Jak samemu ustawic kąt wtrysku ???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » wt lut 28, 2006 16:22

Jest maly problem bo niewiem gdzie dokladnie sa te sruby.Patrzac na przod auta po prawej stronie pompy pod wezami od wtryskow jest sruba na klucz 13 albo 14 i taki rowek za nia.ten rowek wyglada mniej wiecej tak jak ten gdzie naciaga sie pasek sruba od alternatora (wyglada to jakby to bylo wlasnie do tego ale pytam bo nie chce czegos popieprzyc). Wedlug tego rowka pompa wyglada jakby byla odsunieta na maxa od glowicy wiec jesli to jest to to pozostaje mi tylko przestawienie jej do przodu.Czy to tym wlasnie sie reguluje i czy musze jeszcze jakies sruby poluzowac zeby pompa sie ruszyla ?


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

mwmw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 14:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mwmw » sob maja 20, 2006 20:03

greg pisze:a w 1,9D (silnik 1Y- przestawienie koła względem osi pompy).
a może coś więcej o tej opcji , takie zmiany zima - lato moga byc przydatne.


mwmw

greg

Post autor: greg » sob maja 20, 2006 20:39

mwmw pisze:a może coś więcej o tej opcji , takie zmiany zima - lato moga byc przydatne.
ale ty masz inaczej ustawiany kąt wtrysku bo regulujesz pompą, a w silniku 1Y wystarczy popuścić 3 śruby mocujące koło zębate do osi pompy i możesz sobie regulowac kąt wtrysku, pompa pozostaje nieruchoma a ty regulacji dokonujesz przekęcając oś pompy względem nieruchomego koła zębatego (bo silnik w tym czasie jest unieruchomiony) - wystarczy nałożyć klucz na oś pompy wtrsykowej i przekręcić o tyle co potrzebujesz. Z tym że nie kumam o co ci chodzi - zima lato.



Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » sob maja 20, 2006 23:20

Dobra dzieki panowie juz sobie dalem z tym rade.
Sprzedalem tego grata i problem zniknal.
To byla 24 letnia padlina i zdecydowalem ze juz wiecej VW nie kupie.
Kumpel tez ma ale MK II i tez co chwila mu sie cos pieprzy.
Teraz kupilem 15 letnia Vectre 1.8 z gazem i problemy sie skonczyly.
Pozdrawiam


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

Awatar użytkownika
szerszeniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: szerszeniak » sob maja 20, 2006 23:52

SCRASH pisze:Dobra dzieki panowie juz sobie dalem z tym rade.
Sprzedalem tego grata i problem zniknal.
To byla 24 letnia padlina i zdecydowalem ze juz wiecej VW nie kupie.
Kumpel tez ma ale MK II i tez co chwila mu sie cos pieprzy.
Teraz kupilem 15 letnia Vectre 1.8 z gazem i problemy sie skonczyly.
Pozdrawiam
:rotfl: problemy sie skończyły akurat jesli jesteś takim szczesliwym posiadaczem pieknej vectry to przyjrzyj sie tylnym blotnikom i nadkolom jesli nie teraz to niebawem zpuchnom :hehe:


sprzedam pompe wtryskową 1,6TD silnik SB
felgi 15" BBS i całe auto http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1942956

Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » ndz maja 21, 2006 00:02

szerszeniak pisze: problemy sie skończyły akurat jesli jesteś takim szczesliwym posiadaczem pieknej vectry to przyjrzyj sie tylnym blotnikom i nadkolom jesli nie teraz to niebawem zpuchnom

Po pierwsze nie spuchnom tylko spuchna jak juz.
Moje sa w idealnym stanie bo przed kupnem byly wymieniane.
Nie napisalem tego po to zeby komus zrobic na zlosc bo dalej bede siedzial na tym forum i pytal o rady tylko ze juz nie bedzie dotyczylo konkretnie VW tylko Opla.
Zasada jest ta sama.
Pozdrawiam.


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

mwmw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 14:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mwmw » ndz maja 21, 2006 08:44

greg pisze:
mwmw pisze:a może coś więcej o tej opcji , takie zmiany zima - lato moga byc przydatne.
ale ty masz inaczej ustawiany kąt wtrysku bo regulujesz pompą, a w silniku 1Y wystarczy popuścić 3 śruby mocujące koło zębate do osi pompy i możesz sobie regulowac kąt wtrysku, pompa pozostaje nieruchoma a ty regulacji dokonujesz przekęcając oś pompy względem nieruchomego koła zębatego (bo silnik w tym czasie jest unieruchomiony) - wystarczy nałożyć klucz na oś pompy wtrsykowej i przekręcić o tyle co potrzebujesz. Z tym że nie kumam o co ci chodzi - zima lato.
"zima-lato" , chodzi o cichą pracę w lecie i odpalanie w zimie (kombinacje). Obecnie równiez interesuję się 1Y


mwmw

greg

Post autor: greg » ndz maja 21, 2006 21:35

mwmw pisze:Obecnie równiez interesuję się 1Y
jak to interesujesz??? masz 1,6D a 1Y to 1,9D



mwmw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 14:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mwmw » pn maja 22, 2006 09:10

Ojciec kupił sobie III CL 1,9D


mwmw

mike NIES
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: wt gru 13, 2005 12:39
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA

Post autor: mike NIES » pn maja 22, 2006 15:28

miałem ten sam problem, ale to przewody paliwowe były nieszczelne i łapał i gasł- radze to sprawdzić, czy w przewodach nie ma powietrza!!



greg

Post autor: greg » pn maja 22, 2006 20:51

mwmw pisze:Ojciec kupił sobie III CL 1,9D
no to gratulacje - niejeden ze znajomych jest zaskoczony tym silnikiem (i już kilka razy zaglądali mi pod maskę czy nie mam przypadkiem dołożonej turbiny)



ricooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr mar 29, 2006 19:41
Lokalizacja: Biała Niżna

Post autor: ricooo » pn maja 22, 2006 21:33

Mam pytanie może w tym temacie. Słyszę w aucie metaliczny stuk który niknie gdy podciągnę odrobinę cięgno ssania. Występuje to od niedawna. Czy możew to być związane z ustawieniem pompy?



mwmw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 14:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mwmw » wt maja 23, 2006 07:40

greg pisze:
mwmw pisze:Ojciec kupił sobie III CL 1,9D
no to gratulacje - niejeden ze znajomych jest zaskoczony tym silnikiem (i już kilka razy zaglądali mi pod maskę czy nie mam przypadkiem dołożonej turbiny)
Serdeczne dzięki , ja się też cieszę.
Mam nieśmiałą prośbę , czy możesz coś napisać w temacie : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49188 w sposób jak w przypadku głowicy, dzięki czemu sam mogłem cos zdziałać z efektem .

[ Dodano: Wto Maj 23, 2006 10:09 ]
mwmw, .


mwmw

Awatar użytkownika
kozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: czw paź 16, 2008 09:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kozak » ndz lut 28, 2010 15:10

Ma ktos moze fotke pompy wtryskowej ustawionej w GMP ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 102 gości