Termostat a temp. silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Termostat a temp. silnika
Zatrzymałem się-sprawdziłem i pojechałem dalej.Nie wież przypadkiem jak można sprawdzić te świece od podgrzewania-bez ich wykręcania?
Seat Mii 1.O CHYA
Re: Termostat a temp. silnika
Podejrzewam że tak jak zwykłe , czyli jeden sposób to musisz odłączyć przewód zasilający te świece potem bieżesz przewód i jednym końcem dotykasz do plusa w aku a drugim pocierasz o świece, dokładnie jej czubek tam gdzie uprzednio był przewód zasilający, jeśli zaiskrzy znaczy że działa, tylko do masy nie dotykaj .
Drugi sposób to taki że bierzesz miernik i sprawdzasz miernikiem, najlepiej takim do pomiaru natężenia prądu bez wpinania go w szereg, taki mirnik który ma zacisk który jak nożyce się rozwierają, zakładasz na przewód i podczas rozgrzewania auta po jego odpaleniu sprawdzasz jaki jest pobór prądu i czy wogóle jest .
To tak na szybko co mi do głowy przyszło.
Odnośnie termostatu to szkoda że nie miałeś możliwości sprawdzić tego na parkingu podczas rozgrzewania auta albo gdy np. stoisz i czekasz na kogoś . Wynik byłby bardziej miarodajny ponieważ podczas jazdy ten wąż jednak się schładza, tak przynajmniej jest u mnie. Mogę mieć nawet 90 przy -5 i gdy się zatrzymam to dolny jest zimny przy tych temp. . Także jeśli będziesz miał okazję to proszę zrób taki test jak pisałem albo gdzieś jak będzie się rozgrzewał na postoju albo jak podjedziesz do sklepu czy coś i chwilę tam popyrka i dopiero wtedy sprawdź. Oczywiście nie musi być na "cito"
Drugi sposób to taki że bierzesz miernik i sprawdzasz miernikiem, najlepiej takim do pomiaru natężenia prądu bez wpinania go w szereg, taki mirnik który ma zacisk który jak nożyce się rozwierają, zakładasz na przewód i podczas rozgrzewania auta po jego odpaleniu sprawdzasz jaki jest pobór prądu i czy wogóle jest .
To tak na szybko co mi do głowy przyszło.
Odnośnie termostatu to szkoda że nie miałeś możliwości sprawdzić tego na parkingu podczas rozgrzewania auta albo gdy np. stoisz i czekasz na kogoś . Wynik byłby bardziej miarodajny ponieważ podczas jazdy ten wąż jednak się schładza, tak przynajmniej jest u mnie. Mogę mieć nawet 90 przy -5 i gdy się zatrzymam to dolny jest zimny przy tych temp. . Także jeśli będziesz miał okazję to proszę zrób taki test jak pisałem albo gdzieś jak będzie się rozgrzewał na postoju albo jak podjedziesz do sklepu czy coś i chwilę tam popyrka i dopiero wtedy sprawdź. Oczywiście nie musi być na "cito"
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 18:31
- Lokalizacja: Polska
Termostat a temp. silnika
Witam założyłem właśnie nowy termostat. Cały czas borykałem się z niską temperaturą silnika a mianowicie max 70°C. Teraz po założeniu nowego martwi mnie jedno w autku na zegarze temperatura 90°C górny wąż ciepłu a nawet gorący, nadmuch na prawdę bardzo ciepły dolny wąż zimny a po przejechaniu kilku kilometrów temperatura nadal 90°C dolny wąż zimny a chłodnica delikatnie ciepła od góry. Więc moje pytanie brzmi czy aby teraz termostat nie otwiera się za późno. Pozdrawiam.
Re: Termostat a temp. silnika
Nie bardzo rozumiem dlaczego szukasz dziury w całym. Jeśli autko się nie przegrzewa, mianowicie na blacie nie masz 100 to raczej jest ok, pozatym po tym jak osiągnie te 90 stopni najlepiej stań sobie gdzieś na parkingu i pogrzej go z 5-10 minut żeby otworzył termostat potem zobacz czy masz ciepły dolny waż, jeśli tak wszytko jest ok. Przy obecnych temperaturach Diesel nagrzewa się bardooooooooooo długo , pomijając te które są wyposażone w podgrzewacze lub te które stoją w cieplutkich garażach . Więc jeśli twoje autko nie należy do wyżej opisanych to znaczy że tak jest. Termostat winien otworzyć się przy 87 stopniach a wskaźnik na blacie ma sporą tolerancję coś między 70 a 100 stopni więc nawet jeśli będziesz miał na blacie 90 to nie znaczy że układ rozgrzał się do 87. Obecnie silniki przy spokojnej jeździe z niedużymi prędkościami bardzo dobrze oddają ciepło z powodu swej wysokiej sprawności. Najlepiej podepnij go pod VAG i sprawdź w jakich zakresach temperatur pracuje jeśli w okolicach 87 na VAG widzisz gwałtowny spadek temp. o kilka stopni to znaczy że wszytko jest ok. Chyba że założyłeś podróbę termostat nie ORI to może mieć inną temperaturę otwarcia. Przy -15 nie byłem w stanie osiągnąć 70 po dystansie 35 km ale Ja mam Pedeka więc to normalne jeśli zaś temp. na zewnątrz oscyluje w okolicy 0 to wystarczy mu 8 kilosków na to by miał 90 na blacie.
Re: Termostat a temp. silnika
Witam
Mam wlasnie problem z niedogrzewaniem silnika , tj temperatura oscyluje gdzies tak w okolicy 80 *C , nigdy nie dobija do 90 , wnetrze dogrzewa sie blyskawicznie po przejechaniu nie calego kilometra czuc juz cieple powietrze , ale znowu .... ten silnik , dodam ze nie ma znaczenia na ktorym biegu pracuje wentylator temp. nigdy nie przekroczya 90 stopni .
Silnik 1.9 TD AAZ 92r.
Mam wlasnie problem z niedogrzewaniem silnika , tj temperatura oscyluje gdzies tak w okolicy 80 *C , nigdy nie dobija do 90 , wnetrze dogrzewa sie blyskawicznie po przejechaniu nie calego kilometra czuc juz cieple powietrze , ale znowu .... ten silnik , dodam ze nie ma znaczenia na ktorym biegu pracuje wentylator temp. nigdy nie przekroczya 90 stopni .
Silnik 1.9 TD AAZ 92r.
Re: Termostat a temp. silnika
Trochę wróce do tematuboobik pisze:Podejrzewam że tak jak zwykłe , czyli jeden sposób to musisz odłączyć przewód zasilający te świece potem bieżesz przewód i jednym końcem dotykasz do plusa w aku a drugim pocierasz o świece, dokładnie jej czubek tam gdzie uprzednio był przewód zasilający, jeśli zaiskrzy znaczy że działa, tylko do masy nie dotykaj .
Uwaga czy to dogrzewanie silnika to jest typu Webasto ? (nie mylić z ogrzewaniem typowo postojowym)
Jeśli tak to świece w dogrzewaczach silnika nie są na 12V a na 8V (nawet jest na takowych napisane , no chyba że ktos majstrował
i powkręcał inne) a faktycznie napięcie jakie tam jest przy tych świeczkach to chyba 6,7V czy 6,2 (jakos tak),
więc świece z podgrzewacza sprawdzając na aku można uszkodzić.
Aha są też dogrzewacze silnika nie na paliwo jak w przypadku opisywanym przeze mnie powyżej, ale są też elektryczne nie wiem czy VW 4 i 3 były ale w VW golf serii 5 na pewno takie występują.
o jakim wentylatorze piszesz tym w kabinie czy wentylatorze przy chłodnicy ?Fenix9009 pisze:ten silnik , dodam ze nie ma znaczenia na ktorym biegu pracuje wentylator temp. nigdy nie przekroczya 90 stopni .
Silnik 1.9 TD AAZ 92r.
może masz uszkodzony czujnik przy silniku taki na 4 piny (on odpowiada za to co pokazują zegary na desce)
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
- mara_010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 763
- Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
- Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
- Kontakt:
Termostat a temp. silnika
Fenix9009, cześć ja mam tak samo rzadko kiedy przekracza u mnie 90 trzyma sie w granicach 85 stopni ale z nawiewów leci srednio ciepłe powietrze
Re: Termostat a temp. silnika
Heh mówie o wentylatorze w kabinie , ten od chlodnicy ani nie drgnie . Byłem pytałem sie tutejszej społeczności mechaników i mówia że niby wszystko ok , podłaczyli czujnik jakis tam własny zegar ze niby jest ok. 85*C , z tym ze ta temperatura mi kurcze faluje , jak przycisne golfa to rosnie w gore w granicach do 80*c , jak jade normalnie tj obroty 2000-2200 , to wtedy spada o 5 do 10*c . Termostat nie przepuszca tj , wiekszy obieg jest zamkniety , z tego wynika ze silnik sie nie dogrzewa sam w sobie , jak na to poradzic , bo byc tak nie moze ze silnik caly czas zimny smiga . Ps jak sprawdzic ten czujnik - na zasadzie kupic nowy i porowac czy sa metody . Pozdr
Termostat a temp. silnika
90 MUSI BYC!!mara_010 pisze:rzadko kiedy przekracza u mnie 90
na swoim przykladzie:
Sprawdziłem na dwóch nowych termostatach.
Mój silnik, kiedy temp. otoczenia jest w okolicy 0 stopni przy wyłączonym ogrzewaniu 90 stopni łapie dopiero po przejechaniu minimum 10 km. Na włączonym ogrzewaniu będzie to 15 i więcej kilometrów. Jak złapie już te wymagane 90 st. to temperaturę trzyma chyba ze będę na postoju to wtedy spada.
Termostaty, jakie przetestowałem to nowy ori i nowy wahler. Silnik to TDI PD AXR
Re: Termostat a temp. silnika
jak temperatura faluje to zegar zachowuje się właśnie taki sposób jak opisałeś w przypadku zapowietrzonego układuFenix9009 pisze: podłaczyli czujnik jakis tam własny zegar ze niby jest ok. 85*C , z tym ze ta temperatura mi kurcze faluje , jak przycisne golfa to rosnie w gore w granicach do 80*c , jak jade normalnie tj obroty 2000-2200 , to wtedy spada o 5 do 10*c .
chłodzącego, uzupełnij na początek stan płynu niech pochodzi silnik przy odkręconym korku może z 15min. później zamknij
i daj mu trochę w gary. Jeśli w czasie jazdy na dosyć ostro w tym momencie zegar też będzie ci falował to masz nadal
zapowietrzony układ, Popróbuj popuścić może na opasce gdzieś na wężach do nagrzewnicy może się odpowietrzy.
To co opisałem powyżej i wcześniej zaobserwowałem ze trzy razy w swoich autach i tak też robiłem sam jak opisywałem,
stąd też takie moje doświadczenie.
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Termostat a temp. silnika
Byłem dziś zmuszony pożyczyć od brata golfa3 i zauważyłem że u niego jest zimniej jak w mojej MK4 - fakt że jego golf ma dwa razy tyle lat co mój i inaczej pokazuje zegar na tablicy( u mnie 90*) zauważyłem że w zbiorniku wyrównawczym ma płynu tylko na MIN a powinno być MAX więc go dolałem - i jak odkręcałem ten korek to było słychać takie syknięcie jak przy otwieraniu butelki z gazowanym piciem-moje pytanie brzmi: czy to jest normalne?? u mnie nie wiem jak jest-jutro to sprawdzę.
Seat Mii 1.O CHYA
Termostat a temp. silnika
Witam, czy takie świece żarowe były montowane w golfach z silnikami AJM? Jeśli tak to gdzie? Mój golf za nic nie może się dogrzać na tych mrozach
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Re: Termostat a temp. silnika
Co to znaczy "takie"? Nr części, zdjęcie opis jakiś. Świece żarowe nie są zbytnio odpowiedzialne za nagrzewanie się silnika, one odpowiadają za rozruch zimnego i grzeją chwilę po odpaleniumenadzer pisze:Witam, czy takie świece żarowe były montowane w golfach z silnikami AJM? Jeśli tak to gdzie? Mój golf za nic nie może się dogrzać na tych mrozach
ps. Nie,nie takie, inne
Termostat a temp. silnika
Chodzi mi o ten układ podgrzewania cieczy chłodzącej. O ten podgrzewacz trzema świecami żarowymi. U mnie ich nie ma. Stąd moje pytanie. Czy są golfy z silnikami AJM , które to coś posiadają? Jak to na zdjęciu z trzema fajkami.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 186 gości