Silnik RP - czy wszystko ok?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik RP - czy wszystko ok?
Witam ponownie!
Od kilku dni posiadam golfika@ fire & ice z silniczkiem RP.
Przejechałem nim w dniu zakupu 650 km bez problemu, przed trasą wymieniałem olej oraz pasek rozżądu i napinacz. Przebieg autka to 230.000 km produkcja 2 połowa 1991r.
* przed wymianą oleju silnik "na zimno klepał jak stary diesel"
- po wymianie klepie ciszej do momentu rozgrzania, po 5 min. cisza -silnik pracuje równo - czy to normalne? jak to naprawić?
* golfik spalił na trasie ok 8l/100 km przy średniej prędkości 90km/h - jakie powinno być normalne spalanie paliwa? dodam że nie wymieniałem jeszcze filtru paliwa oraz powietrza!
* wskazówka temperatury po rozgrzaniu nie przekracza pierwszej kreski, lecz lekko się podnosi, czasami jest w połowie między pierwszą a drugą, podejżewam że jest uszkodzony termostat i silnik jest wciąż chłodzony przez co może być niewystarczająco dogrzany - ma to wpływ na spalanie? W moim poprzednim golfie z silnikiem PN wskazówka temperatury po 20 min zawsze była na środku!
* Jeszcze jedna sprawa Posiadam silniczek PN od poprzedniego golfika - jest w stanie idealnym autko uległo wypadkowi lecz silnik przeżył - jest sens zamieniać silnik RP na PN z zamienionym układem paliwowym ? tzn do PN zainstalowałbym monowtrysk od RP - warto ?
Będzie mniej palił ?
- Czekam na porady
Pozdrawiam!
Od kilku dni posiadam golfika@ fire & ice z silniczkiem RP.
Przejechałem nim w dniu zakupu 650 km bez problemu, przed trasą wymieniałem olej oraz pasek rozżądu i napinacz. Przebieg autka to 230.000 km produkcja 2 połowa 1991r.
* przed wymianą oleju silnik "na zimno klepał jak stary diesel"
- po wymianie klepie ciszej do momentu rozgrzania, po 5 min. cisza -silnik pracuje równo - czy to normalne? jak to naprawić?
* golfik spalił na trasie ok 8l/100 km przy średniej prędkości 90km/h - jakie powinno być normalne spalanie paliwa? dodam że nie wymieniałem jeszcze filtru paliwa oraz powietrza!
* wskazówka temperatury po rozgrzaniu nie przekracza pierwszej kreski, lecz lekko się podnosi, czasami jest w połowie między pierwszą a drugą, podejżewam że jest uszkodzony termostat i silnik jest wciąż chłodzony przez co może być niewystarczająco dogrzany - ma to wpływ na spalanie? W moim poprzednim golfie z silnikiem PN wskazówka temperatury po 20 min zawsze była na środku!
* Jeszcze jedna sprawa Posiadam silniczek PN od poprzedniego golfika - jest w stanie idealnym autko uległo wypadkowi lecz silnik przeżył - jest sens zamieniać silnik RP na PN z zamienionym układem paliwowym ? tzn do PN zainstalowałbym monowtrysk od RP - warto ?
Będzie mniej palił ?
- Czekam na porady
Pozdrawiam!
jesli ja jade 90 trasa a jezdzilem do lodzi warszawy po towar(odemnie ok 400km)to spalanie przy 90 mialem ok7 a nawet minimalnie mniej(ok6.5)a jeszcze mozna zejsc nizej. faktycznie temperature masz niska jesli masz sprawny czujnik i dobrze wskazuje to masz za niska temperature.zima ok. ale teraz na trasie mam w polowie ale jak wjade w miasto to za polowa spokojnie moze ci niedogrzewac i wiecej palic.a jesli chodzi o zamiane to ja bym wolal rp to naprawde malo zawodne auto(silnik) raz na 3 lata zmieniasz gume pod monowtryskiem i spokoj.(orginalna na dluzej starcza)
Z tym spalanim to zalezy jak na to patrzec. Ja w swoim Golfie przy tej predkosci uzyskuje wynik na poziomie 7litrów. Kwestia ropedzania auta. Te klepanie o którym piszesz to zapewne bedą szklanki. Jak sie auto rozgrzeje to chodzi cicho a jak zimny to klepie jak diesel. Musisz jeszcze wymienic filtr powietrza i paliwa sprawdzić stan świec, przewodów WN, kopułki i palca. Co do przerabiania Motoru PN to odradzam. Miałem ten silnik i uwazam ze nie jest to jednostka warta takiego zachodu.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
u mnie to samo zawsze jak jest w polowie i probuje o milimetr nawet pojsc dalej to wlacza sie wentylatorlaparia pisze:sorki że się wtrące u mnie gdzy wskazówka jest na środku i zgaszę autko to się wentylator załancza czy tak powinno być termostat nowy
autko zagazowane
pozdro
[img]http://images13.fotosik.pl/26/10e53d014d7e7f26.jpg[/img]
- daaroo
- Forum Master
- Posty: 1784
- Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
- Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
- Kontakt:
tak, mowa o pierwszej cienkiej kresciedaaroo, pierwszej kreski???? stary nie widzialem jeszcze takiego czegos,patrzac na wskaznik to na przedostatniej kresce dopiero ma sie wlanczac,nawet w instrukcji vw jest to narysowane(2/3 wskaznika)
w sumie mi to nie przeszkadza bo sam silnik ma odpowiednia temperature, wiec nie mam sie czym przejmowac a ze wskazuje niezbyt dokladnie to juz inna sprawa
najprawdopodobniej czarny czujnik na trojniku do wymiany
Dzięki za wskazówki dotyczące RP-ka
dziś z kolegą doszliśmy do tego samego wniosku - wymiana i naprawa szklanek + uszczelka pod glowica to koszt max 450 pln wiec do przeżycia a i termostat do wymiany - na 100%
Generalnie jestem zadowolony z niego wymienie świeczki i będzie git
- autko na kazdym biegu pracuje do odcięcia paliwa
dziś z kolegą doszliśmy do tego samego wniosku - wymiana i naprawa szklanek + uszczelka pod glowica to koszt max 450 pln wiec do przeżycia a i termostat do wymiany - na 100%
Generalnie jestem zadowolony z niego wymienie świeczki i będzie git
- autko na kazdym biegu pracuje do odcięcia paliwa
- daaroo
- Forum Master
- Posty: 1784
- Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
- Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
- Kontakt:
wskaznikiem sie nie sugeruj ze masz niedogrzany silnikDzięki za wskazówki dotyczące RP-ka
dziś z kolegą doszliśmy do tego samego wniosku - wymiana i naprawa szklanek + uszczelka pod glowica to koszt max 450 pln wiec do przeżycia a i termostat do wymiany - na 100%
Generalnie jestem zadowolony z niego wymienie świeczki i będzie git
- autko na kazdym biegu pracuje do odcięcia paliwa
...apropo klepania mialem podobnie, a nawet identycznie... Wszyscy byli pewni ze to szklanki, wiec razem ze znajomym zrobilismy, jednak to nic nie pomoglo.. okazalo sie, ze przy kolektorze wylotowym zostala wydmuchana czesc uszczelki i to powodowalo stukot...
...roznie bywa, wiec najpierw sprawdz....
...roznie bywa, wiec najpierw sprawdz....
co do spalania to od 2 tygodni tez jestem posiadaczem mk2 1,8 rp-ka i jestem zadowolony tylko u mnie spalanie wychodzi dosyć duże tak około 10/12l przy jeżdzie na krótkich odcinkach najwiecej po 10 km, acha dzisiaj sprawdzałem świece i troche okopcone na czarno były:( staram sie jeżdzic ekonomicznie ale ten silniczek czasami mnie porywa:D
O=======O
:D to jest to!!!!!!!
przepraszam wszystkich za błędy ortograficzne:P
BęDE RAD GDYM POMóGł:D
:D to jest to!!!!!!!
przepraszam wszystkich za błędy ortograficzne:P
BęDE RAD GDYM POMóGł:D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 314 gości