Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Fahoo » ndz gru 19, 2010 23:21

m1chal, ciekawe jak ustawił koło w uchwycie?
- czy wział pod uwage płaszczyzne i centrowanie od str mocowania do wału czy tylko wycentrował całe koło wzgledem osi? :kac:
ja tam nie zabielam a wsadziłem z 5 kpl z 2 mas na 1 mas
tu kolega pisał ze podebrał koło przy kołkach i zabiekił i kiszka
wiec niec nie ruszałem i ne ruszam
tarcza tez nie jest ideał i mikro odchyłki nie mają wpływu na działanie sprzegła
podchodzimy zbyt sterylnie i customowo do tych tematów :hmm:
rozumiem was zboczeńców :pub: jestem taki sam :pub:
jak coś robić zle to pożądnie :okej:
i panowie prosze was nie dajcie sie nabrac ze tarcza z vr6 jest lepsza i mocniejsza :lol:


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: m1chal » pn gru 20, 2010 00:06

Fahoo pisze: czy wział pod uwage płaszczyzne i centrowanie od str mocowania do wału czy tylko wycentrował całe koło wzgledem osi
hmm tego nie wiem...firma jest rodzinna ...maja pelno maszyn, pelno takich rzeczy robia i istnieja odkad tylko pamietam... a doswiadzenie pewnie maja w tym grube, skoro wszyscy do nich jezdza ;)
Fahoo pisze:tu kolega pisał ze podebrał koło przy kołkach i zabiekił i kiszka
a po co przy kolkach ? :| ja zabielalem tylko to miejsce gdzie tarcza przylega


sprzeglo dziala az milo, po programie 322Nm i 138KM i poki co smiga bez najmniejszego problemu, wiec ja jestem zadowolony :)

nie mowie ze namawiam do robienia tego, bo kazdy zrobi jak uwaza, ja zrobilem i opisalem swoj przypadek tylko :P
Fahoo pisze:podchodzimy zbyt sterylnie
no niestety ja taki jestem ;P w golfie potrafilem wymieniać koncówki drązka co roku :hmm: kupowalem co sie dalo i wymienialem bo tanie czesci...niestety audi tym nie odpłaca :)


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: --Andree-- » pn gru 20, 2010 13:13

Fahoo pisze:Fahoo, "...i panowie prosze was nie dajcie sie nabrac ze tarcza z vr6 jest lepsza i mocniejsza :lol:."
Kolego ja ja już jestem maksymalnie zamieszany z tymi sprzęgłami G60 i VR6 ale kieruje się tym że co nie którzy przy zajechaniu dość dużej ilości sprzęgieł piszą coś takiego "TYLKO VR6 i koniecznie Sachs" więc coś w tym musi być, jakaś większa różnica... choć dociski mają jednakowe to tamte więcej wytrzymują a jak ktoś ma na granicy około 400Nm więc każde dodatkowe Nm które wytrzyma sprzęgło wiele daje między opcją Radzikowskiego gdzie za wzmocnienie bierze już 1XXXzł a serią.

Powiedzcie mi jeszcze czy ktoś zakładał te specjalnie wzmacniane G60 i VR6 Sachs performers czym się te różnią bo ceną to w moim sklepie 1300zł wzmocnione G60 a Vr6 nie osiągalne ale cena była 1900zł czy warto za to przepłacać?
m1chal pisze:m1chal a po co przy kolkach ? ja zabielalem tylko to miejsce gdzie tarcza przylega
teoretycznie jak byś poczytał wszystkie wypowiedzi dowiedziałbyś się że miało to służyć wzmocnieniu docisku a efekt był taki że obcierało czyli kolejna sprawdzona na faktach sprawa i mimo porażki rozwiała wiele tajemnic.
Ostatnio zmieniony pn gru 20, 2010 14:29 przez --Andree--, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Fahoo » pn gru 20, 2010 13:30

--Andree--, kur...
teoretycznie jak byś poczytał wszystkie wypowiedzi dowiedziałbyś się że miało to służyć wzmocnieniu docisku a efekt był taki że obcierało czyli kolejna sprawdzona na faktach sprawa i mimo porażki rozwiała wiele tajemnic.
...czytałem i dlatego tak napisałem...sprawa toczenia przy kołkach była kilka str wstecz gdy rozprawialiśmy o myciu tarczy z oleju czy wymianie, po usterce -nie pamiętasz?
Nie zarzucaj mi ze czegoś nie czytam bo wszystko czytam tak aby jak najlepiej podpowiedziec lub też samemu zrozumieć problem.
Dobrze wiem w jakim celu toczone było koło od str kołków zeby zwiekszyc siłe docisku


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Fahoo » pn gru 20, 2010 13:31

--Andree--, i zle mnie zacytowałes :jezor:


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: --Andree-- » pn gru 20, 2010 14:28

Fahoo pisze:--Andree--, kur...
teoretycznie jak byś poczytał wszystkie wypowiedzi dowiedziałbyś się że miało to służyć wzmocnieniu docisku a efekt był taki że obcierało czyli kolejna sprawdzona na faktach sprawa i mimo porażki rozwiała wiele tajemnic.
...czytałem i dlatego tak napisałem...sprawa toczenia przy kołkach była kilka str wstecz gdy rozprawialiśmy o myciu tarczy z oleju czy wymianie, po usterce -nie pamiętasz?
Nie zarzucaj mi ze czegoś nie czytam bo wszystko czytam tak aby jak najlepiej podpowiedziec lub też samemu zrozumieć problem.
Dobrze wiem w jakim celu toczone było koło od str kołków zeby zwiekszyc siłe docisku
Kolego Fahoo wielkie przeprosiny z mojej strony za źle zacytowany tekst, miało to się tyczyć m1chal w co do naszych spekulacji na temat toczenia naturalnie że pamiętam :pub: powiec mi lepiej co wiesz o G60 i VR6 Sachs performers :hmm:


Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.

konstant
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 17:03
Lokalizacja: Małopolska

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: konstant » pn gru 20, 2010 19:15

Nie mysłał ktoś, żeby zrobić jakiś porządny tutorial w pierwszym poście odnośnie jednomasu w TDI ?
Obecnie ten temat jest tak zaśmiecony i zespamowany, że ciężko cokolwiek się dowiedzieć.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Shmatan » pn gru 20, 2010 22:14

konstant, a z czym tu tutorial potrzebny? dziesięć razy każdy podawał pełny zestaw numerów co i jak potrzeba...

powtórze...
Praca zbiorowa userów VwGolf.pl pisze:śruby:
N90206103 to są te duże - śruby do koła zamachowego 6szt
N10101001 te są do docisku - 6szt
zamach od poprzecznych 1z, abf, g60 || VW 037 105 273C ||

komplet sprzęgłowy Sachs o nr 3000 332 001 to G60, komplet sprzęgłowy Sachs o nr 3000 384 001 to VR6
komplet sprzęgłowy zawiera w sobie 3 elementy
Tarcza dociskowa sprzęgła
Tarcza sprzęgła
Łożysko zwalniające

Olej G 060 726 A2 ( czyli "nowa" wersja starego oleju G 052 726 A2 ) - do skrzyni 5'cio biegowej wchodzi 1,8 L
Ma byc klasy VW 501.50 i spełniac normy GL4/5 (radzę unikac oleju klasy tylko GL5 bo czasen nie działają dobrze synchronizatory na nim). Olej najlepiej dobrać na podstawie vin'u w ASO - koszt całkowity około 75zł za 2l



Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: --Andree-- » pn gru 20, 2010 22:37

ja dodam co do wersji wzmacnianych dla przypomnienia.
GMS pisze: sprzęgło do golfa 3 vr6 wzmocnione tu numer 883000 000655

Fahoo pisze:jest jeszcze wzmocnione g60 sachs 3000 960 801


Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: korfanty » pn gru 20, 2010 23:31

Klika wyjaśnień odnośnie moich problemów ze sprzęgłem G60, wspomniane chrobotanie które było słyszalne po zebraniu wieńca pod wyciskiem było spowodowane obcieraniem łapy sprzęgła w górnej części o nity na wycisku (miejsce obcierania zaznaczone na niebiesko na rysunku)

Obrazek

aby wyprostować łapę i zlikwidować wspomniane chrobotanie przy wciśnięciu sprzęgła wystarczyło podłożyć podkładkę ok 1.5mm pod tą kulkę która trzyma łapę na dole. Co nie zmienia faktu że nie ma sensu staczać wieńca - wspomniane stoczenie 0.25mm powoduje wciągnięcie sprężyny wycisku w miejscu gdzie przylega łożysko o ok 3mm.
Wracając do sprzęgła miałem wysyłać tarcze do nakłucia nowych okładzin, ale że terminy były odległe, zostałem zmuszony do założenia nowego kpl sachsa od G60. Niestety po założeniu nowego sprzęgła i wyjechaniu na próbę przy mocnym wciśnięciu pedału gazu na obrotomierzu dalej dało się zauważyć minimalny uślizg sprzęgła, przy normalnej jeździe nie było żadnego problemu. Zostawiłem to na razie bo przyszła zima i tak jeździłem spokojnie do wczoraj, kiedy się wszystko wyjaśniło co jest powodem podślizgiwania sprzęgła przy butowaniu - ktoś się domyśla co to może być? :hmm:



Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: --Andree-- » wt gru 21, 2010 16:48

korfanty pisze: i tak jeździłem spokojnie do wczoraj, kiedy się wszystko wyjaśniło co jest powodem podślizgiwania sprzęgła przy butowaniu - ktoś się domyśla co to może być? :hmm:
czyżby podkładka? delikatnie wciska tarcze sprężyny czego skutkiem może być malutki uślizg przy butowaniu?


Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: korfanty » wt gru 21, 2010 21:49

Nie, podkładkę można dać nawet 5mm, tez myślałem że to mogło być to ale sprawdziłem endoskopem przez otwór po rozruszniku i tam jest właśnie ok 0,8 cm luzu. Wyjaśniając sprawę ślizgania - w Tarnowie w weekend nastąpiło otwarcie pierwszej hamowni, przez dwa dni były dni otwarte z promocyjną ceną hamowania, podjechałem w niedziele i hamownia wypluła 161KM i 361Nm, nie dopuszczałem tego do myśli ale potwierdza się, że te sprzęgła powyżej 350Nm nie trzymają już jak należy :( na razie korekta w sofcie, a docelowo trzeba będzie szukać czegoś innego niestety.



Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: --Andree-- » śr gru 22, 2010 14:23

korfanty pisze:... że te sprzęgła powyżej 350Nm nie trzymają już jak należy :( na razie korekta w sofcie, a docelowo trzeba będzie szukać czegoś innego niestety.
nie strasz mnie nawet ja planuje powyżej 400Nm i nie bardzo mi się uśmiecha pakowanie kasy na Radzikowskiego...
a co z tymi Sachs performers sprawdzał to ktoś ile tak na prawdę wytrzyma?


Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.

Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Velthar » sob gru 25, 2010 23:48

Witam wszystkich. Jestem na etapie zmiany dwumasu w moim AFN na G60 i kupiłem zamach od 9A. do jakiego warsztatu oddać to koło do przetoczenia i wyważenia? czy nie dawać? jak ktoś jest z wrocka to proszę o namiar. Na grupie dolnośląskiej nie odpisują więc tutaj piszę :)

Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości