-=ren=- pisze:kolego ważny jest ten tłumik pod siedzeniami czyli drugi od końca - tam jest największe załamanie rur i stamtąd jest największy hałas. Wstaw wydech ori od GTI z 3ema tłumikami bez katalizatora i po kłopocie - konstrukcja jak w KRze.
Kolego możesz coś więcej napisać o tym tłumiku początkowym?
Nie mam GTI, mam prawie zwykłe 1,6. Moje doświadczenia z wydechem są takie.
-zamiast katalizatora rurka, później zamiast środkowego rurka, i na końcu tłumik dwururka GTI - ten wydech chodził głośno/bardzo głośno. Brzmienie miał jak ściszony przelot. Na niskich obrotach bez basu, bieg jałowy głośny.
-zamiast katalizatora rurka, następnie tłumik środkowy nie patelnia tylko ten taki skośny i na końcu tłumik dwururka GTI - teraz mam taki wydech. Obroty jałowe ciche, wydech przyjemnie brzmiacy nie za głośny (słychać silnik też, nie tylko wydech). Ogólna głośność wydechu spoko, tylko do 2000 za dużo basu - w trasie na piątce męczące, na czwórce fajnie.
Obydwie te konfiguracje zawierały owy metaliczny dźwięk który nasila się przy hamowaniu silnikiem. Nie podoba mi się on i teraz mam taki pomysł na wydech:
-w tunelu pod podłogą ten taki podłużny tłumik stosowany seryjnie, zamiast środkowego rura i na końcu tłumik GTI. Mam nadzieje że uzyskam przyjemnie brzmiacy wydech bez basu i bez metalicznego dźwięku.