010 22:27

no to spoko jak tak ma być to ok dzieki za odpowiedz pozdrawiam :D



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

climatronic

Post autor: seebst » sob sty 08, 2011 12:48

Pytanie mam takie... Jak wiadomo, w temperaturach około 0 stopni i niżej climatronic już nie działa. Jednakże u mnie po wejściu w menu serwisowe w kanale 19 widnieje wartość 8. Wszędzie, gdzie szukałem to jeśli widnieje 0=brak, 5=zbyt niskie obroty, 6=econ, 7=off. O wartości 8 nic nigdzie nie ma (chodzi oczywiście o przyczynę wyłączenia kompresora). Co to za wartość 8?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

climatronic

Post autor: Qto » sob sty 08, 2011 13:14

seebst pisze: 5=zbyt niskie obroty
5 to chyba nie za niskie obroty...5 się wyświetla przez 4s po uruchomieniu silnika, a wtedy obroty raczej nie są niższe...jest to po prostu zwłoka czasowa
seebst pisze: Co to za wartość 8?
8 to właśnie temperatura zewnętrzna... <5*C
...jest jeszcze kilka innych wartości: 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

climatronic

Post autor: seebst » sob sty 08, 2011 14:08

Qto pisze:8 to właśnie temperatura zewnętrzna... <5*C
Dzięki wielkie !!!!!!!!

A skąd wiedziałeś o tym? Nigdzie tego nie ma, ani google, ani na różnych forach...
Próbowałem dziś oszukać ten czujnik w zderzaku. Co prawda temperatura plusowa jest teraz, maksymalnie mi pokazało 4.5 st. ale zaraz spadło do3 st. Przyjechałem do domu, suszarka do włosów i podgrzewałem, ale nic to nie dało, kilkanaście minut suszyłem ten czujnik i temp. na blacie dalej 3 st... i klima nie chodzi już od jesieni bo na zewnątrz poniżej tych magicznych 5 st. jest i żadne kombinacje nie pomagają, ani suszarka, ani podziemne garaże...

A masz dokładną rozpiskę wszystkich kanałów dla poszczególnych wartości? Bo to co prawda w sieci jest, ale niektórych opcji brakuje, są puste miejsca, albo niedokładnie opisane, a jak coś ktoś skopiuje to leci ta sama treść po różnych forach z tymi samymi brakami... Posiadam 44 kanały.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

climatronic

Post autor: Qto » sob sty 08, 2011 14:24

Żadnej mądrej rozpiski nie mam żeby wszystko było...
seebst pisze:kilkanaście minut suszyłem ten czujnik i temp. na blacie dalej 3 st
rozumiem że na panelu Climatronica...a na zegarach masz temperaturę ??


Teraz patrzę, że miałeś 4,5...także to pewnie na zegarach. Odepnij czujnik w zderzaku i sprawdź co będzie się wyświetlało...coś mi nie pasuję że podgrzewałeś czujnik a temperatura bez zmian



Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Re: climatronic

Post autor: guziolek » sob sty 08, 2011 15:05

Qto pisze:Żadnej mądrej rozpiski nie mam żeby wszystko było...
seebst pisze:kilkanaście minut suszyłem ten czujnik i temp. na blacie dalej 3 st
rozumiem że na panelu Climatronica...a na zegarach masz temperaturę ??


Teraz patrzę, że miałeś 4,5...także to pewnie na zegarach. Odepnij czujnik w zderzaku i sprawdź co będzie się wyświetlało...coś mi nie pasuję że podgrzewałeś czujnik a temperatura bez zmian
Też podgrzewałem i skutek podobny, grzałem w zderzaku, a potem do filtra kabinowego farelkę podstawiłem w garażu. Obydwa zabiegi zerowy rezultat przyniosły... Też byłem zdziwiony.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

climatronic

Post autor: Qto » sob sty 08, 2011 15:12

guziolek pisze:grzałem w zderzaku, a potem do filtra kabinowego farelkę podstawiłem w garażu
różnica między tymi dwoma czujnikami nie może być większa niż 10 stopni...inaczej Climatronic uważa to za awarię czujnika



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

climatronic

Post autor: seebst » sob sty 08, 2011 15:30

Na postoju żadnej różnicy w wskazaniach nie ma, dopiero w czasie jazdy temperatura się zmienia. Nawet po kilkugodzinnym postoju przed uruchomieniem podgrzałem czujnik i zaraz odpaliłem, to w dalszym ciągu temperatura była na poziomie 3 st. czujnik na pewno jest dobry, bo taką samą temperaturę pokazuje jak np. termometr wystawiony za oknem, ale jego podgrzewanie nic nie daje. Także chyba faktycznie jednakowo w kilku miejscach trzeba by podgrzewać kilkoma suszarkami, żeby temperatura się zmieniła i klima zaskoczyła.

A tak z ciekawości, czy w przypadku klimy manualnej wciskając przycisk AC klima ruszy przy tych obecnych temperaturach? Ona tez ma jakieś termiczne zabezpieczenie?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

climatronic

Post autor: Qto » sob sty 08, 2011 15:52

Teoretycznie po delikatnym podgrzaniu (kilka stopni) czujnika w zderzaku powinny być efekty.
W praktyce nigdy tego nie sprawdzałem a i takie podgrzanie może być bardzo trudne do osiągnięcia bo przecież podgrzewamy powietrzem które jest bardzo gorące...można by kombinować przy temperaturze niewiele niższej niż te 5* (im niższa tym większe prawdopodobieństwo przekroczenia marginesu błędu dla dwóch czujników...margines to 10*) poprzez złapanie czujnika w dłoń czy coś...a wszelkiego rodzaju farelki czy grzałki elektronika wyczai :D
Kiedyś jak będę się nudził to może się pobawię w grzanie tych czujników...tak z czystej ciekawości, bo wiadomo że między teorią a praktyką często jest bardzo duża różnica

Qto pisze:coś mi nie pasuję że podgrzewałeś czujnik a temperatura bez zmian
pisząc to zapomniałem że jest drugi czujnik który jakby kontroluje wskazania pierwszego...



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

climatronic

Post autor: seebst » sob sty 08, 2011 16:11

Qto pisze:można by kombinować przy temperaturze niewiele niższej niż te 5* (im niższa tym większe prawdopodobieństwo przekroczenia marginesu błędu dla dwóch czujników
Grzałem również ten czujnik przy mrozach (samochód stoi w garażu nieogrzewanym, w środku było -5 st.), i tak jak temperatura pokazywała na liczniku -5 st. po kilkuminutowym podgrzewaniu również nic się nie zmieniło, więc odpuściłem to sobie. Ale teraz myślałem, że przy plusowych temperaturach coś może się zmieni, a tu dalej nic... Ehh ta elektronika...


Dam nawet przykład jak zaczęły się wielkie mrozy. W garażu miałem jeszcze taką plusową temperaturę, między 1 st, a 0, a później już -1. Na dworze było -15. Wyjeżdżając z garażu, temperatura z tego 1 st. spadła do 0 (na wyświetlaczu). Trochę czasu trwało, zanim bramę zamknąłem, otworzyłem bramkę, trochę śniegu odgarnąłem (no powiedzmy, że ok. 10 minut). Temperatura na zegarach spadła tylko o dwa stopnie, czyli -2 pokazywało. Jak wyjechałem, zrobiłem kilkadziesiąt metrów, dopiero zaczęła mocniej spadać, aż pokazało -15. Ale to dopiero po jakim czasie i dopiero w czasie jazdy..

Dodano:
Dzisiaj temperatura oscylowała w granicach 10 st., więc klima wreszcie ruszyła :D
na kanale 19 wartość widniała 0, czyli wszystko jest wporzo :D
Tylko szkoda, że nie ma jakiegoś obejścia, co by ręcznie ruszyć klimę, bo wszystkie kombinacje, niestety odpadają...



Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Climatronic załącza się z opóźnieniem

Post autor: guziolek » pn sty 10, 2011 00:53

Podejrzewam, że tak jak ktoś pisał wyżej. Trzebaby puścić na obydwa, albo i jeszcze jakiś ukryty czujnik powietrze o +/- 1 tej samej temperaturze i to podczas jazdy, bo w czasie jazdy pokazało mi 6,5 i temp mimo kilkukrotnego odpalania w różnych porach dnia, nic się nie zmieniła dopóki nie ruszyłem. Wnioskuję z tego, że czujniki zaczynają działać dopiero powyżej jakiejś prędkości, tak jak jest np z automatycznym ryglowaniem drzwi powyżej jakiejś prędkości.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości