Witam,
Mój silnik to 1.9 TDI ALH. Dzisiaj po dojechaniu do pracy (ok 4km) poczułem, że śmierdzi spalenizną. Okazało się, że kilka przewodów zostało stopionych.
Chodzi o wiązkę tych przewodów:
Z izolacji tych 3 przewodów została tylko smoła. Może mi ktoś powiedzieć co to za przewody i czy mogę w takim stanie wrócić tym samochodem. Podczas jazdy nie było żadnych niepokojących objawów.
To zdjęcie rzeczywistych zniszczeń, zrobione komórka, więc niewiele widać:
http://img59.imageshack.us/i/przewody.jpg/
Pozdrawiam
Wytopiona izolacja przewodów.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wytopiona izolacja przewodów.
dogrzewanie płynu,przy sprawnym układzie auto szybciej się dogrzewa,pewnie już i tak bezpiecznik sie spalił,nie wszystkie wersje posiadają,myślę że możesz śmiło jeździc.
Wytopiona izolacja przewodów.
dzięki za odpowiedź,
Szukałem bezpiecznika odpowiedzialnego za dogrzewanie płynu, ale nie znalazłem takiego.
Poszukałem trochę na forum i znalazłem temat o podgrzewaniu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=263558.
Przyjrzałem się dokładniej. Okazało się, że tylko 2 przewody maja wytopioną izolację, jeden jest ok.
W podszybiu mam dwa przekaźniki 53. Czy jest jakiś prosty sposób, żeby sprawdzić te przekaźniki?
Szukałem bezpiecznika odpowiedzialnego za dogrzewanie płynu, ale nie znalazłem takiego.
Poszukałem trochę na forum i znalazłem temat o podgrzewaniu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=263558.
Przyjrzałem się dokładniej. Okazało się, że tylko 2 przewody maja wytopioną izolację, jeden jest ok.
W podszybiu mam dwa przekaźniki 53. Czy jest jakiś prosty sposób, żeby sprawdzić te przekaźniki?
Wytopiona izolacja przewodów.
Bezpiecznik od tego podgrzewacza znajduje się w puszce nad akumulatorem (pierwszy czerwony przewód - patrząc w lewo od 3 zielonych bezpieczników łączy się z blaszką i ta blaszka to właśnie bezpiecznik FL5) : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 33deb.html" onclick="window.open(this.href);return false;boniek00 pisze:Szukałem bezpiecznika odpowiedzialnego za dogrzewanie płynu, ale nie znalazłem takiego.
a jak sprawdzić działanie przekaźników masz opisane na 1 stronie w cytowanym przez Ciebie linku (przekaźnik 359 i 360 w 03 Output Test) - każdy z nich ma słyszalnie cykać cyklicznie podczas testu jednego i drugiego.
Re: Wytopiona izolacja przewodów.
Dzięki Sztomel.Sztomel pisze:Bezpiecznik od tego podgrzewacza znajduje się w puszce nad akumulatorem (pierwszy czerwony przewód - patrząc w lewo od 3 zielonych bezpieczników łączy się z blaszką i ta blaszka to właśnie bezpiecznik FL5) : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 33deb.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprawdziłem bezpieczniki w puszce nad akumulatorem. Wszystkie są ok. To mnie niepokoi. Przekaźniki sprawdzę wieczorem.
Na razie zaizoluję stopione przewody, żeby między sobą nie zrobiły zwarcia.
Wytopiona izolacja przewodów.
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy to możliwe, że mam źle zamontowane przekaźniki 53 w podszybiu?
U mnie jest tak:
przekazniki
a w Twoim przypadku Sztomel są odwrócone o 180 stopni:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/253 ... 26373.html
U mnie jest tak:
przekazniki
a w Twoim przypadku Sztomel są odwrócone o 180 stopni:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/253 ... 26373.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 89 gości