Uszczelnienie LDA
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Uszczelnienie LDA
Witam, dzisiaj uszczelniałem LDA w swojej pompie i postanowiłem przy okazji zrobić małą foto poradę, gdyż nie znalazłem żadnej na tym i innych forach. Zaczne może od tego, że poprzedni właściciel prawdopodobnie widząc wyciek przez odpowietrznik, napakował do środka jakiegoś silikonu powodująć wzrost ciśnienia w komorze LDA przez co pin nie działał poprawnie a ropa uszkodziła membrane i wężykiem przedostawała się do kolektora a po zamontowaniu wskaźnika ciśnienia kapała na silnik.
1. Zaczynamy od zdjęcia góry pompy. Nie będę się o tym rozpisywał bo było to już opisywane na tym forum. 2. Po wyjęciu góry pompy wykręcamy zaślepke zaznaczoną zieloną strzałką
3. Na prasie wyciskamy 2 kulki nr 5 (blokujące ośke nr 6) z korpusu pompy (czerwona strzałka) 4. Gdy już uda się je wycisnąć wyjmujemy ośke (6) i dźwignie (7)
5. Następnie trzeba wykręcić "śrubkę" (2) z miejsca zaznaczonego zieloną strzałką. Pod nią znajduje się tulejka (1) w niej jest interesujący nas o-ring (na zdjęciu już wymieniony, orginalny nr 4) w którym przesówa się bolec (3). Najciekawsze że "śrubka" (2) jest na imbuls 4,5 ewentualnie nie wiem czy nie na imbulsy calowe, ja zeszlifowałem sobie stary imbuls i szybko poszło. Tulejka (1) siedzi luźno.
6. Wymieniamy o-ring i składamy w odwrotnej kolejności.
Przy okazji można wymienić uszczelkę pokrywy i zrobic gov mod Najważniejsze ze można zaoszczedzić 150zł - taki koszt u pompiarza. Sam o-ring 2 zł, sucha pompa i przyjemność z dobrze wykonanej pracy - bezcenne
Silnik SB, pompa VE 0 460 494 267
Mam nadzieje że komuś to się przyda. Pozdrawiam
1. Zaczynamy od zdjęcia góry pompy. Nie będę się o tym rozpisywał bo było to już opisywane na tym forum. 2. Po wyjęciu góry pompy wykręcamy zaślepke zaznaczoną zieloną strzałką
3. Na prasie wyciskamy 2 kulki nr 5 (blokujące ośke nr 6) z korpusu pompy (czerwona strzałka) 4. Gdy już uda się je wycisnąć wyjmujemy ośke (6) i dźwignie (7)
5. Następnie trzeba wykręcić "śrubkę" (2) z miejsca zaznaczonego zieloną strzałką. Pod nią znajduje się tulejka (1) w niej jest interesujący nas o-ring (na zdjęciu już wymieniony, orginalny nr 4) w którym przesówa się bolec (3). Najciekawsze że "śrubka" (2) jest na imbuls 4,5 ewentualnie nie wiem czy nie na imbulsy calowe, ja zeszlifowałem sobie stary imbuls i szybko poszło. Tulejka (1) siedzi luźno.
6. Wymieniamy o-ring i składamy w odwrotnej kolejności.
Przy okazji można wymienić uszczelkę pokrywy i zrobic gov mod Najważniejsze ze można zaoszczedzić 150zł - taki koszt u pompiarza. Sam o-ring 2 zł, sucha pompa i przyjemność z dobrze wykonanej pracy - bezcenne
Silnik SB, pompa VE 0 460 494 267
Mam nadzieje że komuś to się przyda. Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Bartek_R
- Pasza dla Świń
- Posty: 395
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
- Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
- Kontakt:
Uszczelnienie LDA
Oooo tak na reszcie ktoś ładnie i czytelnie opisał ten ciągle wałkowany temat,
może skończą się pytania co zrobić gdy wycieka ropa z LDA
może skończą się pytania co zrobić gdy wycieka ropa z LDA
Re: Uszczelnienie LDA
witam.
Pytanko dot. kulek blokujących ośkę...
W jaki sposób mam je wypchnąć??
Mam na prasie (lub punktakiem) wcisnąć jedną kulkę do wnętrza korpusu pompy?? (w ten sposób kulka - wpadnie do środka - i popchnie ośkę z ta kolejną kulkę - która wypadnie na zewnątrz)?? dobrze to rozumiem??
chcę sam reanimować wyciek z odpowietrznika LDA
pozdrawiam
Pytanko dot. kulek blokujących ośkę...
W jaki sposób mam je wypchnąć??
Mam na prasie (lub punktakiem) wcisnąć jedną kulkę do wnętrza korpusu pompy?? (w ten sposób kulka - wpadnie do środka - i popchnie ośkę z ta kolejną kulkę - która wypadnie na zewnątrz)?? dobrze to rozumiem??
chcę sam reanimować wyciek z odpowietrznika LDA
pozdrawiam
Uszczelnienie LDA
Moze warto by byo wrzucic ten opis do dziau FAQ ??
Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)
Re: Uszczelnienie LDA
popieramskkr_lodz pisze:Moze warto by byo wrzucic ten opis do dziau FAQ ??
a co z kulkami?? jak je wydobyć??
pytam zawczasu, bo chciałbym wiedzieć zanim rozbiorę pompę
pozdrawiam
Uszczelnienie LDA
W artykule jest wspomniane o prasie, ja u siebie dobrze oparłem górę pompy i młotkiem i wybijakiem poradziłem sobie, nawet nie było tak źle. To co napisałeś wyżej jest ok.
I am traveler of both time and space...
Re: Uszczelnienie LDA
ja wybiłem wybijakiem, jedną potem drugą i jak wkładasz spowrotem to smarujesz spawem na zimno. Gdy posmarowałem silikonem to puściło.
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Re: Uszczelnienie LDA
Jakby ktoś potrzebował: 1 460 210 347. Numer będzie chyba wspólny dla wszystkich pomp z LDA.tower pisze:Jaki numer ma ten oring?
A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro
A80 B4 2,8 AAH Quattro
Uszczelnienie LDA
Obie kulki wyciskałem na prasie tylko w taki sposób żeby obie kulki wycisnąć na zewnatrz od środka. W jedna strone przepchnołem obie kulki do wypanięcia pierwszej a drugą od strony tej co już wypadła w ten sposób nie rozepchną się otwory.
Szacun, też tak próbowałem i nie było to takie łatwe nic nie szło, nawet na prasie było siężko.JABcok20 pisze:ja wybiłem wybijakiem,
-
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: czw lip 15, 2010 09:32
- Lokalizacja: Łukawica/Roztocze
- Kontakt:
Uszczelnienie LDA
Mam pytanie czy jest mozliwe zrobienie tego wszystkiego bez wyjmowania pompy,jeśli tak to czy po dokonaniu naprawy pompa bedzie wymagała jakich kolwiek rególacji czy poprostu wystarczy wszystko poskrecać....I przykładowo ile ropy moze wyciec w ten sposób podczas pokonania np.100km...??
Re: Uszczelnienie LDA
powinno się dać, bo wystarczy odkręcić tylko górę pompy. Dolny korpus zostaje więc nie powinno się nic rozregulować.Lukas2z107 pisze: czy jest mozliwe zrobienie tego wszystkiego bez wyjmowania pompy
u mnie wyciek był taki że na wolnych obrotach wypływała 1 kropla na ok. 10-12 sek., przy 2000 - 1kropla/15-18sek, a przy 2500 - 1kropla/18-19sek, przy wkręcaniu na obroty do maks - następuje psiknięcie paliwem przy ok 4200 obr/minLukas2z107 pisze: ile ropy moze wyciec w ten sposób podczas pokonania np.100km...??
Sprawdzałem na biegu luzem ile wycieknie podczas obciążenia (podczas jazdy to nie wiem).
Musze się za to w końcu zabrać, bo szkoda paliwa...
pozdrówki
Uszczelnienie LDA
Mi spalanie odczuwalnie zmalało. Pompy oczywiście wyjmować nie trzeba, a jeśli zaznaczysz sobie położenie dźwigni na osi "gazu" i nie będziesz ruszał śruby od dawki to będzie ok. Śruby ograniczające skok też możesz sobie zaznaczyć i wkręcić tak jak były jeśli nie będziesz umiał dojść kluczem, wtedy nie musisz nic regulować.
I am traveler of both time and space...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 53 gości