Wytopiona izolacja przewodów.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

boniek00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 11, 2009 20:02
Lokalizacja: Wrocław

Wytopiona izolacja przewodów.

Post autor: boniek00 » czw gru 30, 2010 10:22

Witam,

Mój silnik to 1.9 TDI ALH. Dzisiaj po dojechaniu do pracy (ok 4km) poczułem, że śmierdzi spalenizną. Okazało się, że kilka przewodów zostało stopionych.

Chodzi o wiązkę tych przewodów:
Obrazek

Z izolacji tych 3 przewodów została tylko smoła. Może mi ktoś powiedzieć co to za przewody i czy mogę w takim stanie wrócić tym samochodem. Podczas jazdy nie było żadnych niepokojących objawów.

To zdjęcie rzeczywistych zniszczeń, zrobione komórka, więc niewiele widać:
http://img59.imageshack.us/i/przewody.jpg/

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Wytopiona izolacja przewodów.

Post autor: edzio » czw gru 30, 2010 10:45

dogrzewanie płynu,przy sprawnym układzie auto szybciej się dogrzewa,pewnie już i tak bezpiecznik sie spalił,nie wszystkie wersje posiadają,myślę że możesz śmiło jeździc.



boniek00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 11, 2009 20:02
Lokalizacja: Wrocław

Wytopiona izolacja przewodów.

Post autor: boniek00 » czw gru 30, 2010 11:35

dzięki za odpowiedź,

Szukałem bezpiecznika odpowiedzialnego za dogrzewanie płynu, ale nie znalazłem takiego.
Poszukałem trochę na forum i znalazłem temat o podgrzewaniu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=263558.

Przyjrzałem się dokładniej. Okazało się, że tylko 2 przewody maja wytopioną izolację, jeden jest ok.

W podszybiu mam dwa przekaźniki 53. Czy jest jakiś prosty sposób, żeby sprawdzić te przekaźniki?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Wytopiona izolacja przewodów.

Post autor: Sztomel » czw gru 30, 2010 11:47

boniek00 pisze:Szukałem bezpiecznika odpowiedzialnego za dogrzewanie płynu, ale nie znalazłem takiego.
Bezpiecznik od tego podgrzewacza znajduje się w puszce nad akumulatorem (pierwszy czerwony przewód - patrząc w lewo od 3 zielonych bezpieczników łączy się z blaszką i ta blaszka to właśnie bezpiecznik FL5) : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 33deb.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a jak sprawdzić działanie przekaźników masz opisane na 1 stronie w cytowanym przez Ciebie linku (przekaźnik 359 i 360 w 03 Output Test) - każdy z nich ma słyszalnie cykać cyklicznie podczas testu jednego i drugiego.


Obrazek

boniek00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 11, 2009 20:02
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wytopiona izolacja przewodów.

Post autor: boniek00 » czw gru 30, 2010 12:04

Sztomel pisze:Bezpiecznik od tego podgrzewacza znajduje się w puszce nad akumulatorem (pierwszy czerwony przewód - patrząc w lewo od 3 zielonych bezpieczników łączy się z blaszką i ta blaszka to właśnie bezpiecznik FL5) : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 33deb.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dzięki Sztomel.
Sprawdziłem bezpieczniki w puszce nad akumulatorem. Wszystkie są ok. To mnie niepokoi. Przekaźniki sprawdzę wieczorem.

Na razie zaizoluję stopione przewody, żeby między sobą nie zrobiły zwarcia.



boniek00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 11, 2009 20:02
Lokalizacja: Wrocław

Wytopiona izolacja przewodów.

Post autor: boniek00 » czw gru 30, 2010 13:33

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy to możliwe, że mam źle zamontowane przekaźniki 53 w podszybiu?

U mnie jest tak:
przekazniki

a w Twoim przypadku Sztomel są odwrócone o 180 stopni:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/253 ... 26373.html



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 89 gości