regeneracja hamulca recznego by budzio18 +fotoporada!!

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » czw kwie 16, 2009 21:51

do czego służy pojęcia nie mam ....dopiero ze 2 tyg wiem ,że można tylne zaciski rozebrac ....sprężyna na bank odpowiada za odbijanie ręcznego


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob kwie 18, 2009 22:12

vwEmil pisze:próbuje rozebrać zaciksi od mkii gti rok 1984 i mam problem. po ściągnięciu segera tam jest taka cienka blaszna podkładka którą nie wiem jak wyciągnąc by jej nie zniszczyć.czytałem już troche na ten temat ale nikt nie wspomina o takim problemie.POMOCY!!!
podkładka wyjdzie ci razem z talerzykiem i śrubą od samoregulacji, pociągnim mocno za śrube a cały mechanizm wyciągniesz. Siedzi dość mocno bo jest tam oring który to uszczelnia i dodatkowo unieruchamia.



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pt sie 14, 2009 12:37

Mam tylko taką sugestię:
Jak już ktoś chce zastosować dodatkowe uszczelnienie lub coś zamienić to nie może kupić byle czego. Do układów hamulcowych stosuje się specjalnie modyfikowany EPDM. Jeżeli ktoś wsadzi NBR, czyli kałczuk nitrylowy (najzwyklejszą gumę) to max kilka dni i go zeżre. Streszczając: jak kupujecie np oring to powiedzcie że ma być odporny na płyn hamulcowy (w praktyce nie do dostania w "zwykłych" sklepach).


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
scaner21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 11:39
Lokalizacja: Miasto Grzejników
Kontakt:

Post autor: scaner21 » czw mar 11, 2010 18:03

które ze zdjęć przedstawia to co powinno być zaraz po zdjęciu segera?


Kupię zegary z FIS bez CAN do Passata / Golfa 4

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob mar 13, 2010 17:32

scaner21, odpowiadałem już raz, ale moderator odrzucił posta. To przytrzymuje simering:

Obrazek


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Abisian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw paź 16, 2008 10:30
Lokalizacja: biała rawska
Kontakt:

Post autor: Abisian » pt cze 04, 2010 15:40

czy ma ktoś na zbyciu sprężynę od powrotu dzwigienki



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

regeneracja hamulca recznego by budzio18 +fotoporada!!

Post autor: zielu » śr gru 22, 2010 20:43

nie mam pojecia jak ten seger Wam skoczył z powrotem by trzymać koszyczek... męczę się z tym od kilku godzin i jestem na skraju wytrzymałości nerwowej :grrr:


Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

regeneracja hamulca recznego by budzio18 +fotoporada!!

Post autor: sas_gti » czw gru 23, 2010 02:08

ścisk stolarski u mnie robił robotę.
Obrazek
Ściskam nim koszyczek a potem dopiero seeger. U mnie malo miejsca było i musiałem podpiłować szczypce zeby weszły.



Awatar użytkownika
chabas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr sie 01, 2007 22:31
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re:

Post autor: chabas » czw paź 27, 2011 10:03

sas_gti pisze:Dodam coś od siebie
Są dwa typy zacisków (jesli chodzi o rodzaj dźwigni ręcznego) 1 dzwignia przykręcana 2 dzwignia na stałe
Ten z tej porady jest o tyle prostszy w regeneracji że o-ring pracuje na fragmencie ośki który dopiero za pomocą popychacza (taka stalowa pastylka) powoduje ruch dzwini ręcznego.
Problem pojawia się jak mamy zaciski z mk3 w któych dźwignia ręcznego jest przykręcana do ośki zacisku. (tu nie ma oddzielnej ośki wewnętrzej a o-ring pracuje na fragmencie któy lubi korodować) W tym typie zacisku regeneracji jest o tyle kłopotliwa że o-ring pracuje na korodującym fragmencie ośki niewile można ztym zrobić.
Zestawy służące do regeneracji zaciskó mk2 to d4083
a do zaciskó z mk3 d4458.
Różnica medzy tymi zestawami to rodzaj simerinaga dźwigni ręcznego oraz grubośc o-ringa. DOdam tez ze stosujac zestaw d4083 zawsze zostaje kilka simerów, których sie nie wykorzystuje (pisze o tym bo na forum AUDI widziałem w poradzie jak ktos na sile montował wszystkie elementy z zestawu)
Takie małe pytanko. Mam dostęp do katalogu Harta, który oferuje zestaw naprawczy do mk3 d4458. W opisie tam widnieje, że jest to zestaw do systemu hamulcowego LUCASa. Czy ten zestaw będzie do systemu ATE z xx jahre pasował ktoś się orientował. Nie chciałbym rozebrać całego zacisku, żeby okazało się, że jakieś oringi mają inne wymiary.


www.vwteamkutno.pun.pl <-- zapraszam na forum kutnowskiej grupy VAG

bula02
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw cze 13, 2013 13:57
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Re:

Post autor: bula02 » sob paź 26, 2013 19:20

vwEmil pisze:Leon zajrzałem na tą Twoją stronke,widziałęm już podoby temat, te zaciski są troche inne niż te co ja mam(36mm a nie 38) ta podkładka jest bardzo cienka może 1 mm grubosci, łatwo się gnie, i nie ma żadnych otworów ta podkładka jak jest wydaje mi sie w zaciskach 38mm.ta podkładka jaką pełni dokłądnie funkcje?
vwEmil - trochę lat już minęło od tego posta ale mam taki sam zacisk o którym ty piszesz. Pod Sengerem nie mam, żadnego koszyczka i spręzyny a jedynie cienką blaszkę - jak to wyciągnąłeś ? ona się cała wygina.


---------------
otoRally.pl - bezpłatny rajdowy serwis ogłoszeniowy.
wDruk.pl - tania drukarnia internetowa.

Awatar użytkownika
Mac_Abra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
Lokalizacja: Otwock - WOT
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: Mac_Abra » wt paź 29, 2013 14:03

bula02 pisze:
vwEmil pisze:trochę lat już minęło od tego posta ale mam taki sam zacisk o którym ty piszesz. Pod Sengerem nie mam, żadnego koszyczka i spręzyny a jedynie cienką blaszkę - jak to wyciągnąłeś ? ona się cała wygina.
Możesz zrobić fotkę? Rozbierałem (przerąbane) i składałem te zaciski (to jest dopiero droga przez mękę), choć moje chyba były innego typu bo bez podkładki ale może będę mógł coś poradzić bo znam już całkiem dobrze tę konstrukcję. Przede wszystkim po ściśnięciu i wyjęciu pierścienia segera uwolniamy koszyczek ze sprężyną, pod którym znajduje się jeszcze okrągła podkładka (gruba, ok 1-2 mm) z wytłoczonymi dwoma wglębieniami oraz podłużnym wycięciem pośrodku, w które wchodzi ośka ze specjalnym gwintem (po którym porusza się tłoczek), zakończona wyżłobieniem pod taki mały bolec (popychany przez głowną oś w zacisku, do której ramienia przypinasz linkę ręcznego) oraz uszczelniona małym o-ringiem. I dokładnie te wszystkie graty wyciągniesz gdy uwolnisz ten nieszczęsny pierścień. Możliwe, że ośkę będziesz musiał ciągnąć szczypcami, bo siedzi zwykle dość mocno (gł. ze względu na uszczelnienie).

Mam nadzieję, że trochę pomogłem, w razie pytań - pisz.


Obrazek
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości