Temperatura silnika.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: śr kwie 11, 2007 15:04
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontakt:
Re: Temperatura silnika.
Znalazłem przyczynę. Niedomykający się termostat. Wymieniłem na Wahler i jest już OK. Dziękuję za porady.
fantomas00
Re: Temperatura silnika.
A jak to sprawdziłeś?fantomas00 pisze:Znalazłem przyczynę. Niedomykający się termostat. Wymieniłem na Wahler i jest już OK. Dziękuję za porady.
Mam ten sam problem, dolna rura jest zimna górna jest ciepła przy około 70-80 stopniach obie robią się ciepłe/gorące 90 stopni osiąga mi tylko jak jest ciepło na światłach albo jak stoi ok 3-5 min na odpalonym silniku. Mam 1.6 AKL + LPG, i nie wiem co z tym robić w poprzednim samochodzie miałem podobnie wymieniłem termostat czujnik, aż w końcu sprzedałem i nie doszedłem o co biegało.
PS. Mam nadzieję że pytanie w tym dziale nie będzie niezgodne z regulaminem, ze względu na problem powtarzający się w różnych typach silników.
Temperatura silnika.
Za wczesnie. termostat moze za wczesnie otwierac.trzcionek pisze:przy około 70-80 stopniach obie robią się ciepłe/gorące
User
Temperatura silnika.
Może nawet górna rura i kawałek chłodnicy od góry robi się ciepłe tak przy 70 stopniach.
Temperatura silnika.
To jest ok,ale jesli dolna robi sie ciepla/goraca prz 70st, to juz nie jest ok.trzcionek pisze:Może nawet górna rura i kawałek chłodnicy od góry robi się ciepłe tak przy 70 stopniach
User
Temperatura silnika.
Widzę że 50zł termostat to może się skuszę, ale zawsze się zastanawiałem jak możliwe, że za wcześnie otwiera, jak to kawałek metalu reagującego na temperaturę. Instalacja LPG nie powinna mieć wpływu na osiągnięcie optymalnej temperatury silnika??
Dodatkowo latem problem nie występuje tzn jeśli na zewnątrz jest powyżej +15*C to jest prawie prawie 90*C a na światłach łapie równo 90*C.
Dodatkowo latem problem nie występuje tzn jeśli na zewnątrz jest powyżej +15*C to jest prawie prawie 90*C a na światłach łapie równo 90*C.
Temperatura silnika.
Może juz np oring (gumowy) sparciał i sie troche wykruszył i już bedą sie dziac cuda.trzcionek pisze:ale zawsze się zastanawiałem jak możliwe, że za wcześnie otwiera
User
-
- Mały gagatek
- Posty: 104
- Rejestracja: wt wrz 14, 2010 20:16
Temperatura silnika.
witam,moze odswieze temat.otoz mam problem z temperatura silnika 1.9 diesel,cały czas ma okolo 80 stopni,ogrzewanie działa sprawnie ale wogole silnik bardzo długo sie nagrzewa,gorny przewod chłodnicy jest cieplejszy od dolnego,i jeszcze nagle skoczyło mi spalanie z 6 litrow na 10 litrow,czy termostat jest uszkodzony?
- PacekPlacki
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
- Lokalizacja: PŁOCK
Temperatura silnika. Grzanie w kabinie AVF
Przyłącze się do tematu. Chodź już dawno zamknięty.
Chodzi o silnik AVF PD
Mam podobny problem a mianowicie silnik nagrzewa się jadąc przy obecnych temperaturach do około 75 stopni , plynu mi nie ubwywa po wymianie przejechałem jakies 2000 tyś/km i poziom jest ten sam . W kabinie na Climatroniku ustawiam na HI a z nawiewów leci letnie powietrze.
Dziś zrobiłem mały test, znalazłem zaśnieżony palc i trochę sobie poszalałem bez ogrzewania silnik załapał temp. 90 stopni to był max dalej nie skoczyła .
Otwieram maske i sprawdzam węże do chłodnicy górny chłodny dlony chłodyn, po włączeniui climatronika dalej chłodne powietrze a temperatura drastycznie spadła do 70stopni. Wydaje mi się że przy takiej temperaturza sinika węże powinny być być gorące.
Jak może byc przyczyna w tym przypadku
Termostat ?
Pompa ?
Czy może czujnik o którym mowa powyże.j
Chodzi o silnik AVF PD
Mam podobny problem a mianowicie silnik nagrzewa się jadąc przy obecnych temperaturach do około 75 stopni , plynu mi nie ubwywa po wymianie przejechałem jakies 2000 tyś/km i poziom jest ten sam . W kabinie na Climatroniku ustawiam na HI a z nawiewów leci letnie powietrze.
Dziś zrobiłem mały test, znalazłem zaśnieżony palc i trochę sobie poszalałem bez ogrzewania silnik załapał temp. 90 stopni to był max dalej nie skoczyła .
Otwieram maske i sprawdzam węże do chłodnicy górny chłodny dlony chłodyn, po włączeniui climatronika dalej chłodne powietrze a temperatura drastycznie spadła do 70stopni. Wydaje mi się że przy takiej temperaturza sinika węże powinny być być gorące.
Jak może byc przyczyna w tym przypadku
Termostat ?
Pompa ?
Czy może czujnik o którym mowa powyże.j
( JAK NIE KOPCI TO NIE JEDZIE ) :)
1Z +
AVF + BRD + FMIC
1Z +
AVF + BRD + FMIC
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Temperatura silnika.
Mam podobny problem co kolega PacekPlacki, jak wracam nawet z dłuższej trasy temp wynosi max 70 stopni.. jazda wiadomo, bieg 3 max 4, więcej czasami się nie da. Zaglądam pod maskę, górny przewód ciepły, nie gorący tylko ciepły, a dolny zimny, więc raczej termostat sprawny. Ale czemu silnik jest niedogrzany? Myślałem że to może ten czujnik źle wskazuje, ale jak już wspomniałem górny wąż jest ciepły, nie gorący tylko ciepły.. Dodam że silnik pali bez problemów, no jedna świeca trochę nie dogrzewa, i na początku nierówno pracuje, ale to inna bajka. Mi to nie przeszkadza ale nie wiem czy nie szkodzi to silnikowi.. Może to przez zimę? Nie jestem w stanie powiedzieć jaką miał wczesniej temp bo samo przed tymi mrozami go kupilem.. Doradzi mi ktoś? Z góry dziękuję za każdą radę
Podzrawiam
Podzrawiam
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Temperatura silnika.
przy obecnie panujących minusowych temperaturach otoczenia jest na to fajny mod - karton pomiędzy grill a chłodnicę po drugie przy temp. -15 czy jeszcze niżej i delikatnej jeździe temperatura cieczy może spaść nawet do 70 stopni na blacie i nie musi to wcale oznaczać awarii
- PacekPlacki
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
- Lokalizacja: PŁOCK
Temperatura silnika.
Możliwe że termostat się przyciął i jest częściowo otwarty ? Ponieważ w moim przypadku węże mają taką samą temperature czyli znaczyło by to że obieg główny jest cały czas częściowo otwarty.
( JAK NIE KOPCI TO NIE JEDZIE ) :)
1Z +
AVF + BRD + FMIC
1Z +
AVF + BRD + FMIC
- bandit_600
- Ma gadane
- Posty: 169
- Rejestracja: pn maja 26, 2008 04:14
- Lokalizacja: żarów / dolnośląskie
- Kontakt:
Temperatura silnika.
Witam miałem podobny problem , długo się nagrzewał a jak ogrzewanie było na full temperatura spadała do 50. Wymiana termostatu pomogła . Teraz nawet przy -15 stopniach po odpaleniu wystarczy mi 7km jazdy i łapie równo 90. Dodam że ogrzewanie chodzi na full i wskazówka nawet nie drgnie . Silnik 1.9 diesel .
-
- Mały gagatek
- Posty: 104
- Rejestracja: wt wrz 14, 2010 20:16
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 103 gości