Usystematyzujmy:
Golf mk2 i mk3:
Zaczynamy od wyboru jaki rozstaw - 4x100 zostawiamy, czy przechodzisz na 5x100?
Tyl:
Najlepiej wymieniac w calosci - kupujesz belke z tarcza z odpowiednim rozstawem. Szybko, latwo i przyjemnie. Zabawa w wymiane czopow jest bez sensu, szczegolnie ze polowe osprzetu belki musialbys i tak dokupic. Jedyny dostepny rozmiar tarcz w mk3 z tylu to 226mm. Lozysko ktore znajduje sie w tarczy ogranicza nam mozliwosc zmiany na cos wiekszego z powodu braku dostepnosci innych rozwiazan. Byc moze cos da sie spasowac z Audi. Jak w tej materii wiedzy nie posiadam

Przy wymianie belki warto zmienic tuleje belki - koszt niewielki.
Przod:
Samo mocowanie (rozstaw srub na zwrotnicy) jarzma we wszystkich typach zwrotnic w mk3 jak kojaze jest to samo (jesli sie myle prosze mnie poprawic) Ulatwia to zdecydowanie mozliwosc update'u ukladu hamulcowego.
Zostajac przy rozstawie 4x100mm przechodzac z 239mm potrzebujemy wymienic w zasadzie wszystko. Zwrotnice sa zintregrowane z jarzmami.
Zostajac przy rozstawie 4x100mm przechodzac z 256 na
- 280mm - potrzebujemy: jarzmo z GTI (357 615 125C), zacisk z GT lub GTI (z hamulcow 256mm lub 280mm - 357 615 123 i 357 615 124) klocki do tarcz 256mm lub 280mm oraz tarcze 4x100 280mm (z popularniejszych Corrado, Ibiza Evo2, Golf MK2 G60)
Przechodzac na rozstaw 5x100 mamy mozliwosc dodatkowo bezproblemowego rozwiniecia ukladu o hamulec 288mm lub 312mm. Zwrotnica pod 5x100 posiada inne mocowanie sworznia wahacza (nie przykrecany sruba w poziom, a na nakretke w pionie - czyli tak jak w MK4) - co prowadzi rowniez przy przejsciu z rozstawu 4x100 na 5x100 do koniecznosci wymiany wahacza wraz z tym sworzniem. Inny jest rowniez lacznik stabilizatora. Niestety nie jestem pewien ze stabilizatory sa te same (poza gruboscia) i czy stabi z 4x100 pasuje do lacznika z 5x100.
Najbardziej kompletne dostepne zestawy w 5x100 to takie z hamulcem 280mm. Gdy nie zamierzamy sie dalej rozwijac zakup ten bedzie prosty i bezproblemowy. Jezeli zas chcemy cos lepszego lub myslimy o dalszych modach warto rozejzec sie za zestawem 288mm (Golf VR6, Golf GTi XX Jahre - zarowno TDI jak i benzyna).
Majac taki zestaw aby przejsc na:
-
312mm - potrzebowac bedziemy: jarzmo z Audi S3 mk1, Skody Octavii RS mk1 lub Leona Cupry mk1 oraz tarcze o wymiarze 312mm wlasnie z tych samochodow. Reszta osprzetu (zacisk oraz klocki) pozostaja nam z naszych wyjsciowych 288mm.
Pompa hamulcowa z GTI spokojnie obsluzy wszystkie te wymiary.
Na koniec kwestia felg:
Przy 256mm minimum 14"
Przy 280mm i 288mm minimum 15" (przy 288 jeszcze odpowiednie ET musi felga miec)
Przy 312mm minimum 16" (tutaj rowniez ET raczej ponizej 38)
Jak ktos widzi bledy w tekscie to prosze pisac w temacie. Poprawimy

Postaralem sie tu zebrac wszystkie informacje n/t prostych i w miare p'n'p wydajniejszych zestawow hamulcowych w mk2/mk3.
Kazdy nastepny temat o tym samym bedzie blokowany.