dymi, bierze mnostwo oleju, brak bledow, objawy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
dymi, bierze mnostwo oleju, brak bledow, objawy
Witam wszystkich
Mam problem ze swoim golfem ale dopiero we wtorek bede mogl wjechac na kanal i go dokladnie obejrzec, wiec puki co zapytam Was i moze doradzicie cos konkretnego...
Objawy (chronologicznie):
jakies 2 tygodnie temu z samego rana (po mroznej nocy) gdy wyjezdzalem do pracy i chcialem lekko przyspieszyc auto nie zareagowalo na wcisniety pedal gazu - dokladnie tak samo jakby zlapalo notlaufa (turbina nie reagowala). Ponowne odpalenie nic nie dalo. Nie zapalila sie jednak zadna kontrolka. Przejechalem kilka km i po ponownym odpaleniu wszystko wrocilo do normy. Nie mialem zadnych problemow od tamtej pory. Podlaczylem jeszcze auto pod kompa ale nie bylo zadnych bledow. Wytlumaczylem soobie ze "byc moze" przymarzla grucha...
Wczoraj w czasie jazdy zapalila mi sie pomaranczowa kontrolka "check oil". Po sprawdzeniu - zonk. Oleju ledwie na koncowce bagnetu. [2 tyg wczesniej sprawdzalem - bylo wszystko ok. DO tej pory oleju mi prawie w ogole nie bral miedzy wymianami (co 10 tys)]. Dolalem i pojezdzilem troche dzisiaj (moze ze 100 km lacznie). Przed chwila sprawdzalem stan oleju... na koncowce bagnetu :/
Cos jest na rzeczy ale jeszcze nie wiem co. Jak pisalem - auto sprawdze we wtorek dopiero. DO tego czasu moze wy cos podpowiecie ?
Dodam, ze od ok. 3 dni zaobserwowalem wieksze niz zwykle dymienie. Ciezko powiedziec czy przybralo inny kolor ale napewno dymi bardziej a stojac chwile pod domem ( chlodzenie turbo) po wyjsciu z auta da sie czuc smrod spalin. Wczesniej mialem podobnie jak mi rdza przezarla dziure kolo katalizatora...
KOnkluzje:
osobiscie strzelam, ze turbina dogorywa i puszcza olej do dolotu (wiem ze puszcza juz od jakiegos czasu ale do tej pory byly to male ilosci i nie wplywaly na jazde czy eksploatacje). Ale byc moze sie myle...
jakies sugestie ? Rady ? Z gory dzieki
pozdrawiam
Golf IV, AJM 115 KM, 2000r, chip u Rogala na 150km (133 w serii)
Mam problem ze swoim golfem ale dopiero we wtorek bede mogl wjechac na kanal i go dokladnie obejrzec, wiec puki co zapytam Was i moze doradzicie cos konkretnego...
Objawy (chronologicznie):
jakies 2 tygodnie temu z samego rana (po mroznej nocy) gdy wyjezdzalem do pracy i chcialem lekko przyspieszyc auto nie zareagowalo na wcisniety pedal gazu - dokladnie tak samo jakby zlapalo notlaufa (turbina nie reagowala). Ponowne odpalenie nic nie dalo. Nie zapalila sie jednak zadna kontrolka. Przejechalem kilka km i po ponownym odpaleniu wszystko wrocilo do normy. Nie mialem zadnych problemow od tamtej pory. Podlaczylem jeszcze auto pod kompa ale nie bylo zadnych bledow. Wytlumaczylem soobie ze "byc moze" przymarzla grucha...
Wczoraj w czasie jazdy zapalila mi sie pomaranczowa kontrolka "check oil". Po sprawdzeniu - zonk. Oleju ledwie na koncowce bagnetu. [2 tyg wczesniej sprawdzalem - bylo wszystko ok. DO tej pory oleju mi prawie w ogole nie bral miedzy wymianami (co 10 tys)]. Dolalem i pojezdzilem troche dzisiaj (moze ze 100 km lacznie). Przed chwila sprawdzalem stan oleju... na koncowce bagnetu :/
Cos jest na rzeczy ale jeszcze nie wiem co. Jak pisalem - auto sprawdze we wtorek dopiero. DO tego czasu moze wy cos podpowiecie ?
Dodam, ze od ok. 3 dni zaobserwowalem wieksze niz zwykle dymienie. Ciezko powiedziec czy przybralo inny kolor ale napewno dymi bardziej a stojac chwile pod domem ( chlodzenie turbo) po wyjsciu z auta da sie czuc smrod spalin. Wczesniej mialem podobnie jak mi rdza przezarla dziure kolo katalizatora...
KOnkluzje:
osobiscie strzelam, ze turbina dogorywa i puszcza olej do dolotu (wiem ze puszcza juz od jakiegos czasu ale do tej pory byly to male ilosci i nie wplywaly na jazde czy eksploatacje). Ale byc moze sie myle...
jakies sugestie ? Rady ? Z gory dzieki
pozdrawiam
Golf IV, AJM 115 KM, 2000r, chip u Rogala na 150km (133 w serii)
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
dymi, bierze mnostwo oleju, brak bledow, objawy
Chyba sam sobie odpowiadasz na pytanie sprawdz turbawke pewnie konczy zywota i ciagniej oliwe (waz do coolera)... tak wygladaja objawy opisane przez Ciebie
dymi, bierze mnostwo oleju, brak bledow, objawy
jeszcze troche i sie robiegnie;p
mkII
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p4394292" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p4394292" onclick="window.open(this.href);return false;
dymi, bierze mnostwo oleju, brak bledow, objawy
Ile czasu po programie?Demoniq pisze:Golf IV, AJM 115 KM, 2000r, chip u Rogala na 150km
Re: dymi, bierze mnostwo oleju, brak bledow, objawy
Kupilem auto z zapieczona turbina. Przed chipem wymienialem ja ale na uzywana (7 letnia) od jednego z kolegow na forum. Dzialala bez problemow ale od samego poczatku puszczala troche oleju...
Chip robiony w pazdzierniku 2009
Nadmienie, ze dbam o auto, wymeiniam olej co 10 tys. lub wczesniej, zawsze chlodze turbo przed wylaczeniem silnika (nawet jak nie deptalem mocno) i ogolnie stosuje sie do wszelkich zasad ogarniania TDI . No ale byc moze to faktycznie kres jej mozliwosci...
Chodzi mi glownie o to czy cos innego moze powodowac takie objawy ? Gdzie szukac zeby byc pewnym na 100% ze to wlasnie wina turbo ? Sprawdzic w IC czy nie jest wypelniony olejem ?
Co do logow... bo chyba sam fakt ze turbo puszcza olej nie zostanie w nich wykazany ? Nie zebym byl leniwy ale troche sie boje bo trzeba jednak troche pokrecic auto zeby je zrobic a olej naprawde szybko mi znika...
Pozdrawiam
Chip robiony w pazdzierniku 2009
Nadmienie, ze dbam o auto, wymeiniam olej co 10 tys. lub wczesniej, zawsze chlodze turbo przed wylaczeniem silnika (nawet jak nie deptalem mocno) i ogolnie stosuje sie do wszelkich zasad ogarniania TDI . No ale byc moze to faktycznie kres jej mozliwosci...
Chodzi mi glownie o to czy cos innego moze powodowac takie objawy ? Gdzie szukac zeby byc pewnym na 100% ze to wlasnie wina turbo ? Sprawdzic w IC czy nie jest wypelniony olejem ?
Co do logow... bo chyba sam fakt ze turbo puszcza olej nie zostanie w nich wykazany ? Nie zebym byl leniwy ale troche sie boje bo trzeba jednak troche pokrecic auto zeby je zrobic a olej naprawde szybko mi znika...
Pozdrawiam
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Re: dymi, bierze mnostwo oleju, brak bledow, objawy
Siema
Nie ma innej opcji jak na sprawdzenie turba to sciągnij dolot i zobacz ile masz tam oleju. Tak samo mozesz zrobić z wirnikiem jak sciagniesz rury od turba. Nie moze sie osoiowo ruszać a promieniowo moze mieć max 1 mm luzu. Inaczej to złom który w każdej chwili moze paść.
Pozdro
ZC
S.C. Ja stawiam na 99% turbo.
Nie ma innej opcji jak na sprawdzenie turba to sciągnij dolot i zobacz ile masz tam oleju. Tak samo mozesz zrobić z wirnikiem jak sciagniesz rury od turba. Nie moze sie osoiowo ruszać a promieniowo moze mieć max 1 mm luzu. Inaczej to złom który w każdej chwili moze paść.
Pozdro
ZC
S.C. Ja stawiam na 99% turbo.
Re: dymi, bierze mnostwo oleju, brak bledow, objawy
witam ponownie
siedzialem dzis przy aucie i wyszlo kilka rzeczy:
1. Cala turbina suchutka (nie jest nawet troche spocona) zarowno na korpusie jak i przy wezach wejscia/wyjscia oleju. Po zdjeciu rury 'turbo-IC', sucho w srodku. Jeszcze nie zdjalem rury 'turbo-przeplywka', ale np. sam filtr powietrza czysciutki.
2. W IC troche oleju (tak ze 100ml) ale ogolnie spodziewalem sie duzo wiecej. Jak na poltora roku jezdzenia na uzywanej turbo to moim zdaniem nie ma tragedii...
3. EGR troche zawalony ale tez bez tragedii. 1mm warstwa nalotu i to tez nie na calej powierzchni
4. silnik mocno zabrudzony olejem w okolicach pompy cisnienia (przed nia, za nia i pod nia) na wysokosci uszczelki glowicy. Faktycznie z uszczelki pompy cisnienia juz wczesniej troche mi lecialo. Ale nie tyle... Zadnych oznak oleju w plynie chlodzacym. Czysto i utrzymuje sie poziom prawidlowy juz praktycznie poltora roku (od poprzedniej naprawy gdzie wymienialem tez turbo)
5. Sprawdzilem bledy w kompie i wyszedl czujnik temperatury g62 (17664)
WYglada na to, ze to nei turbina puszcza olej. Ale z drugiej strony jesli bylaby to uszczelka (pod glowica lub od pompy cisnienia) to skad nadmierne dymienie auta ?
Macie jakies sugestie ?
siedzialem dzis przy aucie i wyszlo kilka rzeczy:
1. Cala turbina suchutka (nie jest nawet troche spocona) zarowno na korpusie jak i przy wezach wejscia/wyjscia oleju. Po zdjeciu rury 'turbo-IC', sucho w srodku. Jeszcze nie zdjalem rury 'turbo-przeplywka', ale np. sam filtr powietrza czysciutki.
2. W IC troche oleju (tak ze 100ml) ale ogolnie spodziewalem sie duzo wiecej. Jak na poltora roku jezdzenia na uzywanej turbo to moim zdaniem nie ma tragedii...
3. EGR troche zawalony ale tez bez tragedii. 1mm warstwa nalotu i to tez nie na calej powierzchni
4. silnik mocno zabrudzony olejem w okolicach pompy cisnienia (przed nia, za nia i pod nia) na wysokosci uszczelki glowicy. Faktycznie z uszczelki pompy cisnienia juz wczesniej troche mi lecialo. Ale nie tyle... Zadnych oznak oleju w plynie chlodzacym. Czysto i utrzymuje sie poziom prawidlowy juz praktycznie poltora roku (od poprzedniej naprawy gdzie wymienialem tez turbo)
5. Sprawdzilem bledy w kompie i wyszedl czujnik temperatury g62 (17664)
WYglada na to, ze to nei turbina puszcza olej. Ale z drugiej strony jesli bylaby to uszczelka (pod glowica lub od pompy cisnienia) to skad nadmierne dymienie auta ?
Macie jakies sugestie ?
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
dymi, bierze mnostwo oleju, brak bledow, objawy
A moze opcja taka ze olej idzie do pompy tandem (jej smarowanie) i miesza sie z paliwem, idzie na pompki lub powrotem do baku miesza sie z paliwem i z tego dymienie oraz znikanie oleju
dymi, bierze mnostwo oleju, brak bledow, objawy
Hmm brzmi logicznie
To teraz dwa pytania laika...
1. Skoro olej laczylby sie z paliwem w pompie cisnienia to czemu np. nie jest go wiecej (przez to ze do leju przedostawaloby sie paliwo) ?
2. Czy jak spuszcze troche paliwa z przewodow dochodzacych do filtra to bedzie w nim widac olej ?
pozdro
To teraz dwa pytania laika...
1. Skoro olej laczylby sie z paliwem w pompie cisnienia to czemu np. nie jest go wiecej (przez to ze do leju przedostawaloby sie paliwo) ?
2. Czy jak spuszcze troche paliwa z przewodow dochodzacych do filtra to bedzie w nim widac olej ?
pozdro
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
dymi, bierze mnostwo oleju, brak bledow, objawy
Raczej odwrotnie olej dostaje sie do paliwa i leci do baku mozna by sprawdzic na wezyku powrotnym z pompy ktory idzie na filtr czy nie jest zasyfiony olejem (dobra opcja to zamienic go chwilowo na jakis przezrczysty wezyk).. Mozesz rowniez zagladnac do smoka w baku jesli paliwko idzie z olejem to bedzie jakis slad zapewne.. mozna tez rzucic okiem jak wydlada filtr paliwa w srodku czy nie jest zaolejony....
dymi, bierze mnostwo oleju, brak bledow, objawy
mówisz że to mało,wiesz co się stanie jak zaciągnie go do wlotu?,Demoniq pisze: (tak ze 100ml) ale ogolnie spodziewalem sie duzo wiecej
Odepnij wąż przed dolotem ,przyłóż rękę i pogazyj trochę zobaczysz ile oleju wylatuje.
Re: dymi, bierze mnostwo oleju, brak bledow, objawy
edzio:
Chodzilo mi o to, ze jest to RELATYWNIE" malo NIe twierdze ze jest to dobry stan rzeczy...
Jak kupilem auto to niby sprawdzalem... chodzilo normalnie, przyspieszalo bez problemow, nie dymilo. A jak zaczalem grzebac to sie okazalo ze w kolektorze ssacym jest prawie 1cm nagaru na sciankach a z IC wylalem z poltora szklanki oleju... jak nei wiecej. Dlatego napisalem, ze spodziewalem sie wiecej, gdyz objawy wskazywaly na turbo...
Chetnie wymienilbym zajednym zamachem wszystko, a najlepiej zrobil generalke silnika... ale chwilowo mnie na to nie stac
Chodzilo mi o to, ze jest to RELATYWNIE" malo NIe twierdze ze jest to dobry stan rzeczy...
Jak kupilem auto to niby sprawdzalem... chodzilo normalnie, przyspieszalo bez problemow, nie dymilo. A jak zaczalem grzebac to sie okazalo ze w kolektorze ssacym jest prawie 1cm nagaru na sciankach a z IC wylalem z poltora szklanki oleju... jak nei wiecej. Dlatego napisalem, ze spodziewalem sie wiecej, gdyz objawy wskazywaly na turbo...
Chetnie wymienilbym zajednym zamachem wszystko, a najlepiej zrobil generalke silnika... ale chwilowo mnie na to nie stac
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
dymi, bierze mnostwo oleju, brak bledow, objawy
Demoniq pisze: W IC troche oleju (tak ze 100ml) ale ogolnie spodziewalem sie duzo wiecej
Demoniq, szklanka to 250ml,bo zauważyłem,że nie wiesz.Demoniq pisze:a z IC wylalem z poltora szklanki oleju... jak nei wiecej
Re: dymi, bierze mnostwo oleju, brak bledow, objawy
edzio:
Szkoda, ze zamiast cos doradzic to piszesz pierd.oly, i do tego czytasz bez zrozumienia
- 100ml wylalem TERAZ (dokladnie wczoraj)
- "poltora szklanki" wylalem
pozdro
Szkoda, ze zamiast cos doradzic to piszesz pierd.oly, i do tego czytasz bez zrozumienia
- 100ml wylalem TERAZ (dokladnie wczoraj)
- "poltora szklanki" wylalem
czyli ponad 2 lata temuDemoniq pisze:Jak kupilem auto (...)
pozdro
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 200 gości