MK 4 Golf 1.9 TDi AGR nie można odpalić brak kompresji
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
MK 4 Golf 1.9 TDi AGR nie można odpalić brak kompresji
Witam problem dotyczy Golfa MK4 1.9TDi 99r. W temperaturze poniżej zera zdarzały się sytuacje, że silnik nie chciał zapalić, bo tracił jakby kompresje. Po odpaleniu i po ok. 2 minutach pracy wszystko wracało do normy jakby olej po lekkim rozgrzaniu lepiej współpracował z jakimś zaworem zabezpieczającym. Dzisiaj Golfa zupełnie nie dało się odpalić, rozrusznik kręci wszystkie koła pasowe się obracają, ale jakby bez kompresji. Podczas kręcenia przez pierwszy obrót wału korbowego jest kompresja, a potem jakby zupełnie jej nie było. Czytałem wcześniej nie pamiętam gdzie, że może mieć to związek z zaworem odpowiedzialnym za regulację ciśnienia oleju i przez wysokie ciśnienie podwieszają się zawory. Gdzie jest ten zawór i czy się go wymienia? Może objawy wskazują na coś innego?
Ostatnio zmieniony pt sty 07, 2011 00:49 przez aron20000, łącznie zmieniany 1 raz.
MK 4 Golf 1.9 TDi AGR nie można odpalić brak kompresji
Masło maślane, na początek podłącz auto pod komputer, świece sprawdzałeś?
Re: MK 4 Golf 1.9 TDi AGR nie można odpalić brak kompresji
Mógłbyś sprecyzować swoją wypowiedź. Objawy są raczej konkretne, brak kompresji i nie można zapalić silnika, wcześniej też się to zdarzało, ale po próbie po ok. 10-15min. zawsze sie udawało, do dzisiaj. Jutro sprawdzę jakie komp wyłapał błędy, ale wątpię żeby problem można było zdiagnozować w ten sposób.
MK 4 Golf 1.9 TDi AGR nie można odpalić brak kompresji
Sprawdź pozycję klapy gaszącej we wlocie powietrza doładowanego obudowy zaworu EGR przed kolektorem ssącym (w tym celu zdejmij opaskę sprężystą z węża i zdejmij wąż z obudowy zaworu EGR a wtedy ją zobaczysz). Jej przycięcie w pozycji zamkniętej daje takie właśnie objawy. Jeśli będzie przycięta to ją palcami rusz i wyczyść wnętrze obudowy zaworu EGR, w którym się ona porusza a jeśli będzie czysto i nic mechanicznie ją nie będzie blokować to na początek odepnij wtyczkę od elektrozaworu N239, który jest odpowiedzialny za jej zamykanie.
Re: MK 4 Golf 1.9 TDi AGR nie można odpalić brak kompresji
Więc miałeś rację kolego Sztomel dzisiaj sprawdzałem klapę gaszącą i faktycznie była przycięta. Odkręciłem EGR z tą niby przepustnicą, wyczyściłem wszystko i wszystko wróciło do normy. Masz głowę na karku
Tak zachodzę w głowę po co właściwie jest ta klapka. Normalnie jest cały czas otwarta, zamyka się tylko wtedy kiedy gasimy silnik i po zgaszeniu po upływie ok. 2 sekund znów się otwiera. Przy zgaszonym samochodzie, zapalaniu i przy pracy silnika jest cały czas otwarta. Do czego ona tak właściwie służy. Przecież za gaszenie samochodu odpowiada elektronika?

- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
MK 4 Golf 1.9 TDi AGR nie można odpalić brak kompresji
Do łagodnego gaszenia silnika,aby nie "telepało" nim w czasie gaszenia - zamykany jest dopływ powietrza do cylindrówaron20000 pisze:Do czego ona tak właściwie służy. Przecież za gaszenie samochodu odpowiada elektronika?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości