M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: munior » pn lis 15, 2010 13:27

DaroD pisze:wczoraj o godzinie 17 narodzil sie kolejny M-TDI :grin:
zostala regulacja silnika a po nocy dzisiaj rano odpalil bez przyspieszacza i bez grzania swiec normalnie na strzala
Normalne ,bo to silnik z bezpośrednim wtryskiem ,świece w zasadzie przydają się tylko poniżej zera .Na tym przykładzie widac właśnie wyższość bezpośredniego wtrysku nad pośrednim ,gdzie bez świec nie odpali nawet latem.Co do jazdy i osiągów to tak jak pisze poprzednik ,nie jest już tak dobrze bo bez rzeżby z pompą ,jakoś to się toczy ,mniej więcej jak zwykły wollnossak ,ale za to pali malutko :chytry:
Ostatnio zmieniony pn lis 15, 2010 13:40 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: DaroD » pn lis 15, 2010 13:38

JABcok20 pisze:DaroD, hehe jeszcze długa droga przed Tobą:S nauczyc się regulować ten wynalazek to potrzeba czasu, info i chęci...
Podejrzewam ze masz racje :grin: No ale checi sa. Info znajde na forum. Czas tez sie znajdzi i dobry mechanior sluzacy dobra rada pod reka tez jest. Zobaczymy co i jak bedzie puzniej :grin:



okopa3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 00:08
Lokalizacja: ŻyroVWa

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: okopa3 » pn gru 27, 2010 23:11

mam problem z pompą w TDIku 1Z (żadną siłą nie da się przetłoczyć paliwa przez pompę)
pomyślałem, zeby zrobić go na M-TDI, teraz mam zwiększoną dawkę (opornik na "pstryczek") jednak to za mało,

z tego co wyczytałem tutaj wszystkie M-TDI straciły na mocy, jakiej realnej poprawy można się spodziewać po przełożeniu bebechów na 11 z AFNa? da sie to zrobić? wszyscy pisali o 10m z 1Z itd, (w TDIku wystarcza do ok 140PS)
wtryski też wymienić? podejdą z SB (najwydajniejsze?) ?
co z sterowaniem turbiną? jak mam grzebać, to chciałbym się pozbyć kompa całkowicie...

jest to warte zachodu, czy lepiej pozostać przy TDI i podnieść mu doładowanie oraz dawkę paliwa (na stałe)? niby na oporniku 110-115PS (ja nie hamowałem), chciałbym powyżej 130PS


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2308705#2308705]czarnuch mk2[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=254271]jacobs mk3[/url]
[url=http://tinyurl.com/2utnegz]cabrio mk1[/url]
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/0036b4064c14e428a82c2.jpg[/img]

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: anaba255 » wt gru 28, 2010 00:01

okopa3 pisze:wtryski też wymienić? podejdą z SB (najwydajniejsze?) ?
To wtryski do silnika z wtryskiem posrednim, a Ty w TDI masz bezposredni, chyba, że to nie TDI? :chytry:



okopa3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 00:08
Lokalizacja: ŻyroVWa

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: okopa3 » wt gru 28, 2010 00:14

anaba255, zasugerowałem się tylko wydajnością, nie pomyślałem że SB to pośredni wtrysk :/ coś mi dzisiaj ciężko idzie myslenie,
może zostać seria, czy z AFNa ładować?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2308705#2308705]czarnuch mk2[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=254271]jacobs mk3[/url]
[url=http://tinyurl.com/2utnegz]cabrio mk1[/url]
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/0036b4064c14e428a82c2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: DaroD » wt gru 28, 2010 11:07

okopa3, Ja u siebie od AFNa bede wkladal. Ale o ty, po tym teraz mam inny problem:

Auto pali dobrze nawet w obecne mrozy(1z-Mtdi) ale slyszalna jest nie rowna praca silnika, dodam ze na obrotomierzu caly czas pokazuje 950 i druga sprawa gdy auto podczas jazdy na biegu schodzi z obrotow(chamuje skrzynia) to czuc dosc mocne szarpanie. Czy jest to wina zlego wyregulowania silnika czy czegos innego??? Dodam ze pompa to 9mm + boost pin i nic po za tym :( jeszcze.



Awatar użytkownika
punxbrygade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: punxbrygade » wt gru 28, 2010 11:18

okopa3 pisze:mam problem z pompą w TDIku 1Z (żadną siłą nie da się przetłoczyć paliwa przez pompę)
pomyślałem, zeby zrobić go na M-TDI, teraz mam zwiększoną dawkę (opornik na "pstryczek") jednak to za mało,

z tego co wyczytałem tutaj wszystkie M-TDI straciły na mocy, jakiej realnej poprawy można się spodziewać po przełożeniu bebechów na 11 z AFNa? da sie to zrobić? wszyscy pisali o 10m z 1Z itd, (w TDIku wystarcza do ok 140PS)
wtryski też wymienić? podejdą z SB (najwydajniejsze?) ?
co z sterowaniem turbiną? jak mam grzebać, to chciałbym się pozbyć kompa całkowicie...

jest to warte zachodu, czy lepiej pozostać przy TDI i podnieść mu doładowanie oraz dawkę paliwa (na stałe)? niby na oporniku 110-115PS (ja nie hamowałem), chciałbym powyżej 130PS


M-tdiki straciły moc...nie rozumiem... moj tam na mocy nie stracił a zyskuje non stop..
Co do wtrysku z sb masz juz odpowiedz..................
Pompy z AFN nie maja pomp z tłoczkorozdzielaczem 11mm.....
Co do wysterowania turbiny vnt w silniku afn bez ecu .. było poczytaj...
Wstawił bym linki ale szukajka nie boli :)


T3 syncro AHU mTDI 11mm i narazie tylko to.. [url]https://picasaweb.google.com/punxbrygade/NaprawaSyncro#[/url]

okopa3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 00:08
Lokalizacja: ŻyroVWa

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: okopa3 » wt gru 28, 2010 13:33

punxbrygade, dzięki, poszukam sobie, pytałem tak na szybko, bo rozbieram mojego i trzeba szybko decyzje podejmować, auto jest potrzebne w sumie na juz
punxbrygade pisze:Pompy z AFN nie maja pomp z tłoczkorozdzielaczem 11mm.....
zasugerowałem się tym, że 2 kumpli ma 11mm w AFN
punxbrygade pisze:M-tdiki straciły moc...nie rozumiem...
ktoś pisał, ze po swapie na M-TDI jest słabszy niż AAZ


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2308705#2308705]czarnuch mk2[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=254271]jacobs mk3[/url]
[url=http://tinyurl.com/2utnegz]cabrio mk1[/url]
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/0036b4064c14e428a82c2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
punxbrygade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: punxbrygade » wt gru 28, 2010 14:28

No to pewnie zastosował pompe z aazeta.. lub inną .
Podstawa to pompa przerobiona tak aby dostarczala odpowiednia ilosc paliwa z odpowiednim cisnieniem...


T3 syncro AHU mTDI 11mm i narazie tylko to.. [url]https://picasaweb.google.com/punxbrygade/NaprawaSyncro#[/url]

Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: KrystO » wt gru 28, 2010 19:21

okopa3 pisze:mam problem z pompą w TDIku 1Z (żadną siłą nie da się przetłoczyć paliwa przez pompę)
pomyślałem, zeby zrobić go na M-TDI, teraz mam zwiększoną dawkę (opornik na "pstryczek") jednak to za mało,
Skoro jeździsz TDI-kiem to jaki sens przerabiać go na M-TDi :panna: ???
Poszukaj lepiej pompy do swojego silnika i będzie git.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: t0mal » pt gru 31, 2010 03:01

M-tdiki straciły moc
Nic nie straciły, bo nic nie miały.



Hugopies
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt sty 04, 2011 17:53

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Hugopies » wt sty 04, 2011 21:49

Bukowina_driver pisze:Bardzo prosze o nie usuwanie tego posta-wiem wiem "dwa tematy wyżej niby to samo"...ale chcę by bylo w jednym miejscu

Chcialem sie dowiedziec jakie pompy pasuja" Plug & Play"i pochodza z tdi-ale bez sterownika-komputera.
Wiem, że można przerobic pompę od 1.9 AAZ lub nawet od 1.6TD-ale wiaże sie to z duża iloscią modyfikacji a efekt nie zawsze jest tak owocny-jak byśmy oczekiwali.Więc najlepszą alternatywa jest założenie pompy od innego samochodu z mechaniczną pompą TDI.Pompa nie bedzie tania-ale napewno wyjdzie taniej niz zakup pompy od td i tdi + znalezienie kogos co to poskłada i kompletu nowych usszczelek-nie wspomne o wysyłkach tego całego żelastwa..
Z tego co narazie udalo mi sie znalesc to:
-0 460 414 059 Fiat Croma Mk1 1.9 i 2.5 (do 1990)
-0 460 414 129 Fiat Ducato 2.5 Tdi
-0 460 414 099 Land Rover Discovery MK2 2.5 TDI (1998-2004r)
-0 460 424 138 Volkswagen LT 2.8 TDI (1999-2002r)
-0 460 424 124 Iveco Daily 2.8 TD

W razie jakis błędów prosze mnie poprawić-w końcu jestem tylko człowiekiem..
czyli rozumiem że nic poza podłączeniem nie trzeba robić? nic ustawiać itd jak w przypadku innych pomp i ich przeróbek. czy tez trzeba wyregulować?
Ostatnio zmieniony wt sty 04, 2011 21:51 przez Hugopies, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: superkasztan » śr sty 05, 2011 14:26

Witam

Ktoś założył taką pompę >>> 0 460 424 138 Volkswagen LT 2.8 TDI (1999-2002r) <<< do 1Z'ta lub AFN'a
Jeździ to fajnie, da się tym dobrze przydymić ??? (ustawić dawkę) czy to nadal jest eazy rider???

Pozdr


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: DaroD » sob sty 08, 2011 11:52

superkasztan pisze:Witam

Ktoś założył taką pompę >>> 0 460 424 138 Volkswagen LT 2.8 TDI (1999-2002r) <<< do 1Z'ta lub AFN'a
Jeździ to fajnie, da się tym dobrze przydymić ??? (ustawić dawkę) czy to nadal jest eazy rider???

Pozdr

Wiesz co nie wiem czy ktos probowal wlozyc taka pompe ale jesli nie sa sterowane z kompa to mysle zeby sie nada. Taka pompa na pewno 11mm ma czyli paliwka na pewno by dostarczyla, nie wiem jaka fala tam jest. A co do regulacji to pewnie maly problem bedzie jak to z kazdym M-tdi.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości