Niedogrzany silnik = duże spalanie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- seta_lp
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: śr lis 21, 2007 21:48
- Lokalizacja: Puławy/Lublin/Jabłonna
Niedogrzany silnik = duże spalanie
Koledzy proszę Was o pomoc bo nie wiem co jest grane.
Wczoraj wróciłem z trasy około 300 kilometrów i niestety ale silnik nie osiągnął nawet temperatury 70 stopni.
Ten problem mam już od dłuższego czasu ale jest coraz gorzej. Mam silnik 1.6 ABU. Termostat wymieniłem od razu jak zauważyłem problem oczywiście na WAHLERA. Niestety wymiana nic nie dała i samochód nie łapie temperatury. 90 stopni ma dopiero na postoju i to po dłuższym czasie. Często stoję w korkach jak to w Wawie i powiem Wam że nigdy się nie przegrzał, dochodzi do 90 stopni i nic.
Dodatkowo jak by tego było mało obroty silnika na biegu jałowym nie przekraczają 800 obr/min.
I teraz rzecz która jest również niejasna. Do zeszłej zimy czyli mniej więcej od kiedy pojawiły się powyższe problemy, samochód pali jak smok leję 50 litrów PB95 tankowanej na BP i przejeżdżam niecałe 560 km. Nie ma na to wpływu pora roku ani fazy księżyca. Samochód zaczął sporo spalać w mieście i na trasie.
Co możecie poradzić, gdzie szukać przyczyny? Może polecicie jakiegoś mechanika z okolic Wawy lub Legionowa.
Wczoraj wróciłem z trasy około 300 kilometrów i niestety ale silnik nie osiągnął nawet temperatury 70 stopni.
Ten problem mam już od dłuższego czasu ale jest coraz gorzej. Mam silnik 1.6 ABU. Termostat wymieniłem od razu jak zauważyłem problem oczywiście na WAHLERA. Niestety wymiana nic nie dała i samochód nie łapie temperatury. 90 stopni ma dopiero na postoju i to po dłuższym czasie. Często stoję w korkach jak to w Wawie i powiem Wam że nigdy się nie przegrzał, dochodzi do 90 stopni i nic.
Dodatkowo jak by tego było mało obroty silnika na biegu jałowym nie przekraczają 800 obr/min.
I teraz rzecz która jest również niejasna. Do zeszłej zimy czyli mniej więcej od kiedy pojawiły się powyższe problemy, samochód pali jak smok leję 50 litrów PB95 tankowanej na BP i przejeżdżam niecałe 560 km. Nie ma na to wpływu pora roku ani fazy księżyca. Samochód zaczął sporo spalać w mieście i na trasie.
Co możecie poradzić, gdzie szukać przyczyny? Może polecicie jakiegoś mechanika z okolic Wawy lub Legionowa.
[url=http://img153.imageshack.us/img153/6310/projekt2010.jpg][img]http://img689.imageshack.us/img689/9072/58992905.jpg[/img][/url]
Niedogrzany silnik = duże spalanie
hmm.. tez posiadm ABu i mi sie dogrzewa szybko a w lato to nawet powyżej 90c, sprawdzałeś czy nowy termostat jest dobry niech auto postoi na luzie lub trzymaj go tak na 2tys az osiągnie tą magiczna liczbe 90c a potem sprawdz oby dwa węże co dochodzą do chłodnicy jeżeli oby dwa bedą ciepłe to termostat jest dobry, czytałem na forum że wymiana na nowy termostat nie oznacza że bedzie on dobry, druga sprawa jeżeli chodzi o obroty sprawdziłes podstawowe rzeczy tzn. palec kopułke kable WN??
Niedogrzany silnik = duże spalanie
Ja też mam ABU termostat też wywaliłem choć kupiłem nowy bo też nie trzymał temperatury i założyłem stary orginalny!Co do spalania to znowu tak dużo nie pali może z litr wiecej!Też bym proponował to co hard87, może wtrysk przeczyścic ,filtr paliwa może kata wywalić jak go masz!
tobi
Niedogrzany silnik = duże spalanie
Kurde, na 50L Pb zrobić 560km ( 8,92 L na 100km ) to bym skakał ze szczęścia ( no chyba że w samej trasie, to nie za fajnie ).
Termostat także może być nie do końca sprawny, nawet jeżeli jest nowy. Ponad rok temu kupiłem termostat VERNET ( bo to mieli od ręki w sklepie ) i otwierał się już przy temp. 70st.C
Po niedługim czasie zakupiłem WAHLER-a i puki co chodzi chyba dobrze.
Termostat także może być nie do końca sprawny, nawet jeżeli jest nowy. Ponad rok temu kupiłem termostat VERNET ( bo to mieli od ręki w sklepie ) i otwierał się już przy temp. 70st.C
Po niedługim czasie zakupiłem WAHLER-a i puki co chodzi chyba dobrze.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
- seta_lp
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: śr lis 21, 2007 21:48
- Lokalizacja: Puławy/Lublin/Jabłonna
Niedogrzany silnik = duże spalanie
No właśnie dużo pali nawet na trasie... Mój rekord jak kupiłem auto to na pełnym baku 880 km (3/4 trasa i 1/4 miasto) uważam że dużo ostatnio pali zwłaszcza że go nie katuję...
[url=http://img153.imageshack.us/img153/6310/projekt2010.jpg][img]http://img689.imageshack.us/img689/9072/58992905.jpg[/img][/url]
- seta_lp
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: śr lis 21, 2007 21:48
- Lokalizacja: Puławy/Lublin/Jabłonna
Niedogrzany silnik = duże spalanie
Panowie mam jeszcze jedno pytanie. Jaki kolor powinien mieć czujnik temp. cieczy bo gdzieś na forum rzuciło mi się że niebieski do silnika 1.6 ABU a ja mam żółty? Czy to może być jakiś problem?
[url=http://img153.imageshack.us/img153/6310/projekt2010.jpg][img]http://img689.imageshack.us/img689/9072/58992905.jpg[/img][/url]
Niedogrzany silnik = duże spalanie
Czujnik ma kolor zielony przy ABU ale on tylko załącza wentylator prz odpowiedniej temperaturze!
tobi
- seta_lp
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: śr lis 21, 2007 21:48
- Lokalizacja: Puławy/Lublin/Jabłonna
Niedogrzany silnik = duże spalanie
tobi19761, a co z czytuje temperaturę i podaje na wskaźnik w liczniku?
Ma ktoś może jakąś rozpiskę tych czujników czym one się różnią i jaki do jakiego silnika? Bo znalazłem info że to MK3 1.6 ABU idzie niebieski.
Ma ktoś może jakąś rozpiskę tych czujników czym one się różnią i jaki do jakiego silnika? Bo znalazłem info że to MK3 1.6 ABU idzie niebieski.
[url=http://img153.imageshack.us/img153/6310/projekt2010.jpg][img]http://img689.imageshack.us/img689/9072/58992905.jpg[/img][/url]
Niedogrzany silnik = duże spalanie
Czujnik powinien byc niebieski. Co do czujnika w chłodnicy to jest to włącznik wentylatora. Co do nie dogrzania silnika to na bank nowy termostat trzeba wstawic. Albo trafił Ci się bubel albo może ten plastik jest jakiś felowny. Najpierw wymienił bym jeszcze raz termostat a jak nie pomoże to ten plastik w którym siedzi termostat.
-
- Mały gagatek
- Posty: 104
- Rejestracja: wt wrz 14, 2010 20:16
Niedogrzany silnik = duże spalanie
ten plastik nazywa sie kruciec,a po co ci rozpiska tych czujnikow,skoro na poczatku bylo ok a teraz cos sie dzieje to to jaki kolor masz nic ci nie da,chyba ze cos grzebałes.A tak propo to te 560 km na 50 litrach robisz w trasie czy po miescie?
- seta_lp
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: śr lis 21, 2007 21:48
- Lokalizacja: Puławy/Lublin/Jabłonna
Niedogrzany silnik = duże spalanie
Pytam o tą rozpiskę bo: kiedy pojawiły się takie dolegliwości wymieniłem termostat niestety nic to nie pomogło więc szukałem dalej... znalazłem coś o czujniku więc również go postanowiłem wymienić... nie robiłem tego osobiście więc nie wiem jaki był wcześniej, mój ojciec również tego nie pamięta... a sprzedawca w sklepie sprzedał mu właśnie żółty mówiąc że to do mojego silnika... dlatego chciałem wiedzieć jaki powinien być.
A wydaje mi się że jest różnica w tych czujnika bo chyba za coś odpowiadają więcej niż tylko wskazywanie na liczniku. Muszą dawać jakieś informacje odczytywane przez komputer i przekładające się nawet na działanie ssania przy rozruchu.
Wspomnę że teraz trzymam samochód w garażu gdzie temp jest na plusie... samochód szybciej się nie rozgrzewa... i nadal nie dochodzi do 90 stopni... W piątek pojadę do sklepu kupić nowy czujnik...
Jeszcze jedno bo pojawiło się takie pytanie... termostat otwiera się i zamyka raczej dobrze bo obie rury są ciepłe nawet gorące... jak ostro przygazuję samochód na postoju na wskaźniku jest około 90 stopni i włącza się wentylator...
Kolejna rzecz bo pojawiło się takie pytanie mam takie samo i w trasie i w mieście... ostatnio to sprawdziłem bo jechałem w długą drogę do rodziny...
A wydaje mi się że jest różnica w tych czujnika bo chyba za coś odpowiadają więcej niż tylko wskazywanie na liczniku. Muszą dawać jakieś informacje odczytywane przez komputer i przekładające się nawet na działanie ssania przy rozruchu.
Wspomnę że teraz trzymam samochód w garażu gdzie temp jest na plusie... samochód szybciej się nie rozgrzewa... i nadal nie dochodzi do 90 stopni... W piątek pojadę do sklepu kupić nowy czujnik...
Jeszcze jedno bo pojawiło się takie pytanie... termostat otwiera się i zamyka raczej dobrze bo obie rury są ciepłe nawet gorące... jak ostro przygazuję samochód na postoju na wskaźniku jest około 90 stopni i włącza się wentylator...
Kolejna rzecz bo pojawiło się takie pytanie mam takie samo i w trasie i w mieście... ostatnio to sprawdziłem bo jechałem w długą drogę do rodziny...
[url=http://img153.imageshack.us/img153/6310/projekt2010.jpg][img]http://img689.imageshack.us/img689/9072/58992905.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości