nie pali gdy mokro,zima

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

czarny01101991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr gru 22, 2010 23:27

nie pali gdy mokro,zima

Post autor: czarny01101991 » czw gru 23, 2010 16:56

golf III 1.6 benz nie pali gdy mokro pomozcie



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

nie pali gdy mokro,zima

Post autor: wojtas46 » czw gru 23, 2010 17:25

Sprawdz kable WN mogą mieć przebicie



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

nie pali gdy mokro,zima

Post autor: prezesik25 » czw gru 23, 2010 19:46

kopułkę i palec też można wymienić. A kable WN to na 100% przyczyna.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

nie pali gdy mokro,zima

Post autor: PAPAYOS » czw gru 23, 2010 21:53

Potwierdzam zdanie kolegi wyżej.

Przerywanie pracy silnika może być spowodowane przebiciami na kablach WN, przebiciami w kopułce.

Propozycja to wymiana na nowe.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
trollu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: wt cze 29, 2010 12:08
Lokalizacja: SKL / Cz-wa
Kontakt:

nie pali gdy mokro,zima

Post autor: trollu » pt gru 24, 2010 00:44

weź kogoś do pomocy i jak będzie ciemno to przy otwartej masce sprawdź czy przy kręceniu rozrusznikiem nie ma dyskoteki na silniku


Obrazek

mateuszfr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw gru 09, 2010 11:38

nie pali gdy mokro,zima

Post autor: mateuszfr » pt gru 24, 2010 00:46

wymien palec, kopulke rozdzielacza, kable, swiece i bedzie po sprawie... pozdrawiam



czarny01101991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr gru 22, 2010 23:27

Re: nie pali gdy mokro,zima

Post autor: czarny01101991 » pt gru 24, 2010 09:20

kable i kopulka sa ok wiec odpada



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Re: nie pali gdy mokro,zima

Post autor: PAPAYOS » pt gru 24, 2010 09:38

czarny01101991 pisze:kable i kopulka sa ok wiec odpada
Po czym to wnioskujesz? Ja kiedyś wymieniłem połowę osprzętu silnika po tym jak wymieniłem kable na nowe, a on dalej przerywał i szarpał... A jak się później okazało walnięte były funkiel nówka kable...

Może jeszcze świrować cewka...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Beek86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw sty 13, 2011 17:52

nie pali gdy mokro,zima

Post autor: Beek86 » pt sty 14, 2011 08:56

Witam,mam taki podobny problem y golfem 1,6 benzyna plus lpg. wzmienialem kable,swiece,palec.Na zimnzm nie pali po dluzsyzm postoju i czasami jak jest mokro to w trakcie jazdy tez.podpinalem pod komputer i wszystko jest ok.trzesie na wolnych obrotach



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Re: nie pali gdy mokro,zima

Post autor: wegi » pt sty 14, 2011 20:50

I ja się podłącze do tematu. Mam identyczny problem od jesieni z moim 1,6 ABU. Po jesiennych mokrych dniach auto nie odpalało rano, w ciągu dnia przerywało, gasło i już nie odpalało. Wymieniłem:
- nowa kopułka z czujnikiem halla
- przewody WN (polskie janmor 160zl)
- filtr powietrza
- świece 3-elektrodowe NGK

Objawy ustały,ale jak okazało się teraz dzięki pogodzie. Było dobrze przez okres mrozów - praca silnika bez zarzutów, odpalał "od strzału"
Problemy zaczęły się kilka dni temu, gdy wróciła temperatura plusowa, wilgoć, mgły i opady. Teraz auto odpala jak mu pasuje, czasami rano bez problemów, czasami wogóle. po kolejnej próbie po godzinie już znowu jest OK. Gaśnie również po wjeździe na kałuże itp.

Co jeszcze może być źle?

Zastanawia mnie moja nowa kopułka - nie jest ona tak sztywno mocowana jak oryginalna, nie ma tzw.zamka, czyli ,można po zamknięciu klamry ruszać na lewo i prawo, do przodu, do tyłu w zakresie 2-3 cm, po zdjęciu w środku pojawia się wilgoć....a chyba nie powinna
Słyszałem również, że pomaga usunięcie "blach"z przewodów WN przy fajkach świec, może same przewody nie najlepsze, ale starałem się kupić jedne z droższych (droższe były tylko BERU 200 zł)


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

nie pali gdy mokro,zima

Post autor: PAPAYOS » sob sty 15, 2011 17:33

Witam.

Kolego, cena przewodów nie świadczy o ich jakości... Kiedyś kupiłem beru za 150 PLN i po 2 tygodniach je wymieniłem na przewody firmy SENTECH za 65 PLN i ganiam na nich do dziś od 2 lat.
Zastanów się kupujesz przewody za 160 PLN a kupujesz jakąś tanią kopułkę, która po zamontowaniu się rusza w lewo-prawo, przód-tył... To tak jak byś do nowego mercedesa kupił używane opony. :)
Jak kopułka się rusza w lewo i prawo to przestawia ci się zapłon, jak przód - tył to gubi zapłon. Więc nie dziw się że ci świruje auto. Kopułka powinna ciasno siedzieć na aparacie bez możliwości jej ruszenia, mało tego powinno być w niej sucho. A wymieniłeś palec rozdzielacza? Wymieniałeś świece??

Nie wiem gdzie i od kogo słyszałeś o zdjęciu blach z przewodów??? Po co to byś zrobił??? :ass: To jakiś głupi mit...

Zacznij od wymiany kopułki i palca. Potem wymień świece jak dawno nie zmieniałeś... A jak to nie pomoże to wieczorem odpal auto i weź jakiś zraszacz (np butelkę od płynu do mycia okien) i popryskaj po przewodach i zobacz czy dalej nie masz tam przebić...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

nie pali gdy mokro,zima

Post autor: wegi » wt sty 18, 2011 22:20

A więc kłopotów ciąg dalszy...

Kable WN na pewno do bani. Jeden wogóle nie ma przejścia przy badaniu oporności,w ciemności gdy odpalam z któregoś przewodu przebija (niebiesko pod maską). Póki co czekam na zamówione kable (NGK), założe starą kopułkę (styki w lepszym stanie, mocniej trzyma), ale to chyba ciągle nie to.

Są momenty, że samochód jeżdzi, odpala, nawet na tych lipnych kablach i kopułce, a czasami nie wjeżdzając nawet w kałużę zaczyna szarpać (zarówno na benzynie jak i na gazie), następnie gaśnie i koniec jazdy. Można kręcić i zero reakcji. Dziś po wyżej wymienionej sytuacji zostawiłem samochód na 5 godzin i po próbie odpalenia ciągle nic. Nie pomogło "zaciąganie" - zero!!

Czujnik halla? (mój nowy ma 3 miesiące), może sonda? Cewka podaje napięcie, ale może nie zawsze?


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

vanbasa4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt cze 01, 2010 21:35
Lokalizacja: Katowice

nie pali gdy mokro,zima

Post autor: vanbasa4 » wt sty 18, 2011 22:34

witam wasze problemy typu gaśniecie na ciepłym silniku potem nie chęć odpalenia wiążą się z czujnikiem hala znajduje się on w kopułce koszt ok 65-100zł tak samo jest gdy jest wilgoć



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

nie pali gdy mokro,zima

Post autor: wegi » wt sty 18, 2011 22:44

vanbasa4 pisze:witam wasze problemy typu gaśniecie na ciepłym silniku potem nie chęć odpalenia wiążą się z czujnikiem hala
Zatem czy można ten czujnik sprawdzić miernikiem bo jak już wcześniej pisałem wymieniałem go razem z całym aparatem 3 miesiące temu? Jeśli jednak będzie wadliwy to jak go wyjąć z aparatu?


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości