Golf 3 Automatyczna skrzynia biegów mały problem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 22:00
- Lokalizacja: Wrocław dzielnica Leśnica
Golf 3 Automatyczna skrzynia biegów mały problem
Witam
Mam kilka pytań, jeżeli ktoś wie coś na ten temat to prosił bym o rade.
Jeżdżę od roku golfikiem 3 1,8 55kW 94r. w automacie. Sprawa wygląda tak że od początku nie zawsze ale jest lekkie odczuwalne szarpnięcie jak przełącza z 3 na 4. Szczególnie jak nie ciśnie się go mocno tylko mało gazu daje. Czy one tak mają czy co? ;p
Jeszcze mam dylemat. Poszły mi oringi na chłodniczce oleju, wymieniłem je i wymieniałem olej. Tylko jest problem ile oleju ma być w skrzyni. Leje w nią około 2l. (dexrona 3 Ravenola). Odpalam go chodzi chwilkę i jest między max a min na odpalonym silniku. Niby wszystko jest ok. Lecz np. po nocy jak wszystko się schłodzi, wyruszam z pod domu, hamuje do 0km/h czuje jak wyskakuje bieg i wskakuje spowrotem. Jak trochę pojeżdzę to się nagrzeje zwiększy się objętość oleju i jest już dalej ok. Dolałem oleju tak aby suma było 3 litry (tak piszą w info-techu ) i wszystko jest już ok. A jak sprawdzam bagnetem poziom oleju to na zimnym silniku jest grubo ponad max. nie mówiąc co jest na ciepłym... Co z tym fantem trzeba zrobić? Ten typ tak ma? Będę naprawdę wdzięczny za jakąś odpowiedz. Czy z was ktoś jeździ takim cackiem? Jakie wrażenia? pozdrawiam Bartosz
Mam kilka pytań, jeżeli ktoś wie coś na ten temat to prosił bym o rade.
Jeżdżę od roku golfikiem 3 1,8 55kW 94r. w automacie. Sprawa wygląda tak że od początku nie zawsze ale jest lekkie odczuwalne szarpnięcie jak przełącza z 3 na 4. Szczególnie jak nie ciśnie się go mocno tylko mało gazu daje. Czy one tak mają czy co? ;p
Jeszcze mam dylemat. Poszły mi oringi na chłodniczce oleju, wymieniłem je i wymieniałem olej. Tylko jest problem ile oleju ma być w skrzyni. Leje w nią około 2l. (dexrona 3 Ravenola). Odpalam go chodzi chwilkę i jest między max a min na odpalonym silniku. Niby wszystko jest ok. Lecz np. po nocy jak wszystko się schłodzi, wyruszam z pod domu, hamuje do 0km/h czuje jak wyskakuje bieg i wskakuje spowrotem. Jak trochę pojeżdzę to się nagrzeje zwiększy się objętość oleju i jest już dalej ok. Dolałem oleju tak aby suma było 3 litry (tak piszą w info-techu ) i wszystko jest już ok. A jak sprawdzam bagnetem poziom oleju to na zimnym silniku jest grubo ponad max. nie mówiąc co jest na ciepłym... Co z tym fantem trzeba zrobić? Ten typ tak ma? Będę naprawdę wdzięczny za jakąś odpowiedz. Czy z was ktoś jeździ takim cackiem? Jakie wrażenia? pozdrawiam Bartosz
Bartosz
Golf 3 Automatyczna skrzynia biegów mały problem
z tą zmianą z 3 na 4 to chyba tak jest, u mnie jest to samo nawet po remoncie skrzyni, więc albo ciągnę go ciut wyżej po obrotach albo w momencie zmiany odpuszczam lekko gaz i wtedy jest bezboleśnie, mam takie wrażenie jakby 4 bieg wysprzęglał się inaczej niż pozostałe.
Co do oleju wchodzi w/g książki 5.6 litra z przekładnią hydrokinetyczną lub 3 litry bez przekładni (całość wymieni się tylko przy wymianie dynamicznej). U mnie przy wymianie weszło lekko ponad 3 litry. Filtr oleju też wymieniłeś ? Poziom prze temperaturze skrzyni 60 stopni ma być między max a min. (temperaturę możesz zczytać vag-iem, ale możesz się zasugerować wskaźnikiem temperatury silnika bo skrzynia jest chłodzona tym samym płynem). A co do oringów to przyglądaj im się czasem, ja kiedyś wymieniłem i po paru dniach tragedia, wywaliło mi prawie cały olej. Kupiłem później jakieś niby odporne na olej w sklepie z częściami do traktorów :p i jest ok. Co do wrażeń z jazdy.. Jest super, dlatego jak skrzynia siadła to wyremontowałem a nie robiłem przekładki na manual. Tylko to spalanie... poniżej 11l lpg nie schodzi :p
Co do oleju wchodzi w/g książki 5.6 litra z przekładnią hydrokinetyczną lub 3 litry bez przekładni (całość wymieni się tylko przy wymianie dynamicznej). U mnie przy wymianie weszło lekko ponad 3 litry. Filtr oleju też wymieniłeś ? Poziom prze temperaturze skrzyni 60 stopni ma być między max a min. (temperaturę możesz zczytać vag-iem, ale możesz się zasugerować wskaźnikiem temperatury silnika bo skrzynia jest chłodzona tym samym płynem). A co do oringów to przyglądaj im się czasem, ja kiedyś wymieniłem i po paru dniach tragedia, wywaliło mi prawie cały olej. Kupiłem później jakieś niby odporne na olej w sklepie z częściami do traktorów :p i jest ok. Co do wrażeń z jazdy.. Jest super, dlatego jak skrzynia siadła to wyremontowałem a nie robiłem przekładki na manual. Tylko to spalanie... poniżej 11l lpg nie schodzi :p
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 22:00
- Lokalizacja: Wrocław dzielnica Leśnica
Golf 3 Automatyczna skrzynia biegów mały problem
Dzięki za odp. Filtr też wymieniłem. A oringi kupiłem z oryginału w serwisie jakieś 3 zł. za sztuke, a potrzeba było jakoś chyba 4 szt. już nie pamiętam. A co do oleju to jak po spuszczeniu wszystkiego oleju z miski olejowej wleje 3 l. odpale silnik i jest już na zimnym troszkę ponad max. O co tu biega.... ;( Przed spuszczeniem oleju silnik gorący czy bez różnicy?
Bartosz
Golf 3 Automatyczna skrzynia biegów mały problem
ja spuszczałem na zimno, potem w/g książki wlałem 3 litry, odpaliłem i po osiągnięciu 60 stopni sprawdziłem i dolałem jeszcze kapkę. Na zimnym zawsze oleju będzie ponad max, potem spada poniżej min (tam na bagnecie jest nawet taki punkt poniżej, jest on bodajże dla poziomu przy 20 stopniach. Potem w miarę rozgrzewania poziom rośnie i właśnie przy 60 stopniach ma być pomiędzy max a min. Nie mniej i nie więcej.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 22:00
- Lokalizacja: Wrocław dzielnica Leśnica
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 22:00
- Lokalizacja: Wrocław dzielnica Leśnica
Golf 3 Automatyczna skrzynia biegów mały problem
Jaki dobry olej do tej skrzyni polecacie? Mam zalany Dexron 3 Ravenola. dobry ten olej jest?
Bartosz
Golf 3 Automatyczna skrzynia biegów mały problem
generalnie podobno klasy dexron 3 ma być. Ja miałem atf mobila ale przy ostatniej wymianie zalałem jakiś wynalazek angielski bo był w 4 litrowym baniaczku i też chodzi dobrze
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
Golf 3 Automatyczna skrzynia biegów mały problem
ja za to jezdzilem na elf i jezdzi dobrze dalej.. zawsze wymiane robilem w serwisie(nie aso) i placilem ze wszystkim 300-350zl - oleju wchodzilo ok 3l - zawsze tak samo a to juz moja 3 wymiana..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości