Obieg oleju w automacie TKA w Golfie II PN

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

stork
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:09
Lokalizacja: 3city

Obieg oleju w automacie TKA w Golfie II PN

Post autor: stork » sob maja 13, 2006 00:09

Witam

W sumie przypadkiem :) kupiłem dla zony golfa II z automatyczna skrzynia biegow.
Prawdziwe cacko w stanie fabrycznym i przebiegiem niecale 80tkm w pelni udokumentowane wiec zal bylo nie kupic.

W sumie to 4 samochod z automatem ktory posiadam i nawet jeden udalo mi sie zarznac :) z powodu niedopilnowania poziomu oleju w przekladni glownej ktora jak to sie potem okazalo w AUDI miala osobny obieg zwyklego oleju w samym mechanizmie roznicowym.

W instrukcji obslugi Golfa mam info ze w samej przekladni jest olej API-GL 5, SAE90 a w czesci automatu ATF Dextron

Czy tak jest faktycznie i sam dyferencjal ma osobny obieg oleju? a jak tak to w ktorym miejscu szukac korka kontrolnego. W AUDI z wzdluznie umieszczonym silnikiem byl zaglebiony i praktycznie niewidoczny bez kombinacji z lusterkiem.

Ktos moze polecic w 3city warsztat ktory wymieni olej w automacie, oczysci filtr i ogolnie ma pojecie o takich skrzyniach? Chcialbym zachowac go dalej w tak dobrym stanie bo ma wozic kobite z moim dzieckiem.

Ale smiesznie jezdzi sie golfem :) jakos tak nisko ziemi i caly czas mam wrazenie ze zahacze tylkiem o pierwsza wystajaca studzienke :grin:



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob maja 13, 2006 03:58

Witaj.
Mam golfa z automatyczną skrzynią biegów.Nie ma czegoś takiego jak "podwójny olej". Zalewasz skrzynię olejem do automatów i po sprawie.Nie musisz szukać specjalistycznego warsztatu, możesz to zrobić sam. Sprawa jest dość prosta. Aby olej spuścić należy odkręcić misę skrzyni. Co do filtra-można wyczyścić, można wymienić, to zależy od tego w jakim jest stanie. Za nowy zapłaciłem ok20zł.Możesz kupić nową uszczelkę pod misę aby uniknąć ew. wycieków. Po zlaniu oleju wyczyść wszystko dokładnie, załż filtr,misę i wlej olej. Wchodzi ok 3l.Po zalaniu przejedź kilkanaście, może kilkadziesiąt kilometrów i ponownie skontroluj stan oleju. Zazwyczaj trzeba dolać.Olej jak zapewne wiesz sprawdza się na ciepłym i pracującym silniku.Optymalny stan to połowa. Za duży lub za mały stan są równie szkodliwe.Jeśli bedziesz dolewał po przejechaniu tych kilkunastu kilometrów, rób to małymi porcjami.Zalać możesz np. DEXTRONEM 3. nIE MUSI TO BYĆ OLEJ DEDYKOWANY PRZEZ VW. Jest dość drogi(ok 50zeta za litr) a dextron to ok23zł.
W razie wątpliwości pytaj.
Pozdrawiam.



stork
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:09
Lokalizacja: 3city

Post autor: stork » sob maja 20, 2006 17:51

No i okazało się że jednak ma podwójny obieg oleju :smoke:

Osobno w skrzyni biegów Dextron II i osobno w przekładni głównej 0,75l GL5 90W którego "nie wymienia się" ale można go wyssać w wlać przez korek wlewu po prawej stronie obok półośki.




Kolejna sprawa to z ciekawości zapuściłem autodiagnostykę i wyszedł kod 3333 którego opisu nie ma ani na tym forum ani w necie. A to ci :grin:


VW Golf MKII automat pełen oryginał co do śrubki

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » sob maja 20, 2006 18:16

Ja tez miałem MKII z silnikiem PN no i wymieniałem tylko jeden rodzaj oleju :-)

http://www.skrzyniebiegow.pl/ to chyba u Ciebie w okolicy

Pozdrawiam zautomatyzowanych



stork
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:09
Lokalizacja: 3city

Post autor: stork » sob maja 20, 2006 20:09

Atomic10 pisze:Ja tez miałem MKII z silnikiem PN no i wymieniałem tylko jeden rodzaj oleju :-)

http://www.skrzyniebiegow.pl/ to chyba u Ciebie w okolicy

Pozdrawiam zautomatyzowanych

No tak jak wspomniałem kiedyś "zabiłem" tak z głupoty skrzynie w AUDI dlatego teraz jestem przeczulony.


Ten warsztat faktycznie jest w okolicy ale jakoś nie mogę się przyzwyczaić do warsztatów gdzie przy wjeździe zabierają Ci samochód i nawet nie można zobaczyć co w nim grzebią.


VW Golf MKII automat pełen oryginał co do śrubki

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 113 gości