Drgania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- JakPodglosnisz
- Ma gadane
- Posty: 175
- Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Drgania
Witam. Pojawił się u mnie pewien problem. Auto ma dosyć mocne drgania na biegu jałowym przy 900obr/min oraz przy ruszaniu. Oczywiście mowa tutaj o ruszaniu z jedynki bez gazu. Delikatne puszczenie sprzęgła i powinien ruszać jak po maśle, a tutaj drgania jakby miał wyskoczyć silnik. Natomiast jeżeli chodzi o bieg wsteczny jest odwrotna sytuacja: bez problemu mogę puszczać sprzęgło bez gazu i auto rusza nieodczuwalnie, zero jakichkolwiek wibracji jak i drgań. Tutaj powstaje pytanie czym może być to spowodowane? Dodam, że auto wróciło przedwczoraj od mechanika, który robił nieszczelność w układzie dolotowym oraz wymieniał zawór N75. Przed tą operacją auto było zmulone, kopciło na czarno, przyspieszało pulsacyjnie etc. Więc przeczytałem na forum, żeby przeczyścić zaworek N75, ponieważ miały miejsce drgania silnika jak teraz (mowa tutaj o sytuacji przed wizytą u mechanika). Okazało się, że auto chodziło płynnie, zero drgań przy ruszaniu z jedynki, wstecznego (dobrze chodziło ok. jednego dnia, później znowu czyszczenie i tak w kółko). Ale sytuacja z dymieniem i zmuleniem dalej nie znikała z wiadomych przyczyn- nieszczelność układu dolotowego. I tutaj powracam do obecnej sytuacji z autem -> Znakiem tego logicznie tłumacząc sobie sprzęgło jest dobre, poduszki pod silnikiem dobre. Odpiąłem prędkościomierz, aby zobaczyć czy to wina nastawnika- okazało się, że drgania występują nadal. Podpinany był pod VAG'a- zero błędów. Ogólnie auto sprawuje się dobrze, pomijając fakt drgań. Przyśpiesza ładnie, co ważne równomiernie oraz nie kopci. Powiem szczerze, że jestem lekko załamany zaistniałą sytuacją i chciałbym uporać się z tym nieszczęsnym problemem. Pozdrawiam, JakPodglosnisz
- JakPodglosnisz
- Ma gadane
- Posty: 175
- Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Drgania
Wydaj mi się, że to nie jest normalne, tym bardziej, że "czyszcząc" stary zawór N75 zanim auto było w naprawie takie drgania nie występowały. Wiec jest coś ewidentnie nie tak.
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Drgania
A może ma trochę mniejsze obroty na pompie ustawione? I od tego te drgania. Ja się za bardzo nie znam na golfach, bo sam takiego mam niedługo, ale spróbuj może po prostu troche tym wkrętem obroty zwiększyć
- JakPodglosnisz
- Ma gadane
- Posty: 175
- Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Drgania
Podaj jaka jest dawka na jałowym, jak spada poniżej 2,4mg to pojawiaja sie duże drgania, może jest przekodowany na automata? ZApodaj komplet logów statycznych i dynamicznych podstawowych bloków mierzalnych.JakPodglosnisz pisze:Witam. Pojawił się u mnie pewien problem. Auto ma dosyć mocne drgania na biegu jałowym przy 900obr/min oraz przy ruszaniu. Oczywiście mowa tutaj o ruszaniu z jedynki bez gazu. Delikatne puszczenie sprzęgła i powinien ruszać jak po maśle, a tutaj drgania jakby miał wyskoczyć silnik. Natomiast jeżeli chodzi o bieg wsteczny jest odwrotna sytuacja: bez problemu mogę puszczać sprzęgło bez gazu i auto rusza nieodczuwalnie, zero jakichkolwiek wibracji jak i drgań. Tutaj powstaje pytanie czym może być to spowodowane? Dodam, że auto wróciło przedwczoraj od mechanika, który robił nieszczelność w układzie dolotowym oraz wymieniał zawór N75. Przed tą operacją auto było zmulone, kopciło na czarno, przyspieszało pulsacyjnie etc. Więc przeczytałem na forum, żeby przeczyścić zaworek N75, ponieważ miały miejsce drgania silnika jak teraz (mowa tutaj o sytuacji przed wizytą u mechanika). Okazało się, że auto chodziło płynnie, zero drgań przy ruszaniu z jedynki, wstecznego (dobrze chodziło ok. jednego dnia, później znowu czyszczenie i tak w kółko). Ale sytuacja z dymieniem i zmuleniem dalej nie znikała z wiadomych przyczyn- nieszczelność układu dolotowego. I tutaj powracam do obecnej sytuacji z autem -> Znakiem tego logicznie tłumacząc sobie sprzęgło jest dobre, poduszki pod silnikiem dobre. Odpiąłem prędkościomierz, aby zobaczyć czy to wina nastawnika- okazało się, że drgania występują nadal. Podpinany był pod VAG'a- zero błędów. Ogólnie auto sprawuje się dobrze, pomijając fakt drgań. Przyśpiesza ładnie, co ważne równomiernie oraz nie kopci. Powiem szczerze, że jestem lekko załamany zaistniałą sytuacją i chciałbym uporać się z tym nieszczęsnym problemem. Pozdrawiam, JakPodglosnisz
Re: Drgania
U Ciebie był silnik PD a u kolegi VP i tam nie robi sie synchronizacji wałka rozrząduMD2 pisze:ja mialem drgania na biegu jalowym - drgania na fotelu było czuć. Powód - kąt synchronizacji wałka rozjechany do wartosci 4,5-5,0 po ustawieniu na 0,0 drgania ustały.
- JakPodglosnisz
- Ma gadane
- Posty: 175
- Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- JakPodglosnisz
- Ma gadane
- Posty: 175
- Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Drgania
Tutaj małe odświeżenie tematu, a mianowicie poczytałem troszkę na temat tych drgań i wyczytałem, że mogą być one spowodowane od paska alternatora, który jak i w moim przypadku popiskuje. Dziś troszkę więcej pojeździłem autem i drgania zrobiłby się większe. Teraz coraz bardziej drga na biegu jałowym i przy ruszaniu. Mogę u siebie wykluczyć dwumasę ponieważ jej nie mam. Mój silnik to AHU- brak dwumasy . Prawdopodobnie do wymiany nadaje się napinacz paska alternatora. Powstaje pytanie czy może on powodować drgania karoserii i wnętrza? Proszę o pomoc w tym temacie. Pozdrawiam, JakPodglosnisz
Drgania
JakPodglosnisz pisze:Udało mi się sprawdzić skład mieszanki. Waha się pomiędzy 2,4-2,6.
PinkFloyd pisze:Podaj jaka jest dawka na jałowym, jak spada poniżej 2,4mg to pojawiaja sie duże drgania
odpowiedź podał ci kolega nie szukaj dalej tylko ustaw pompę tak jak należy tzn 4mg na jałowym bez obciążenia czyli nawiew światła itd typowy objaw dla vp
mk3 1z+gtb
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line
- JakPodglosnisz
- Ma gadane
- Posty: 175
- Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- JakPodglosnisz
- Ma gadane
- Posty: 175
- Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Drgania
A mnie się wydaje że się mylisz Drgania nie mają nic do kąta wtrysku i kropka .Nie wiem jakiego rodzaju masz te drgania bo każdy opisuje inaczej i jeden pisze drgania drugi wibracje a trzeci jeszcze co innego .Sprawdż sobie poduszki silnika i skrzyni .Koło alternatora nie bedzie powodować drgań silnika ani tym bardziej całego auta.A co do "składu mieszanki " to takie rzeczy w benzynkach w tdi może być co najwyżej dawka paliwa w mgJakPodglosnisz pisze:Jutro planuje to sprawdzić. Wydaje mi się, że drgania mogą być spowodowane złym kątem wtrysku.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości