brak reakcji przekaźnika pompy paliwowej. VW GOLF III 1.8

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Lesiu-1.8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 04, 2011 02:41

brak reakcji przekaźnika pompy paliwowej. VW GOLF III 1.8

Post autor: Lesiu-1.8 » wt sty 04, 2011 03:28

witam otóż posiadam taki problem. może zacznę od początku dzisiejszego pechowego dnia. w moim golfie nie dzialaly kierunkowskazy wiec postanowilem sprawdzic sobie kazdy bezpiecznik od pierwszego do ostatniego. gdy wyciagnalem bezpiecznik numer 17 (od kierunków) okazało sie że jest przepalony wymienilem go i po problemie ale cos mnie podkusilo aby dalej wyciagac kolejne bezpieczniki i sprawdzac ich stan. wyciagnałem bezp. nr 18 a pozniej go wsadziłem (na włączonym zapłonie) i uslyszalem wtedy dzwiek pompki paliwa . stalo sie tak jeszcze ze dwa razy poniewaz nie moglem dokladnie trafic bezpiecznikiem w jego gniazdo pompa paliwowa załączyła sie tak mniej wiecej ze 3 razy. ogólnie to ruszałem całą skrzynką bezpiecznikową i myśle że tu moze lezec przyczyna... po naprawieniu kierunkow z usmiechem poszedlem do domu za 2 godziny wrocilem aby odpalić auto no i ... Pupa... na paliwie nie odpala na gazie rowniez no ale to norma bo nie byl odpalany caly dzien a jest z minus 15 wiec to norma ze na gazie nie pali... co zauwazyłem ?

po przekręceniu stacyjki nie slychać załączającej sie pompki paliwowej na okolo 2 sekundy tak jak to bylo zawsze...

bezpiecznik od pompki sprawny , rozebralem przekaznik od pompki no i gdy ręcznie zetkne ze sobą dwa styki (te w środku przekaźnika) no to słychać jak pompa paliwowa pracuje caly czas dopoki nie zabiore ręki ale nawet gdy trzymam ten przekaznik ręka tak ze pompka caly czas pracuje to i tak auto nie odpala


co moze byc nie tak ? dlaczego przekaźnik nie dostaje "impulsu" skąś tam... gdy przekręcam stacyjke tak jak zawsze....



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

brak reakcji przekaźnika pompy paliwowej. VW GOLF III 1.8

Post autor: Paweł Marek » wt sty 04, 2011 10:14

ciężko powiedziec ale zdaje mi się że nie będzie prądu na wtryskiwacz również a z objawów to jest jakiś niekontakt z tyłu za skrzynką bezpieczników. pompa, grzałka sondy i wtryskiwacz mają wspólne zasilanie po tym samym bezpieczniku Sprawdź jeszcze czy działa dmuchawa po włączeniu zapłonu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Lesiu-1.8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 04, 2011 02:41

brak reakcji przekaźnika pompy paliwowej. VW GOLF III 1.8

Post autor: Lesiu-1.8 » śr sty 05, 2011 00:23

dzieki za odpowiedź ! :) więc dmuchawa dziala po przekr. zaplonu moze immobilaizer ? ale ja takiego nie mam w kluczyku nic chyba bo stacyjka byla pewnie zmeiniana od jakiegos staruszka 93 ? 94 ? a moze poprostu cewka w przekazniku padla. ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

brak reakcji przekaźnika pompy paliwowej. VW GOLF III 1.8

Post autor: Paweł Marek » śr sty 05, 2011 00:54

to podmień albo sprawdz czy jest plus na nózkach 30 i 87 przez sekunde po włączeniu zapłonu. Ale to nie to bo odpaliłby jak trzymałes zworkę. Musi nie być tez prądu na wtryskiwacz


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Lesiu-1.8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 04, 2011 02:41

brak reakcji przekaźnika pompy paliwowej. VW GOLF III 1.8

Post autor: Lesiu-1.8 » śr sty 05, 2011 15:29

Po podmienieniu przekaźnika na sprawny problem nadal ten sam wziałem do ręki miernik i postanowiłem dowiedzieć się coś więcej na ten temat. No więc .na stykach roboczych przekaźnika zasilających pompę paliwową mam caly czas napięcie oraz masę niezależnie od położenia stacyjki w pozycje włącz/wyłącz. Po przekręceniu stacyjki na pozycję włącz cały czas mam napięcie podawane na cewkę przekaźnika, nie mam niestety masy na tej cewce. Po ręcznym podłączeniu masy poprzez zwykły miedziany kabelek przekaźnik się załącza po przekręceniu stacyjki na pozycje włącz. Niestety nie trwa to przez sekundę tak jak powinno tylko jest on załączony cały czas. moje pytanie brzmi. czy cewka przekaźnika jest sterowana masą i jeśli tak to skąd jest wysterowywana masa. co mam sprawdzać w następnej kolejności proszę o b. szybką odpowiedź, Pozdrawiam !



pajonk504
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw gru 23, 2010 18:36
Lokalizacja: Milicz/Wrocław

brak reakcji przekaźnika pompy paliwowej. VW GOLF III 1.8

Post autor: pajonk504 » śr sty 05, 2011 22:26

Masa jest podawana od sterownika może on Ci padł jak tam "bawiłeś sie" z tymi bezpiecznikami posprawdzaj sterownik ja miałem taki sam problem tylko że wtyka spadła na dziurach ;)



Lesiu-1.8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 04, 2011 02:41

brak reakcji przekaźnika pompy paliwowej. VW GOLF III 1.8

Post autor: Lesiu-1.8 » czw sty 06, 2011 01:27

sterownik ? masz na myśli komputer silnika ? wlasnie czytając schematy zauwazylem ze przekaźnik jest sterowany tylko i wylacznie masą z tego właśnie komputera ale teraz jest problem gdzie znajdę komputer ? pod machą go nie ma sprawdzalem rowniez na sciance grodziowej komory silnika wiecej nie grzebalem podejrzewam jeszcze pod tylnymi fotelami ? no i teraz powiedz mi co masz na myśli mówiąc posprawdzaj sterownik... przeciez tego sie nie da otworzyc i stwierdzic na oko powiedz mi cos więcej jak mam to sprawdzić ... w ogóle z tym moim golfem jest niezly cyrk. środek Gti fotele kubełkowe czarne z czerwonym detalem komputer MFA . klimatyzacja z tyłu tarcze hamulcowe zamiast bębnow w karcie pojazdu wpisany silnik 2.0 a pod machą drzemie zwykla gówniana 75konna 1.8. wydaje mi sie ze ktos zamęczył 2.0 GTI wstawił najzwyklejszego trupa i sprzedal dalej ;) no ale mniejsza z tym... jak mam "sprawdzić" ten komputer bo skoro udzielasz mi takiej porady myślę że wytłumaczysz jak tego dokonac ;) pozdro



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

brak reakcji przekaźnika pompy paliwowej. VW GOLF III 1.8

Post autor: Paweł Marek » czw sty 06, 2011 12:50

na podszybiu pod osłoną plastykową koło silnika wycieraczek


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Lesiu-1.8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 04, 2011 02:41

brak reakcji przekaźnika pompy paliwowej. VW GOLF III 1.8

Post autor: Lesiu-1.8 » czw sty 06, 2011 15:30

no dobrze ;) to teraz co mam zrobic z moim kompem ? nie mam nawet najmniejszego pomysłu jak go sprawdzić...



pajonk504
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw gru 23, 2010 18:36
Lokalizacja: Milicz/Wrocław

brak reakcji przekaźnika pompy paliwowej. VW GOLF III 1.8

Post autor: pajonk504 » czw sty 06, 2011 17:13

Zobacz czy na pewno wszystkie wtyczki są mocno dociśnięte ew. jak spalony to jedynie możesz pożyczyć taki od kolegi.. i sprawdzić wtedy jak będzie gadał to wiadomo. Sprawdź jeszcze czy na tej wtyczce u góry płynie prąd po przekręceniu kluczyka



Lesiu-1.8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 04, 2011 02:41

brak reakcji przekaźnika pompy paliwowej. VW GOLF III 1.8

Post autor: Lesiu-1.8 » pt sty 07, 2011 03:25

na jakich dokładnie przewodach mam sprawdzić czy płynie prąd no i jeszcze jedno. słyszałem że kompy tak same z siebie nie padaja i musi to byc spowodowane jakims "zwarciem" lub inna usterka w ukladzie elektrycznym wiec bron boze nie mozna podpinać od razu innych kompów bo spotka ich ten sam los, tylko najpierw usunąć usterke i podpinac sprawny komputer



pajonk504
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw gru 23, 2010 18:36
Lokalizacja: Milicz/Wrocław

brak reakcji przekaźnika pompy paliwowej. VW GOLF III 1.8

Post autor: pajonk504 » pt sty 07, 2011 22:44

Może jak podpinałeś bezpieczniki na zapłonie to go załatwiłeś a na wtyczce bodajże taki fioletowy z zielonym powinni być 12 V po przekręceniu



Damian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sty 25, 2007 20:29
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

brak reakcji przekaźnika pompy paliwowej. VW GOLF III 1.8

Post autor: Damian » śr sty 26, 2011 14:03

witam panowie widze ze byl tu ten sam problem co ja go teraz mam i niewiem jak sobie z nim poradzic wie moze ktos co z tym problemem zrobic???? pozdrawiam:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość