rp a gx - różnica??

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1483
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

rp a gx - różnica??

Post autor: kwadrat » czw lis 04, 2010 20:03

Golf_Driver pisze:Nie wiem czy RPek ma sonde
Ma

Z mojej strony ja bym sprawdził niebieski czujnik temperatury, bo on się kopsa często, a zamienniki też *#cenzura#*... chodzą, podgrzewacz kolektora ssącego czyli też czerwony czujnik (raczej mało prawdopodobne żeby to była wina podgrzewacza, ale...) i ewentualnie też potencjometr? położenia przepustnicy. A na początek to tak jak mówią koledzyGolf_Driver, Lipek81


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

anko1973
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: sob sty 23, 2010 01:35
Lokalizacja: Warszawa

rp a gx - różnica??

Post autor: anko1973 » pt lis 05, 2010 16:48

kolego pilchacz172, poszukaj na forum (zobacz moje posty) bo jest trochę materiałów o RP. ja mam taki sam silnik i jego budowa jest naprawde logiczna ale bez dobrego sprzetu cięzko będzie dojść co tak naprawde jest. aczkolwiek mając tylko miernik mozna sporo pomierzyc i wykluczyć lub potwierdzić podstawowe awarie w tym silniku.
opisz więcej jakie masz problemy, czy i co w nim robiłes wymieniałeś i.... może załóż nowy post. wymaiana pompy(sa zazwyczaj 2 plus jeszcze stabilizator ciśnienia paliwa w module wtryskowym), filtrów, kabli, świec, czujników nie musi ci pomóc - ale może. na gorącym pali/chodzi bez problemu? Jezlei jesteś początkujący - tak jak ja - bez dobrego mechanika swię nie obejdzie. no chyba ze masz duzo czasu, troche kasy i jakiś garaż. wtedy można sie bawić ale zawsze to ryzyko.



pilchacz172
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: sob paź 16, 2010 15:49
Lokalizacja: Opole

rp a gx - różnica??

Post autor: pilchacz172 » pn lis 08, 2010 23:45

jeszcze nie zmieniłem tego filtra ale zauważyłem ciekawą rzecz ktora moze pomoze nam w diagnozie mojego problemu. Otóż dzisiaj zabrakło mi gazu i musiałem jechać na benzynie do stacji przez jakiś kilometr po mieście i cały czas dawać gazu dużo i odpowiednio regulować sprzęgłem. Jak dojechałęm do stacji to stwierdziłem że:
- golfik nie ma już żadnych prawie problemów z ruszenie, na benzynie (wcześniej musiałem mu dawać i puszczać gaz do 4 tys. bo się dławił )
- jak stoi to lekko falują mu obroty w granicy +/- 200 obrotów,
- jak jadę to jak nacisnę mocniej gaz to tak jakby tracił moc, jakby się dławił i rzuca całym samochodem i bardzo wolno przyspiesza ale jak daje gazu powoli to normalnie w miare jedzie.
- wcześniej nie mogłem nim przejechać kilku metrów na benzynie dzisiaj przejechałem z pracy do domu około 2 kilometry tylko na benzynie :grin:

odpowiadając na pytania anko1973:
- jak jest ciepły to pali normalnie bez problemu,
- w samochodzie w sumie nic nie wymieniałem bo dopiero go kupiłem

Ogólnie dziwi mnie fakt że dzieje się tak tylko na benzynie, więc myślę że można się ograniczyć do układu paliwowego tylko... chyba że się mylę. Bo jakby coś było z elementami zapłonu jak kable itd to by też gaz miał problemy, a gaz jeździ idealnie, lepiej niż benzyna. Poza tym przypomniałem sobie że poprzedni właściciel mówił że w ogóle nie jeździł na benzynie. Może to jest powodem, zastała się albo coś. Kumpel ostatnio w toledo miał taki problem puknął kilka razy i pompa zaczęła normalnie chodzić..

Mam nadzieje że to będzie pomocne w rozwiązaniu mojego problemu... :okej:


Czarna perła :)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=375379" onclick="window.open(this.href);return false;

anko1973
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: sob sty 23, 2010 01:35
Lokalizacja: Warszawa

rp a gx - różnica??

Post autor: anko1973 » wt lis 09, 2010 11:29

skoro jest i gaz to ja sie poddaję nie mam doświadczenia w LPG na pewno sa jakieś zmiany i nie wiem czy i jak mogłoby to wpłynąć na benzynkę.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

rp a gx - różnica??

Post autor: Paweł Marek » wt lis 09, 2010 12:34

pompa, filtr, zabrudzony wtryskiwacz, błędy w sterowniku silnika. Weź zresetuj sterownik silnika, dolej do benzyny czarnego STP i pojeździj trochę na samej benzynie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pilchacz172
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: sob paź 16, 2010 15:49
Lokalizacja: Opole

Re: rp a gx - różnica??

Post autor: pilchacz172 » ndz gru 19, 2010 16:45

byłem ostatnio u mechanika, rozkręcił monowtrysk i mówił że jak dodaje gazu to normalnie leci benzyna, z tym że nie sprawdził cisnienia paliw bo nie ma takiego przyrządu

ostatnio trochę jeździlem na benzynie i zauważyłem ze:
- normalnie działa od 1,3 tys do 1,9 tys obrotów,
- powyzej lub ponizej tych wartosci, szarpie i przerywa bądź w zależności od położenia pedału gazu wogóle nic silnik nie dostaje, tylko spadaja lekko obroty powoli,

może ktoś miał już takie objawy i może pomóc... może to pompa?


Czarna perła :)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=375379" onclick="window.open(this.href);return false;

anko1973
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: sob sty 23, 2010 01:35
Lokalizacja: Warszawa

rp a gx - różnica??

Post autor: anko1973 » pn gru 20, 2010 15:01

kolego jak masz chciaż minimlane pojecie o elektronice i potrafisz mierzyć ( i masz czym) napięcie i rezystancję to:
1. poszukaj na forum (na przykład moje posty) materiałó o budowie tego silnika.
2. zrób sobie tester diodowy i zczytaj usterki.
3. pomierz napięcia i rezystacje na kluczowych podzespołach.

i wtedy zobaczysz co i jak mu dolega - jak tego nie przejdziesz to moim zdaniem bedzie ci ciężko namierzyc usterkę.
(ja jak zaczynałem diagnoze mojego RP-ka podobnie jak Ty nie wiedziałem nawet co to typ silnika :jezor: ale kilkadziesiat godzin na forum, kilkaset stron przeczytanych, lektura jakiejś ksiązki o monowtryskach i sam naprawiam VW golf II i już troche obczajam - na tyle aby ocenic czy mechanik jest w stanie cos pomóc czy nie)

robiłes jak kolega paweł marek zalecił? bo tak bez sensu coś radzić skoro masz jakies rady i nic nie piszesz czy zostało to sprawdzone i jakie sa efekty - a mineło ponad 1,5 miesiąca

to może być pompa - kolega pawel marek napisał, ze może to byc pompa - bez mechnika, kóry ma odpowiednie przyrządy nic nie zdziałasz - problem, ze teraz mało kto ma takie przyrządy bo takie auta i silniki sa na wymarciu niestety; ja szukałem takiego warsztatu z pół roku.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

rp a gx - różnica??

Post autor: Lipek81 » pn gru 20, 2010 23:56

anko1973 pisze:bez mechnika, kóry ma odpowiednie przyrządy nic nie zdziałasz - problem, ze teraz mało kto ma takie przyrządy bo takie auta i silniki sa na wymarciu niestety; ja szukałem takiego warsztatu z pół roku.
- hmm - myślę, że przyrządy pomiarowe typu multimetr i manometr do pomiaru ciśnienia paliwa to narzędzia wykorzystywane także przy współczesnych silnikach i nie rozumiem, dlaczego mechanicy mieli by ich nie posiadać. Poza tym praktycznie identyczny wtrysk był w golfach mk3 w kilku silnikach, a to auta które wciąż są popularne na naszych drogach, więc dlaczego nie miało by być mechaników, którzy potrafiliby to ogarnąć?
anko1973 pisze:robiłes jak kolega paweł marek zalecił? bo tak bez sensu coś radzić skoro masz jakies rady i nic nie piszesz czy zostało to sprawdzone i jakie sa efekty - a mineło ponad 1,5 miesiąca
- o to to to. pilchacz172, jak nie będziesz nic robil przy aucie, nie będziesz nam dawał sygnału zwrotnego - czy rady pomogły, czy nie, to sorki, ale nikt nie będzie w stanie Tobie pomóc.



Awatar użytkownika
Golf_Driver
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: śr lut 25, 2009 16:32
Lokalizacja: Chełmno

rp a gx - różnica??

Post autor: Golf_Driver » śr gru 22, 2010 03:32

Spróbuj jeszcze tą sonde odłączyć na chwile, nic Ci to nie szkodzi, a nóż widelec... :jezor: Ja mam uszkodzoną to na ciepłym nie chce chodzić, z odłączoną jest wszystko ok :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości