problem po wymianie nagrzewnicy MK2

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
gajos7772
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 02:25
Lokalizacja: LBL

problem po wymianie nagrzewnicy MK2

Post autor: gajos7772 » ndz gru 26, 2010 03:05

witam. otóż mam taki problem.. wymienilem nagrzewnice, zapowietrzenie układu. zapalam z rana auto, temp. na przed ostatniej kresce a w środku zimno.. górny wąż gorący a dolny między chłodnicą a pompą zimny.. co mam zrobić?? po przejechaniu 15 km zaczyna się robić ciepło w środku i temp. spada ale na dłuższym odcinku jest znów to samo, w środku zimno temperatura na przedostatniej kresce i płyn wywala jak odkręcę korek od zbiorniczka.. co to może być?? dodam że przez jakiś tydzień było wszystko w normie.. :( :( :(


Only VW

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

problem po wymianie nagrzewnicy MK2

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 26, 2010 09:54

Układ się zapowietrza a czemu to musisz dojść, zacznij od kontroli drożności cienkiego wężyka do zbiorniczka, czy korek zbiorniczka jest dobry, potem czy termostat nie zablokowany, czy pompa wody nie połamana. Nie odkręcaj korka przed przestudzeniem silnika tylko utrudniasz odpowietrzenie. Najrzadsza przyczyna to uszczelka pod głowicą mało prawdopodobna jeśli wcześniej było ok, ale pewnie nie było bo wymieniałeś nagrzewnicę, czemu więc wymieniałeś?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
olsen72
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 20:18
Lokalizacja: UK

problem po wymianie nagrzewnicy MK2

Post autor: olsen72 » ndz gru 26, 2010 10:02

Jezeli wczesniej wszystko bylo ok z temp silnika (poza ogrzewaniem rozumiem) to stawialbym raczej na zapowietrzony uklad (jak "Pawel Marek" wspomnial) lub ew. na termkstat bo on czasami lubi sie zawiesic.


"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl

Awatar użytkownika
juro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 15:32
Lokalizacja: Żębocin, KrakóVW
Kontakt:

problem po wymianie nagrzewnicy MK2

Post autor: juro » ndz gru 26, 2010 11:08

Miałem taki sam problem, dolny wąż był zimny a górny gorący i odpowietrzanie nic nie dało, również po wymianie termostatu było tak samo a przyczyną była uszkodzona pompa wody.



Awatar użytkownika
gajos7772
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 02:25
Lokalizacja: LBL

Re: problem po wymianie nagrzewnicy MK2

Post autor: gajos7772 » ndz gru 26, 2010 13:24

Paweł Marek pisze:Układ się zapowietrza a czemu to musisz dojść, zacznij od kontroli drożności cienkiego wężyka do zbiorniczka, czy korek zbiorniczka jest dobry, potem czy termostat nie zablokowany, czy pompa wody nie połamana. Nie odkręcaj korka przed przestudzeniem silnika tylko utrudniasz odpowietrzenie. Najrzadsza przyczyna to uszczelka pod głowicą mało prawdopodobna jeśli wcześniej było ok, ale pewnie nie było bo wymieniałeś nagrzewnicę, czemu więc wymieniałeś?




wymieniałem nagrzewnice bo było bardzo słabe grzanie


Only VW

Awatar użytkownika
gajos7772
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 02:25
Lokalizacja: LBL

problem po wymianie nagrzewnicy MK2

Post autor: gajos7772 » ndz gru 26, 2010 13:26

panowie a jak szybko odpowietrzyc układ??
i czy czy jest sens wywalic termostat i zobaczyc przez kilka dni co bedzie sie robic??


Only VW

Awatar użytkownika
janek1350
VW MANIAK
VW MANIAK
Posty: 459
Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Kontakt:

problem po wymianie nagrzewnicy MK2

Post autor: janek1350 » ndz gru 26, 2010 15:41

uzupełnij płyn chłodniczy odpal auto i trzymaj go na te 2,5tysiaca obrotów ale na zakręconym korku go odpowietrzaj ale na właczonym na max ogrzewaniu nie dmuchawy!! jak będziesz miał temperature w połowie skali to włacz nadmuch na 1 i czekaj do otwarcia termostatu i załaczenia wentylatora musi sie odpowietrzyć !!!



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

problem po wymianie nagrzewnicy MK2

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 26, 2010 17:14

Gmeranie z pokrętłami grzania nic nie daje nagrzewnica ma otwarty przepływ i żadnego zaworu. Zalać ile wejdzie i jechać na przejażdżkę, po powrocie absolutnie nie odkręcać korka od razu dopiero jak się silnik przestudzi i dolać ile trzeba. Jeśli wężyk odpowietrzający jest drożny to gotowe (sprawdź go najpierw).


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
gajos7772
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 02:25
Lokalizacja: LBL

problem po wymianie nagrzewnicy MK2

Post autor: gajos7772 » pn gru 27, 2010 02:31

problem rozwiązany.. dobrze odpowietrzony no i przyczyna tkwiła w tym że w tym własnie miejscu zasysało powietrze.. dokręcone i jest ok.. załączam foto. dzięki wszystkim za porady i informacje, pozdrawiam. temat do zamknięcia. Obrazek


Only VW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 57 gości