Witam wszystkich
Potrzebuję rady. Mianowicie zamierzam wymienić przepustnicę, która wg mechanika jest uszkodzona. Temat jest znany auto gaśnie po odpaleniu na zimnym silniku (MK4 1.4 GAZ 16V) po rozgrzaniu trzyma max 600-700 obrotów. Wymiana u fachowca to ok 1400zł z robocizną (sprawdzałem w 1 warsztacie). Moje pytanie brzmi, czy jest sens kupowanie używanej części na allegro. Z tego co mi wiadomo jest to trefny element w tej serii VW. Koszt takiej części to ok 250zł (używana). Jeżeli ma to sens to czy są jakieś odmiany przepustnicy? Zostałem poinformowany przez owego mechanika że może on zamówić tą część (oryginalną) dopiero po odmontowaniu starej części ponieważ jest tam jakieś oznaczenie, które jest przeznaczone do tego konkretnego modelu samochodu (w moim aucie zainstalowana jest sekwencyjna instalacja gazowa - nie wiem czy ma to znaczenie).
A może znacie miejsce gdzie mógłbym kupić ową przepustnicę ale w rozsądnej cenie?
Proszę o pomoc, nie ukrywam, że nie jestem biegły w tych tematach i nie chciałbym być nabity w butelkę.
Pozdrawiam
Krzysiek
Przepustnica
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Przepustnica
Nowa kosztuje do 700 zł, ale demontaż starej i montaż nowej to jakas 1h roboty. Powinieneś sam sobie to zrobić nie wydając kasy za robocizne. Używane ja bym odpuścił. Na przepustnicy powinno być oznaczenie itd.
Przepustnica
Witam. Jest sposób żeby uratować Twoją przepustnicę na jakiś czas. Weź wiertło 1mm i na środku przepustnicy nawierć maleńką dziurkę. Poskładaj wszystko i sprawdź jakie ma obr,jeśli za małe popraw na odrobine większą. Ja miałem taki przypadek jak gasł po włączeniu klimy bo miał za niskie obr i bodajże wierciłem 2mm wiertłem ale na początek radze mniejszym. Pomoże na pewno
PS:Dodam że mechanik chce Cię obkroić i to konkretnie.Wymiana przepustnicy to chwila roboty,później wystarczy adaptacja i tytle. pozdro
PS:Dodam że mechanik chce Cię obkroić i to konkretnie.Wymiana przepustnicy to chwila roboty,później wystarczy adaptacja i tytle. pozdro
Numquam Desperaveris...
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Przepustnica
1. Przepustnicę da się dobrać po kodzie silnika lub VIN bez jej demontażu. Kod na przepustnicy tez widac bez jej demontazu, wystarczy odłączyć filtr lub jego rurę, ewentualnie lusterko.
2. Przepustnica w zaleznosci od modelu moze kosztować nawet do 1400 (oryginał)
3. Zamienniki, które nie zawsze pasują chodzą od 250 - 700
4. Uzywkę można kupić nawet za 150, uratować i zamontować.
5. Przepustnica jest do wymiany jak nie reaguje na pedał gazu bo ma spalony silniczek lub przetarte ścieżki potencjometru i nie chce sie zaadoptować, ewentuel zacina sie w jakiejś pozycji.
6. W 90% przypadków wystarczy ją wyczyścić Acetonem i zaadaptować.
2. Przepustnica w zaleznosci od modelu moze kosztować nawet do 1400 (oryginał)
3. Zamienniki, które nie zawsze pasują chodzą od 250 - 700
4. Uzywkę można kupić nawet za 150, uratować i zamontować.
5. Przepustnica jest do wymiany jak nie reaguje na pedał gazu bo ma spalony silniczek lub przetarte ścieżki potencjometru i nie chce sie zaadoptować, ewentuel zacina sie w jakiejś pozycji.
6. W 90% przypadków wystarczy ją wyczyścić Acetonem i zaadaptować.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości