[MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- thomas1919
- Ma gadane
- Posty: 207
- Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
- Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
- Kontakt:
[MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy
Dzięki koledze Xander kupiłem na allegro podgrzewaną kierownice multifunkcyjną od Sharana o nr 7M3 419 091 AE. Wcześniej montowałem już u siebie kierownice multifunkcyjną dlatego poduszkę i instalację miałem, wystarczyło zamienić kierownice i zmienić taśmę kierownicy, o której dalej.
Kierownica niestety miała wypalony moduł od podgrzewania, który jest w środku i można go wyjąć. Wcześniej ktoś.. próbował podłączyć kierownice bez schematu i spalił moduł. Moduł jak i kierownica jest z TRW ale nie udało mi się go kupić w serwisie TRW.
Kierownica z modułem po zakupie ---> http://img600.imageshack.us/img600/3267/multi.jpg
W oryginale jest tak, że Sharan miał specjalne włączniki podgrzewanych foteli z funkcją podgrzewania kierownicy. Sygnał szedł z pinu 7 włącznika siedzeń i był włączany równocześnie jak było wł. podgrzewanie fotela kierowcy. Po nagrzaniu się kierownicy do ok 25 stopni, podgrzewanie się wyłączało.
Łatwo przerobić pionowy wł. od Sharana do poziomych włączników w MK4 ale odpuściłem ze względu na spalony moduł w kierownicy.
Wpadłem na pomysł, że skoro jest w kierownicy mata i czujnik nagrzania tzn., że można zastosować ten sam osobny włącznik jak od podgrzewanych foteli i posiłkować się schematem podgrzewanych foteli od mk4.
Ponieważ nie miałem już miejsca w kokpicie na szósty włącznik to musiałem kupić dodatkowy panel do mk4 na dwa włączniki. Nr panelu to 1J0 858 105 01C , kosztował w VW 14,98zł.
Pochodzi od wersji MK4 z gazem BiFuel. Można do niego dokupić gotowy panel z dziurą o nr 1J1858366B2QL
ale wolałem wyciąć dziurę i dopasować panel samemu.
Efekt:
Zrobiłem swój schemat podgrzewania kierownicy i do roboty…
Odpinamy akumulator żeby nie było błędu poduszki pod jej wypięciu. Zdejmujemy poduszkę i odkręcamy kierownice oraz plastiki pod nią żeby dostać się do bezpieczników od środka.
Posiłkując się schematem od włącznika podgrzewania fotela idzie z pinu 1 podświetlenie włącznika, które można wziąć z sąsiednich włączników albo w włącznika świateł z kpt. 58b.
Następnie pin 2 to zasilanie maty w kierownicy a pin 3 to sygnał nagrzania maty kierownicy. Pin 4 idzie do bezpiecznika 44 i jest to stały plus od śruby 30 a pin 4 jest to plus po stacyjce i idzie od bezpiecznika nr 5.
Pozostaje masa idąca na pin 6 włącznika podgrzewania fotela.
Oryginalna taśma pod multi. podgrzewana kierownice ma nr 1J0 959 654 BH (bez ESP) ale z barku ori
kupiłem na allegro taśmę od Audi A4 o nr 4B0 951 543, która pasuje bez problemu. Taka taśma pod MFL różni się tym, że posiada dodatkowo dwa przewody pod sygnały od MFL.
Taśma pod kierownice MFL od audi:
Tu pojawił się problem ponieważ potrzebowałem trzech przewodów wychodzących z taśmy na włącznik czyli masa, czujnik nagrzania i mata a były tylko dwa. Kolega Greg doradził, że masa może być wzięta z śruby kierownicy co będzie nawet lepszym rozwiązaniem ponieważ była obawa o przepalenie delikatnej tasiemki kierownicy bo na schemacie z Elsy przy podgrzewanych fotelach jest zastosowany przewód masowy 1,5mm. Problem stał się rozwiązaniem
Z podgrzewanej kierownicy wychodzą dwa niebieskie przewody od czujnika nagrzania i dwa czarne przewody od maty, które później na białej wtyczce zmieniają się na zielony i biały.
Wystarczy w kierownicy od czujnika nagrzania i maty podłączyć po jednym przewodzie (nieważne jaki) i zrobić z niego masę podaną na śrubę. Drugi wolny przewód od maty dajemy na taśmę i dalej do pinu 2 wł. fotela i to tak samo drugi przewodów czujnika dajemy na taśmę i na pin 3 wł. fotela.
Gotowa wiązka wychodząca na kierownice za taśmą
Wszystkie połączeni lutujemy i izolujemy termo kurczami. Ja jeszcze owijałem wiązki taśmą z meszkiem żeby nic nie stukało podczas jazdy. Efekt jest niesamowity kiedy nie marzną dłonie w zimne dni.
Przycisk LPG wszedł w nowy panel na dole a w jego miejscu jest włącznik fotela od podgrzewanej kierownicy. Wykorzystując tarcze od MK5 gdzie jest ikonka kierownicy wyciąłem ją i przykleiłem w miejsce ikonki fotela w włączniku podgrzewania.
Jako ciekawostkę wyczytałem, że w audi podgrzewanie włączało się albo guzikiem w kierownicy albo automatycznie poniżej 5 stopni Celsjusza
Kierownica niestety miała wypalony moduł od podgrzewania, który jest w środku i można go wyjąć. Wcześniej ktoś.. próbował podłączyć kierownice bez schematu i spalił moduł. Moduł jak i kierownica jest z TRW ale nie udało mi się go kupić w serwisie TRW.
Kierownica z modułem po zakupie ---> http://img600.imageshack.us/img600/3267/multi.jpg
W oryginale jest tak, że Sharan miał specjalne włączniki podgrzewanych foteli z funkcją podgrzewania kierownicy. Sygnał szedł z pinu 7 włącznika siedzeń i był włączany równocześnie jak było wł. podgrzewanie fotela kierowcy. Po nagrzaniu się kierownicy do ok 25 stopni, podgrzewanie się wyłączało.
Łatwo przerobić pionowy wł. od Sharana do poziomych włączników w MK4 ale odpuściłem ze względu na spalony moduł w kierownicy.
Wpadłem na pomysł, że skoro jest w kierownicy mata i czujnik nagrzania tzn., że można zastosować ten sam osobny włącznik jak od podgrzewanych foteli i posiłkować się schematem podgrzewanych foteli od mk4.
Ponieważ nie miałem już miejsca w kokpicie na szósty włącznik to musiałem kupić dodatkowy panel do mk4 na dwa włączniki. Nr panelu to 1J0 858 105 01C , kosztował w VW 14,98zł.
Pochodzi od wersji MK4 z gazem BiFuel. Można do niego dokupić gotowy panel z dziurą o nr 1J1858366B2QL
ale wolałem wyciąć dziurę i dopasować panel samemu.
Efekt:
Zrobiłem swój schemat podgrzewania kierownicy i do roboty…
Odpinamy akumulator żeby nie było błędu poduszki pod jej wypięciu. Zdejmujemy poduszkę i odkręcamy kierownice oraz plastiki pod nią żeby dostać się do bezpieczników od środka.
Posiłkując się schematem od włącznika podgrzewania fotela idzie z pinu 1 podświetlenie włącznika, które można wziąć z sąsiednich włączników albo w włącznika świateł z kpt. 58b.
Następnie pin 2 to zasilanie maty w kierownicy a pin 3 to sygnał nagrzania maty kierownicy. Pin 4 idzie do bezpiecznika 44 i jest to stały plus od śruby 30 a pin 4 jest to plus po stacyjce i idzie od bezpiecznika nr 5.
Pozostaje masa idąca na pin 6 włącznika podgrzewania fotela.
Oryginalna taśma pod multi. podgrzewana kierownice ma nr 1J0 959 654 BH (bez ESP) ale z barku ori
kupiłem na allegro taśmę od Audi A4 o nr 4B0 951 543, która pasuje bez problemu. Taka taśma pod MFL różni się tym, że posiada dodatkowo dwa przewody pod sygnały od MFL.
Taśma pod kierownice MFL od audi:
Tu pojawił się problem ponieważ potrzebowałem trzech przewodów wychodzących z taśmy na włącznik czyli masa, czujnik nagrzania i mata a były tylko dwa. Kolega Greg doradził, że masa może być wzięta z śruby kierownicy co będzie nawet lepszym rozwiązaniem ponieważ była obawa o przepalenie delikatnej tasiemki kierownicy bo na schemacie z Elsy przy podgrzewanych fotelach jest zastosowany przewód masowy 1,5mm. Problem stał się rozwiązaniem
Z podgrzewanej kierownicy wychodzą dwa niebieskie przewody od czujnika nagrzania i dwa czarne przewody od maty, które później na białej wtyczce zmieniają się na zielony i biały.
Wystarczy w kierownicy od czujnika nagrzania i maty podłączyć po jednym przewodzie (nieważne jaki) i zrobić z niego masę podaną na śrubę. Drugi wolny przewód od maty dajemy na taśmę i dalej do pinu 2 wł. fotela i to tak samo drugi przewodów czujnika dajemy na taśmę i na pin 3 wł. fotela.
Gotowa wiązka wychodząca na kierownice za taśmą
Wszystkie połączeni lutujemy i izolujemy termo kurczami. Ja jeszcze owijałem wiązki taśmą z meszkiem żeby nic nie stukało podczas jazdy. Efekt jest niesamowity kiedy nie marzną dłonie w zimne dni.
Przycisk LPG wszedł w nowy panel na dole a w jego miejscu jest włącznik fotela od podgrzewanej kierownicy. Wykorzystując tarcze od MK5 gdzie jest ikonka kierownicy wyciąłem ją i przykleiłem w miejsce ikonki fotela w włączniku podgrzewania.
Jako ciekawostkę wyczytałem, że w audi podgrzewanie włączało się albo guzikiem w kierownicy albo automatycznie poniżej 5 stopni Celsjusza
Ostatnio zmieniony pn lis 07, 2011 00:55 przez thomas1919, łącznie zmieniany 3 razy.
[MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy
Profesionalna robota
Sorry za ot, ale czy masz jakieś inne informacje o tym panelu? tzn jakie przyciski do niego wchodziły (o jakich numerach)?thomas1919 pisze:Ponieważ nie miałem już miejsca w kokpicie na szósty włącznik to musiałem kupić dodatkowy panel do mk4 na dwa włączniki. Nr panelu to 1J0 858 105 01C , kosztował w VW 14,98zł.
Pochodzi od wersji MK4 z gazem BiFuel.
- thomas1919
- Ma gadane
- Posty: 207
- Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
- Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
- Kontakt:
Re: [MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy
DziękiShmatan pisze:Profesionalna robota
Sorry za ot, ale czy masz jakieś inne informacje o tym panelu? tzn jakie przyciski do niego wchodziły (o jakich numerach)?thomas1919 pisze:Ponieważ nie miałem już miejsca w kokpicie na szósty włącznik to musiałem kupić dodatkowy panel do mk4 na dwa włączniki. Nr panelu to 1J0 858 105 01C , kosztował w VW 14,98zł.
Pochodzi od wersji MK4 z gazem BiFuel.
Numer panelu i cenę masz podaną odnośnie samego panelu. Kolor tylko czarny niestety, pytałem w VW. Co do włączników to jest to samo co w panelu środkowym czyli lewe i prawe przyciski (tylna szyba, fotele, ASR, ESP itp) pomijając awaryjne.
Tu jest jeszcze trochę o tym:
http://www.passatplus.de/sonstiges/vw_g ... /index.htm
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4133210
[MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy
thomas1919, dzięki za info w ASO w Rzeszowie panowie uparcie twierdzą że taki panel nie istnieje, więc zostaje chyba getem
- thomas1919
- Ma gadane
- Posty: 207
- Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
- Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
- Kontakt:
Re: [MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy
Shmatan pisze:thomas1919, dzięki za info w ASO w Rzeszowie panowie uparcie twierdzą że taki panel nie istnieje, więc zostaje chyba getem
Zamów 1J0 858 105 01C tu http://sklep.gajos.com.pl/sklep/
- wojtek06061989
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: śr lut 10, 2010 23:36
- Lokalizacja: Kotuń
- Kontakt:
[MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy
o ile się nie mylę to w tym dodatkowym panelu był montowany taki przycisk z dzwonkiem dla MKIV które chodziły w Niemczech jako auta do nauki jazdy "L" (funkcji dokładnie nie znam było to związane z sygnałem o zdaniu lub oblaniu egzaminu-chyba)
P.S kolego thomas1919 świetna robota!
P.S kolego thomas1919 świetna robota!
- thomas1919
- Ma gadane
- Posty: 207
- Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
- Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
- Kontakt:
Re: [MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy
Dziękiwojtek06061989 pisze:o ile się nie mylę to w tym dodatkowym panelu był montowany taki przycisk z dzwonkiem dla MKIV które chodziły w Niemczech jako auta do nauki jazdy "L" (funkcji dokładnie nie znam było to związane z sygnałem o zdaniu lub oblaniu egzaminu-chyba)
P.S kolego thomas1919 świetna robota!
Nie mylisz się, były MK4 L-ki jak też policyjny i Taxi
no i wspomniany Bi Fuel, z którego się dowiedziałem o panelu
[MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy
Pierwsze widzę biedoklepa w prospekcie
Co do kierownicy czy masz jakiś numer tej maty, może jest dostępna i można wrzucić pod skórkę do trójramiennej
Co do kierownicy czy masz jakiś numer tej maty, może jest dostępna i można wrzucić pod skórkę do trójramiennej
- thomas1919
- Ma gadane
- Posty: 207
- Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
- Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
- Kontakt:
Re: [MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy
Mata i czujnik jest razem z kierownicą, nie występują osobno.truckman pisze:Pierwsze widzę biedoklepa w prospekcie
Co do kierownicy czy masz jakiś numer tej maty, może jest dostępna i można wrzucić pod skórkę do trójramiennej
[MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy
thomas1919 a to grzanie kierownicy koniecznie musi być z przełącznika grzanych foteli?
Nie dałoby się tego zrobić za pomocą np. przycisku grzania szyby?
I jeśli chodzi o wycięcie otworu w dolnej osłonie deski to od wewnętrznej strony są tam jakieś ślady cięcia czy trzeba ciąć "na oko"?
Co do nr OEM kierownicy to:
- 7M3 419 091 AE - kierownica skórzana podgrzewana do manuala
- 7M3 419 091 AE - kierownica skórzana podgrzewana do automata
Nie dałoby się tego zrobić za pomocą np. przycisku grzania szyby?
I jeśli chodzi o wycięcie otworu w dolnej osłonie deski to od wewnętrznej strony są tam jakieś ślady cięcia czy trzeba ciąć "na oko"?
Co do nr OEM kierownicy to:
- 7M3 419 091 AE - kierownica skórzana podgrzewana do manuala
- 7M3 419 091 AE - kierownica skórzana podgrzewana do automata
Ostatnio zmieniony pn lis 07, 2011 09:51 przez Kamel, łącznie zmieniany 1 raz.
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
- thomas1919
- Ma gadane
- Posty: 207
- Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
- Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
- Kontakt:
[MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy
Da się z włącznika grzania szyby podając z niego napięcie na mate ale wtedy możesz ja szybko spalić bo czujnik nagrzania w kierownicy powinien kontrolować nagrzanie a przy włączniku szyby tego nie będzie.
Otwór niestety na oko i dużo cierpliwości. Nowy panel z dziurą w ASO kosztuję 149.54zł.
Otwór niestety na oko i dużo cierpliwości. Nowy panel z dziurą w ASO kosztuję 149.54zł.
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: ndz sty 23, 2011 18:42
[MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy
Ale nie każda multi-funkcyjna musi mieć akurat grzanie samej siebie ?
Na alle nie widać takich po numerze części.
Na alle nie widać takich po numerze części.
- thomas1919
- Ma gadane
- Posty: 207
- Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
- Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
- Kontakt:
Re: [MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy
Według ETKA tylko kierownica o nr podanych w poradzie jest podgrzewana i występowała w sharanie ze skrzynia manualną (pasująca do MK4). Ogólnie ciężko taką trafić na allegro, prędzej na ebay.unlimited1991 pisze:Ale nie każda multi-funkcyjna musi mieć akurat grzanie samej siebie ?
Na alle nie widać takich po numerze części.
[MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy
thomas1919, a jak podłączyłeś sterowanie multifunkcją? Na forum passata jest opis, ale passaty miały CAN. U mnie go nie ma.
http://forum.vw-passat.pl/threads/10482 ... fotoporada" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vw-passat.pl/threads/10482 ... fotoporada" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości