wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
puyoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: sob maja 31, 2008 03:16
Lokalizacja: Dukla
Kontakt:

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: puyoll » sob gru 25, 2010 19:51

Zakladal ktos kolektor od 1Y, albo od SDI? DO Ibizy AFN. Bo nachodzi mnie na to, caly czas mialem w glowie AWX, ale te sa lepiej skonstruowane...

Jak to ciagnie w porownaniu do AWX?



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: aw69 » sob gru 25, 2010 20:09

odpuść sobie to niema sensu....zaloz AWX i zyj bezproblemowo


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: sagon » sob gru 25, 2010 21:22

puyoll pisze:Zakladal ktos kolektor od 1Y, albo od SDI? DO Ibizy AFN.
Arwam założył kolektor od 1Y i z tego co pisał,to nie jest to bez sensu.
Te z awx-a nie są wcale takie rewelacyjne,ale z racji tego,że są jedynymi z seryjnych jakie podchodzą bez większych przeróbek,to są najpopularniejsze.
Taki od 1.9 d na pewno będzie lepiej napełniał cylindry.
Wiem,że ładowali nawet ssące od g60 do tdi,a wiele się takie od tego z 1Y nie różnią.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
puyoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: sob maja 31, 2008 03:16
Lokalizacja: Dukla
Kontakt:

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: puyoll » sob gru 25, 2010 22:33

No wlasnie tutaj sie rozchodzi o pozytywne aspekty, a nie o to ze np. AWX kazdy laduje bo nie roboty. Z tego co widzie, to na tym z 1Y bd lepiej napelnialo jak pisze, problem jaki jest, to rura na dolot powietrza z lewej strony, ale to nawet i lepiej, bo bd robic FMI, takze nie ma problemu. Tylko kwestia taka, procz tego, ze dolot powietrza jest z lewej strony to jeszcze trzeba cos innego rzezbic? Mocowanie srub chyba to samo, jedynie agr cos chyba sie rozni, ale to sie zaslepi.

Hehe, wole byc inny i miec cos innego niz tak jak wszyscy maja oklepane mk 3 i oklepany zestaw AWX :P



arwam

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: arwam » sob gru 25, 2010 22:44

puyoll pisze:Jak to ciagnie w porownaniu do AWX?

lepiej ale jest większy stopień trudności przy montażu.
jak dla mnie opłacalny

są też kolektory a EGR od 1Y i wtedy bezproblemowo to funkcjonuje z kolektorem wydechowym od 1Z'a

w porównaniu od kolektora od G60 jest lepszy dół.
góra może minimalnie gorsza bo w górze nie czuć było jak dla mnie różnicy za toi w dole była spora.
podejrzewam że w TD lepiej by się sprawdził kolektor od G60 bo TD można wyżej znacznie kręcić niż TDI.


na kolektorze od 1Y przy tym samym ciśnieniu można już od niższych obrotów zauważyć znacznie mniejsze zadymienia spalin. również w górnych obrotach jest znacznie mniejsze



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: toffic » sob gru 25, 2010 22:49

ja proponuje jeszcze kolektor PF/PB



Awatar użytkownika
puyoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: sob maja 31, 2008 03:16
Lokalizacja: Dukla
Kontakt:

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: puyoll » sob gru 25, 2010 23:28

A jak wyglada na zmodzonym AFN'ie full i kolekotrze z 1Y w porownaniu do AWX EGT?

Mnie wlasnie interesuje zeby od samego dolu fajnie ciaglo, nie zamierzam przekraczac tym silnikiem max. predkosci licznikowych. Wystarczy, ze w serii poszlo prawie max. ale wtedy to byla partyzantka, z przesunietym slupkiem, drzwi o 2,5cm :D Ale to stare dzieje, teraz siedzi w zdrowej budzie.



caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: caro86wlkp » ndz gru 26, 2010 04:40

Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
puyoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: sob maja 31, 2008 03:16
Lokalizacja: Dukla
Kontakt:

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: puyoll » ndz gru 26, 2010 12:40

Ooo, ciekawie to wyglada... od czego ten kolektor? Czy robiony pod AFN? Dasz rade zalatwic taki? ;)



arwam

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: arwam » ndz gru 26, 2010 14:28

toffic pisze:ja proponuje jeszcze kolektor PF/PB

nie podejdzie ze względu na całkowicie inny kształt kanałów z powodu obecności wtryskiwaczy.
chyba że się mylę to mnie sprostuj



arwam

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: arwam » ndz gru 26, 2010 14:29

toffic pisze:ja proponuje jeszcze kolektor PF/PB

nie podejdzie ze względu na całkowicie inny kształt kanałów z powodu obecności wtryskiwaczy.
chyba że się mylę to mnie sprostuj



caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: caro86wlkp » ndz gru 26, 2010 22:47

Obrazek
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
puyoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: sob maja 31, 2008 03:16
Lokalizacja: Dukla
Kontakt:

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: puyoll » pn gru 27, 2010 08:37

Od czego ten kolektor? A ta komora to nie jest z Anglika? Po prawej stronie zbiorniczek wyrownawczy?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: cowboy » pn gru 27, 2010 10:51

hehe, trąbki, drugie plenum ale czy ta szczelina nie za wąska ? a moze to tylko złudzenie, wazne żeby jej powierzchnia nie była mniejsza niz pole wlotu, chyba 60mm średnicy



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości