Dolna oslona silnika w mk3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Dolna oslona silnika w mk3
Nie wiem jak w innych autach, w mk3 jest od dolu oslona silnika z mata wygluszajaca. Oslona ma dwa zadania do spelnienia (tak wiekszosc mysli) - utrzymac silnik w czystosci i wyciszyc z zewnatrz. Tymczasem ja odkrylem trzecia funkcje - byc moze najwazniejsza. Oslona ta doskonale zabezpiecza silnik przed szybkim stygnieciem. Bardzo wazne jezeli ktos np. zalatwia wiele spraw jezdzac po miescie - pare kilometrow jazdy i 15 - 30min. przerwy. Silnik bez oslony stygnie bardzo szybko - po 30min. ma 50' albo mniej. Tak wiec stale jezdzi sie na niedogrzanym silniku - wiecej paliwa, szybsze zuzycie. Z oslona, jezeli jest dobrze rozgrzany, po 30min. temp. spada do ok. 80', po 15 prawie wogole. Odkrylem to przypadkiem jezdzac jeden dzien bez oslony.
-
- Użytkownik
- Posty: 383
- Rejestracja: sob kwie 08, 2006 23:06
- Lokalizacja: warszawa
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Warto poszukac oryginalnej..martinez76 pisze:no wlasnie, ja nie mam tej oslony ale widzialem na allegro po 80zl. jak myslicie warto taka zamontowac?
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 103 gości