Swap hamulce mk3 1.8 75PS na co???
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: czw gru 23, 2010 22:43
Swap hamulce mk3 1.8 75PS na co???
Witam
jestem nowy i to pierwszy moj post na tym forum
na forum a4klub jestem kilkuletnim wyjadaczem i mając audi a4b5 przerobiłem w sumie wszystko co można przerobić z audioli
teraz po przeskoku w "tył" na mk3 1996 rok 1.8 75PS wersja bon jovi mam kilka pytań więc proszę o wyrozumiałość
wcześniej nie miałem golfika więc zapytania typowe laika
w a4b5 wzmacniałem cały układ hamulcowy na 312mm na gładkiej tarczy zimmerman + textar klocek tak samo i tył
jaką ma średnia tarcza hamulcowa w mk3 1.8 75PS??
co można zwiększyć i od jakiego modelu proszę o wskazanie linków lub aukcji gdzie co można zakupić
co jest potrzebne do tego swapa
jarzmo
zacisk
itd.
a MK3 troche wsadzę kaski więc ma być dobrze
jestem nowy i to pierwszy moj post na tym forum
na forum a4klub jestem kilkuletnim wyjadaczem i mając audi a4b5 przerobiłem w sumie wszystko co można przerobić z audioli
teraz po przeskoku w "tył" na mk3 1996 rok 1.8 75PS wersja bon jovi mam kilka pytań więc proszę o wyrozumiałość
wcześniej nie miałem golfika więc zapytania typowe laika
w a4b5 wzmacniałem cały układ hamulcowy na 312mm na gładkiej tarczy zimmerman + textar klocek tak samo i tył
jaką ma średnia tarcza hamulcowa w mk3 1.8 75PS??
co można zwiększyć i od jakiego modelu proszę o wskazanie linków lub aukcji gdzie co można zakupić
co jest potrzebne do tego swapa
jarzmo
zacisk
itd.
a MK3 troche wsadzę kaski więc ma być dobrze
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Swap hamulce mk3 1.8 75PS na co???
Na tył sa jedne tarcze z mk3 226 mm większych mieć nie musisz i tak moc hamowania jest zmniejszona korektorem. A jeśli chodzi o przód to na tym jak i innych forum o mk3 masz sto razy wszystkie opcje opisane szkoda powtarzać, wyszukiwarka jest na samym dole strony. Nie napisałeś jakie hamulca masz w tej chwili. Najmocniejsze z mk3 są na tarczach 288 mm, od zwykłego GTI mają 280 mm , od GT 256 - wszystkie wentylowane i wszystkie wystarczające na 75 konny silniczek
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: czw gru 23, 2010 22:43
Swap hamulce mk3 1.8 75PS na co???
teraz mam 239mm bez ABS
lubię hamować
mk3 potencjalnie będzie 1.8T bo kocham te silniki (miałem w poprzedniej audi)
więc hebel musi być
zastanawiam się nad 280mm zostając przy 4x100
no chyba, że trafię na 288mm przy 5x100 ale to już większa rezanie
jaką zapodać pompę hamulcową z jakiego auta i korektor hamowania ma zostać seryjny??
powiedzcie mi jaki jest najgrubszy dolny stabilizator w mk3??
ten od GTI?? i czy podejdzie do seryjnego pazdziocha 75PS??
lubię hamować
mk3 potencjalnie będzie 1.8T bo kocham te silniki (miałem w poprzedniej audi)
więc hebel musi być
zastanawiam się nad 280mm zostając przy 4x100
no chyba, że trafię na 288mm przy 5x100 ale to już większa rezanie
jaką zapodać pompę hamulcową z jakiego auta i korektor hamowania ma zostać seryjny??
powiedzcie mi jaki jest najgrubszy dolny stabilizator w mk3??
ten od GTI?? i czy podejdzie do seryjnego pazdziocha 75PS??
Swap hamulce mk3 1.8 75PS na co???
Usystematyzujmy:
Golf mk2 i mk3:
Zaczynamy od wyboru jaki rozstaw - 4x100 zostawiamy, czy przechodzisz na 5x100?
Tyl:
Najlepiej wymieniac w calosci - kupujesz belke z tarcza z odpowiednim rozstawem. Szybko, latwo i przyjemnie. Zabawa w wymiane czopow jest bez sensu, szczegolnie ze polowe osprzetu belki musialbys i tak dokupic. Jedyny dostepny rozmiar tarcz w mk3 z tylu to 226mm. Lozysko ktore znajduje sie w tarczy ogranicza nam mozliwosc zmiany na cos wiekszego z powodu braku dostepnosci innych rozwiazan. Byc moze cos da sie spasowac z Audi. Jak w tej materii wiedzy nie posiadam
Przy wymianie belki warto zmienic tuleje belki - koszt niewielki.
Przod:
Samo mocowanie (rozstaw srub na zwrotnicy) jarzma we wszystkich typach zwrotnic w mk3 jak kojaze jest to samo (jesli sie myle prosze mnie poprawic) Ulatwia to zdecydowanie mozliwosc update'u ukladu hamulcowego.
Zostajac przy rozstawie 4x100mm przechodzac z 239mm potrzebujemy wymienic w zasadzie wszystko. Zwrotnice sa zintregrowane z jarzmami.
Zostajac przy rozstawie 4x100mm przechodzac z 256 na
- 280mm - potrzebujemy: jarzmo z GTI (357 615 125C), zacisk z GT lub GTI (z hamulcow 256mm lub 280mm - 357 615 123 i 357 615 124) klocki do tarcz 256mm lub 280mm oraz tarcze 4x100 280mm (z popularniejszych Corrado, Ibiza Evo2, Golf MK2 G60)
Przechodzac na rozstaw 5x100 mamy mozliwosc dodatkowo bezproblemowego rozwiniecia ukladu o hamulec 288mm lub 312mm. Zwrotnica pod 5x100 posiada inne mocowanie sworznia wahacza (nie przykrecany sruba w poziom, a na nakretke w pionie - czyli tak jak w MK4) - co prowadzi rowniez przy przejsciu z rozstawu 4x100 na 5x100 do koniecznosci wymiany wahacza wraz z tym sworzniem. Inny jest rowniez lacznik stabilizatora. Niestety nie jestem pewien ze stabilizatory sa te same (poza gruboscia) i czy stabi z 4x100 pasuje do lacznika z 5x100.
Najbardziej kompletne dostepne zestawy w 5x100 to takie z hamulcem 280mm. Gdy nie zamierzamy sie dalej rozwijac zakup ten bedzie prosty i bezproblemowy. Jezeli zas chcemy cos lepszego lub myslimy o dalszych modach warto rozejzec sie za zestawem 288mm (Golf VR6, Golf GTi XX Jahre - zarowno TDI jak i benzyna).
Majac taki zestaw aby przejsc na:
- 312mm - potrzebowac bedziemy: jarzmo z Audi S3 mk1, Skody Octavii RS mk1 lub Leona Cupry mk1 oraz tarcze o wymiarze 312mm wlasnie z tych samochodow. Reszta osprzetu (zacisk oraz klocki) pozostaja nam z naszych wyjsciowych 288mm.
Pompa hamulcowa z GTI spokojnie obsluzy wszystkie te wymiary.
Na koniec kwestia felg:
Przy 256mm minimum 14"
Przy 280mm i 288mm minimum 15" (przy 288 jeszcze odpowiednie ET musi felga miec)
Przy 312mm minimum 16" (tutaj rowniez ET raczej ponizej 38)
Jak ktos widzi bledy w tekscie to prosze pisac w temacie. Poprawimy Postaralem sie tu zebrac wszystkie informacje n/t prostych i w miare p'n'p wydajniejszych zestawow hamulcowych w mk2/mk3.
Kazdy nastepny temat o tym samym bedzie blokowany.
Golf mk2 i mk3:
Zaczynamy od wyboru jaki rozstaw - 4x100 zostawiamy, czy przechodzisz na 5x100?
Tyl:
Najlepiej wymieniac w calosci - kupujesz belke z tarcza z odpowiednim rozstawem. Szybko, latwo i przyjemnie. Zabawa w wymiane czopow jest bez sensu, szczegolnie ze polowe osprzetu belki musialbys i tak dokupic. Jedyny dostepny rozmiar tarcz w mk3 z tylu to 226mm. Lozysko ktore znajduje sie w tarczy ogranicza nam mozliwosc zmiany na cos wiekszego z powodu braku dostepnosci innych rozwiazan. Byc moze cos da sie spasowac z Audi. Jak w tej materii wiedzy nie posiadam
Przy wymianie belki warto zmienic tuleje belki - koszt niewielki.
Przod:
Samo mocowanie (rozstaw srub na zwrotnicy) jarzma we wszystkich typach zwrotnic w mk3 jak kojaze jest to samo (jesli sie myle prosze mnie poprawic) Ulatwia to zdecydowanie mozliwosc update'u ukladu hamulcowego.
Zostajac przy rozstawie 4x100mm przechodzac z 239mm potrzebujemy wymienic w zasadzie wszystko. Zwrotnice sa zintregrowane z jarzmami.
Zostajac przy rozstawie 4x100mm przechodzac z 256 na
- 280mm - potrzebujemy: jarzmo z GTI (357 615 125C), zacisk z GT lub GTI (z hamulcow 256mm lub 280mm - 357 615 123 i 357 615 124) klocki do tarcz 256mm lub 280mm oraz tarcze 4x100 280mm (z popularniejszych Corrado, Ibiza Evo2, Golf MK2 G60)
Przechodzac na rozstaw 5x100 mamy mozliwosc dodatkowo bezproblemowego rozwiniecia ukladu o hamulec 288mm lub 312mm. Zwrotnica pod 5x100 posiada inne mocowanie sworznia wahacza (nie przykrecany sruba w poziom, a na nakretke w pionie - czyli tak jak w MK4) - co prowadzi rowniez przy przejsciu z rozstawu 4x100 na 5x100 do koniecznosci wymiany wahacza wraz z tym sworzniem. Inny jest rowniez lacznik stabilizatora. Niestety nie jestem pewien ze stabilizatory sa te same (poza gruboscia) i czy stabi z 4x100 pasuje do lacznika z 5x100.
Najbardziej kompletne dostepne zestawy w 5x100 to takie z hamulcem 280mm. Gdy nie zamierzamy sie dalej rozwijac zakup ten bedzie prosty i bezproblemowy. Jezeli zas chcemy cos lepszego lub myslimy o dalszych modach warto rozejzec sie za zestawem 288mm (Golf VR6, Golf GTi XX Jahre - zarowno TDI jak i benzyna).
Majac taki zestaw aby przejsc na:
- 312mm - potrzebowac bedziemy: jarzmo z Audi S3 mk1, Skody Octavii RS mk1 lub Leona Cupry mk1 oraz tarcze o wymiarze 312mm wlasnie z tych samochodow. Reszta osprzetu (zacisk oraz klocki) pozostaja nam z naszych wyjsciowych 288mm.
Pompa hamulcowa z GTI spokojnie obsluzy wszystkie te wymiary.
Na koniec kwestia felg:
Przy 256mm minimum 14"
Przy 280mm i 288mm minimum 15" (przy 288 jeszcze odpowiednie ET musi felga miec)
Przy 312mm minimum 16" (tutaj rowniez ET raczej ponizej 38)
Jak ktos widzi bledy w tekscie to prosze pisac w temacie. Poprawimy Postaralem sie tu zebrac wszystkie informacje n/t prostych i w miare p'n'p wydajniejszych zestawow hamulcowych w mk2/mk3.
Kazdy nastepny temat o tym samym bedzie blokowany.
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: czw gru 23, 2010 22:43
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: czw gru 23, 2010 22:43
Swap hamulce mk3 1.8 75PS na co???
a jak wygląda sprawa z przegubem samym z przejscia na 288mm z rozstawem 5x100 z 4x100???
jest taki sam czy inny???
jest taki sam czy inny???
Swap hamulce mk3 1.8 75PS na co???
SToRM, w całym tym zbiorze brakuje informacji o potrzebie zmiany zwrotnic przy przejściu z 239mm na większy rozmiar, gdyż przy tarczy 239mm zwrotnica ma zespolone jarzmo, przynajmniej u mnie tak było.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 739
- Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
- Lokalizacja: Oderwalde
- Kontakt:
Swap hamulce mk3 1.8 75PS na co???
SToRM, mavric, przy hamulcach 239 były dwa rodzaje zwrotnic, jeden taki całkiem normalny (czy w dwójkach i trójkach to nie mam pewności, ale w jedynkach na pewno i tylko takie były) a drugi z zintegrowanym jarzmem, także wymiana hamulców na większe wiąże się z wymianą zwrotnic, a co za tym idzie łożysk, ewentualnie piast jeśli wszystko chcemy mieć na igłę, bynajmniej ja tak uważam, jak już coś robić to porządnie. Trzeba też pamiętać o zrobieniu geometrii. Jak już grzebiemy to możemy wymienić tuleje, sworznie przy okazji. Trzeba tylko uważać żeby nie przewyższyło to wartości pojazdu
Ostatnio zmieniony pn gru 27, 2010 18:29 przez twromek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: czw gru 23, 2010 22:43
Swap hamulce mk3 1.8 75PS na co???
własnie sam nie wiem czy mam zintegrowane jarzmo zwrotnica jeśli tak to pupa blada
to wole przełożyć sobie już 288mm 5x100
jeśli nie jarzmo jest osobno to przekładam na 280mm
http://moto.allegro.pl/zaciski-g60-z-ja ... 84479.html" onclick="window.open(this.href);return false;
to powinno podejśc co jesli mam osobno jarzmo ????????
to wole przełożyć sobie już 288mm 5x100
jeśli nie jarzmo jest osobno to przekładam na 280mm
http://moto.allegro.pl/zaciski-g60-z-ja ... 84479.html" onclick="window.open(this.href);return false;
to powinno podejśc co jesli mam osobno jarzmo ????????
Swap hamulce mk3 1.8 75PS na co???
dokladnieCRISTOFORO pisze:to powinno podejśc co jesli mam osobno jarzmo ????????
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: czw gru 23, 2010 22:43
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: czw gru 23, 2010 22:43
Swap hamulce mk3 1.8 75PS na co???
no i pupa blada
mam jarzma na stałe
bede szukał czego innego jak mam juz zmieniac zwrotnice to zmienie na cos konkretnego itd.
mam jarzma na stałe
bede szukał czego innego jak mam juz zmieniac zwrotnice to zmienie na cos konkretnego itd.
Swap hamulce mk3 1.8 75PS na co???
Cenna uwaga - zapisuje sobieCRISTOFORO pisze:no i pupa blada
mam jarzma na stałe
bede szukał czego innego jak mam juz zmieniac zwrotnice to zmienie na cos konkretnego itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości