problem po wymianie nagrzewnicy MK2
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
problem po wymianie nagrzewnicy MK2
witam. otóż mam taki problem.. wymienilem nagrzewnice, zapowietrzenie układu. zapalam z rana auto, temp. na przed ostatniej kresce a w środku zimno.. górny wąż gorący a dolny między chłodnicą a pompą zimny.. co mam zrobić?? po przejechaniu 15 km zaczyna się robić ciepło w środku i temp. spada ale na dłuższym odcinku jest znów to samo, w środku zimno temperatura na przedostatniej kresce i płyn wywala jak odkręcę korek od zbiorniczka.. co to może być?? dodam że przez jakiś tydzień było wszystko w normie..
Only VW
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
problem po wymianie nagrzewnicy MK2
Układ się zapowietrza a czemu to musisz dojść, zacznij od kontroli drożności cienkiego wężyka do zbiorniczka, czy korek zbiorniczka jest dobry, potem czy termostat nie zablokowany, czy pompa wody nie połamana. Nie odkręcaj korka przed przestudzeniem silnika tylko utrudniasz odpowietrzenie. Najrzadsza przyczyna to uszczelka pod głowicą mało prawdopodobna jeśli wcześniej było ok, ale pewnie nie było bo wymieniałeś nagrzewnicę, czemu więc wymieniałeś?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
problem po wymianie nagrzewnicy MK2
Jezeli wczesniej wszystko bylo ok z temp silnika (poza ogrzewaniem rozumiem) to stawialbym raczej na zapowietrzony uklad (jak "Pawel Marek" wspomnial) lub ew. na termkstat bo on czasami lubi sie zawiesic.
"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl
- juro
- Użytkownik
- Posty: 257
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 15:32
- Lokalizacja: Żębocin, KrakóVW
- Kontakt:
problem po wymianie nagrzewnicy MK2
Miałem taki sam problem, dolny wąż był zimny a górny gorący i odpowietrzanie nic nie dało, również po wymianie termostatu było tak samo a przyczyną była uszkodzona pompa wody.
Re: problem po wymianie nagrzewnicy MK2
Paweł Marek pisze:Układ się zapowietrza a czemu to musisz dojść, zacznij od kontroli drożności cienkiego wężyka do zbiorniczka, czy korek zbiorniczka jest dobry, potem czy termostat nie zablokowany, czy pompa wody nie połamana. Nie odkręcaj korka przed przestudzeniem silnika tylko utrudniasz odpowietrzenie. Najrzadsza przyczyna to uszczelka pod głowicą mało prawdopodobna jeśli wcześniej było ok, ale pewnie nie było bo wymieniałeś nagrzewnicę, czemu więc wymieniałeś?
wymieniałem nagrzewnice bo było bardzo słabe grzanie
Only VW
problem po wymianie nagrzewnicy MK2
panowie a jak szybko odpowietrzyc układ??
i czy czy jest sens wywalic termostat i zobaczyc przez kilka dni co bedzie sie robic??
i czy czy jest sens wywalic termostat i zobaczyc przez kilka dni co bedzie sie robic??
Only VW
- janek1350
- VW MANIAK
- Posty: 459
- Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
- Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
- Kontakt:
problem po wymianie nagrzewnicy MK2
uzupełnij płyn chłodniczy odpal auto i trzymaj go na te 2,5tysiaca obrotów ale na zakręconym korku go odpowietrzaj ale na właczonym na max ogrzewaniu nie dmuchawy!! jak będziesz miał temperature w połowie skali to włacz nadmuch na 1 i czekaj do otwarcia termostatu i załaczenia wentylatora musi sie odpowietrzyć !!!
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
problem po wymianie nagrzewnicy MK2
Gmeranie z pokrętłami grzania nic nie daje nagrzewnica ma otwarty przepływ i żadnego zaworu. Zalać ile wejdzie i jechać na przejażdżkę, po powrocie absolutnie nie odkręcać korka od razu dopiero jak się silnik przestudzi i dolać ile trzeba. Jeśli wężyk odpowietrzający jest drożny to gotowe (sprawdź go najpierw).
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
problem po wymianie nagrzewnicy MK2
problem rozwiązany.. dobrze odpowietrzony no i przyczyna tkwiła w tym że w tym własnie miejscu zasysało powietrze.. dokręcone i jest ok.. załączam foto. dzięki wszystkim za porady i informacje, pozdrawiam. temat do zamknięcia.
Only VW
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości