Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: twromek » pt gru 31, 2010 19:57

Jeśli nastawnik masz zabrudzony to też korekcje będą gorsze.



TDI_power_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
Lokalizacja: Suwałki

Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: TDI_power_vw » sob sty 01, 2011 12:38

No ma nierówne obroty, ale nieznacznie (wahnięcia tak o 40 obrotów na minutę) no i trochę czuć wibracje, ale tak palił zawsze w zimę, że trochę nierówno popracował. Może wie ktoś jak sięsprawdza ciśnienie pompy wtryskowej. Rozmawiałem z mechanikiem to mówił, że tdi po 200 tyś. mogą już nie trzymać ciśnienia, ale zawór przeciwzwrotny na filtrze oleju wymieniłem na nowy. Może pompa nie ma już ciśnienia takiego jak trzeba. Żadnych wycieków spod pompy nie mam ani z przewodów paliwowych/wtryskowych też nie, więc nie wiem, co jest, że ciężko mu się odpala rano po nocy jak zimno.



TDI_power_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
Lokalizacja: Suwałki

Re: Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: TDI_power_vw » sob sty 01, 2011 12:40

Ma lekko nierówne obroty i troszkę trzęsie silnikiem, ale tak zawsze palił w zimę. Jak się sprawdza ciśnienie na pompie wtryskowej możę ktoś wie?



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: twromek » sob sty 01, 2011 13:02

grupa 04 BS, pozycja 2 i 3

Co to wyjeżdżasz z jakimś zaworem na filtrze oleju? Podczas przyspieszania nie szarpie? Bo jeśli wszystko będziesz miał na 100% pewne to stawiam na nastawnik.



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: leon79 » sob sty 01, 2011 13:29

TDI_power_vw pisze:że tdi po 200 tyś. mogą już nie trzymać ciśnienia
:bajer:


User

TDI_power_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
Lokalizacja: Suwałki

Re: Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: TDI_power_vw » sob sty 01, 2011 22:08

Powiedzcie tylko ile powinna mieć ciśnienia ta pompa? jakie wskazania powinien podawać vag w Basic Settings na 4 kanale 2 i 3 pozycji?



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: twromek » sob sty 01, 2011 22:28

To samo w 2 co w 3, czyli bodajże 17,4.



TDI_power_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
Lokalizacja: Suwałki

Re: Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: TDI_power_vw » ndz sty 02, 2011 15:40

Po konsultacjach z twromek zdecydowałem się sprawdzić ciśnienie pompy wtryskowej i wyszło, że miałem 11' zamiast wymaganych 17,4' (dane z vaga). Wykorzystałem zawór regulacyjny ciśnienia paliwa w pompie i wbiłem go trochę i teraz na rozgrzanym silniku mam ciśnienie dochodzące do 17,1', czyli brakuje mi tylko 0,4' do tego, co trzeba. Poza tym zmieniłem dawkę paliwa z 3mg/R na 4mg/R i silnik dalej ładnie pracuje. Dawki startowej nie ruszałem. Kąt wtrysku przy 90' wynosi u mnie 57, więc w granicach przyzwoitości chyba. Zostawiłem silnik do wystudzenia i za jakieś 6 godzin odpalę go znowu. Zobaczymy ile razy pokręci. Szkoda, że nie wiedzialem jak sprawdzać ciśnienie pompy w vagu, bo bym sprawdził w tamtą zimę jak ładnie palił nawet na mrozie -20'. Nie ma co gdybać, trzeba sprawdzić rezultaty regulacji. Póki co temat otwarty i proszę o dalsze sugestie i ocenę moich posunięć. Wilekie dzięki dla twromek, który wytłumaczył mi co i jak trzeba zrobić. Za poświęcony czas i przekazaną wiedzę wielkie dzięki!!! Oby więcej takich ludzi :bigok:



TDI_power_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
Lokalizacja: Suwałki

Re: Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: TDI_power_vw » pn sty 03, 2011 10:21

No i nic, żadnej poprawy, dalej kiepsko pali. Trzeba kręcić jakieś 7-8 razy zanim odpali. Dziś zdejmę jak mi się uda dekiel z pompy wtryskowej bo tylko to mi zostało, czyli nastawnik może być brudny. Jak okaże się, że jest brudny to chyba będę go czyścił. Temat otwarty i proszę o dalsze sugestie...z góry dzięki :bigok:

Dziś ściągnąłem pokrywę pompy i wyczyściłem tam wszystko łącznie z czujnikiem rsw, ale niepokoi mnie jego napięcie (0.800V). Próbowałem go ustawić odkręcając śróbę torx, ale schodzi do 0.740V a po założeniu pokrywy znowu mam 0.800V i ani drgnie niżej a ma być podobno w granicach 0.740-0.760V. Nie wiem co może być. Czujnik wyczyćiłem i przy okazji dokręciłem ten czarny kabel od nastawnika, co się trzyma na 4 sróbach bo były luźne jak diabli. Od razu mi dawka skoczyła do 2.8mg/R, ale ustawiłem ją nastawnikiem na ok 3.8mg/R, resztę skorygowałem vagiem i teraz mam 4.2mg/R. Mówię, tylko to napięcie na rsw mnie nurtuje. Co wy na to?



7dan7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:39
Lokalizacja: gg

Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: 7dan7 » wt sty 04, 2011 15:51

Trzeba sprawdzić czy paliwo się nie cofa z pompy , może nie trzymać termostat na filtrze paliwa , przelewy nieszczelne itp. Zastosuj zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym . Miałem podobny przypadek kiedyś pompa zapowietrzała się po kilku godzinach przez słabo trzymający symering na na wałku pod kołem napędowym. Trzeba zdjąć pasek z koła pompy a następnie koło zdjąć ściągaczem [ wpierw oczywiście odkręcić nakrętkę ] i delikatnie wyjąć pierścień uszczelniający i zamontować nowy .



TDI_power_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
Lokalizacja: Suwałki

Re: Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: TDI_power_vw » wt sty 04, 2011 19:29

W kwestii nieszczelności to rozumiem, ale o termostacie na filtrze paliwa to nie słyszałem. Wiem, że niektóre tdi miały podgrzewacz filtra paliwa, ale nie termostat bo ten jest w okolicach pompy wodnej. Nieszczelności wszelkiego typu raczej wykluczam w okolicach pompy wtryskowej bo wszystko dokładnie sprawdziłem. Kwestia zaworka przeciwzwrotnego to był wymieniony, ale dodatkowego nie zakładałem na przewód. Może to by problem rozwiązało, chociaż ten na filtrze (oryginalny powinien trzymać bo jest nowy i sprawdzałem go na "sucho". Ciężko sprawdzić czy się paliwo cofa czy nie. Wiem tyle, że jak zdejmowałem pokrywę z pompy to paliwo w niej jest a do odpalenia taka ilość powinna starczyć. No nie wiem sam bo imam się wszystkiego. Uważam, że ten zawór na filtrze oryginalnie zamontowany w fabryce powinien starczyć i zapobiegać cofaniu się paliwa. Może mam jakieś luki w wiedzy, ale tego zaworka dodatkowego na przewód to ludzie stosują jak pompa ciśnienia nie trzyma. Ja obstawiam nastawnik pompy, bo jak jest zimny to mi przez pare sekund po odpaleniu skacza obroty na jalowym i czasem sie pompa przywiesi na obrotach, ale to sie dzieje jak jest zima i kiedys na forum ten temat poruszalem. Teraz wiem, ze winowajca tego jest nastawnik. Chyba sie wezme za ten nastawnik jutro.

Chłopy pomóżcie bo ja już nie mam siły!!! Nastawnik jutro na warsztat chyba i zaworek przeciwzwrotny na przewod paliwowy. Jak to nic nie da to ja sie poddaje, bo wszystko szczelne i parametry sa ok. dawki na rozruchu tez ok.



TDI_power_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
Lokalizacja: Suwałki

Re: Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: TDI_power_vw » śr sty 05, 2011 21:38

I zawór przeciwzwrotny paliwa na przewodzie się nie sprawdził. Zamontowałem go tuż przed pompą na przewodzie, który doprowadza paliwo do pompy i nic. Dalej to samo. Chyba trzeba sprężanie mierzyć i w razie co remont zrobić bo nic nie wiem, co dalej robić mam.



Awatar użytkownika
Adam 211
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 21:47
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!

Post autor: Adam 211 » sob sty 08, 2011 22:38

Zwiększ dawkę rozruchową login 12233 następnie adaptacje kanał 05 oryginalnie jest 32768 albo 128 ustaw maksymalna wartość jaka będzie szła i save i powinno pomóc, sprawdź czy nie masz sprężyn popękanych(2 sztuki), widać je jak nastawnik się zdejmie.
Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 161 gości