Po odpaleniu przegazowuje tylko na zimnym silniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Po odpaleniu przegazowuje tylko na zimnym silniku
Witam,
Miałem już ok 1,5 roku temu podobny problem, z tym że pojawiał się tylko gdy silnik był rozgrzany - od razu po odpaleniu sam dodawał gazu (Obroty skoczyły powyżej 2000 i spadały do ok 950). Tym razem jest coś podobnego ale jak samochód dłuższy okres postoi na mrozie. Obroty skaczą po odpaleniu tak do 1500 - 1800 po czym spadają do ok 1000. Wcześniej była to wina czujnika temperatury, czy i tym razem może być winny ten czujnik? Wymieniałem go na nowy oryginalny 1,5 roku temu.
Dotyczy to Golfa III 1.9 TDI 90KM 1997r.
Miałem już ok 1,5 roku temu podobny problem, z tym że pojawiał się tylko gdy silnik był rozgrzany - od razu po odpaleniu sam dodawał gazu (Obroty skoczyły powyżej 2000 i spadały do ok 950). Tym razem jest coś podobnego ale jak samochód dłuższy okres postoi na mrozie. Obroty skaczą po odpaleniu tak do 1500 - 1800 po czym spadają do ok 1000. Wcześniej była to wina czujnika temperatury, czy i tym razem może być winny ten czujnik? Wymieniałem go na nowy oryginalny 1,5 roku temu.
Dotyczy to Golfa III 1.9 TDI 90KM 1997r.
GOLF IV 1.9 TDI 74KW AXR 2002
Po odpaleniu przegazowuje tylko na zimnym silniku
obecny objaw wskazuje na mechaniczne zabrudzenie elektrozaworu N109 na pompie wtryskowej - wykręć go i wypłukaj w benzynie ekstrakcyjnej, przedmuchaj i ponownie wkręć - problem powinien ustąpić.
Po odpaleniu przegazowuje tylko na zimnym silniku
Ok sprawdze to w piątek, a da się to wykryć w jakiś sposób VAG - iem?
GOLF IV 1.9 TDI 74KW AXR 2002
Po odpaleniu przegazowuje tylko na zimnym silniku
Oczywiście, vag po odczytaniu kodów błędów sterownika silnika powinien pokazać błąd N109 (usterka mechaniczna).
Po odpaleniu przegazowuje tylko na zimnym silniku
Witam, podpiąłem vag-a, autoscan. Nie wykrył błędu N109. Czyli to nie wina N109 ? czy na wszelki wypadek i tak go wymontować i wyczyścić? Może na coś jeszcze powinienem zwrócić uwagę? bo jakaś przyczyna być musi. Jedyny błąd jaki mi sie pojawił to:
Address 01: Engine
Controller: 028 906 021 HD
Component: 1,9l R4 EDC 00SG 1704
Coding: 00002
Shop #: WSC 62570
1 Fault Found:
00741 - Brake Pedal Monitoring
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Readiness: N/A
Ale to akurat dotyczy czujnika pedała hamulca.
Address 01: Engine
Controller: 028 906 021 HD
Component: 1,9l R4 EDC 00SG 1704
Coding: 00002
Shop #: WSC 62570
1 Fault Found:
00741 - Brake Pedal Monitoring
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Readiness: N/A
Ale to akurat dotyczy czujnika pedała hamulca.
GOLF IV 1.9 TDI 74KW AXR 2002
Po odpaleniu przegazowuje tylko na zimnym silniku
Próbowałem odkręcić elektrozawór N109. Chciałem go wyczyścić tak na wszelki wypadek. Niestety nie da rady, próbowałem różnymi kluczami, nie da się go ruszyć, prędzej go zniszcze niż wykręce. To normalne że tak ciężko się go wykręca? Nie byłoby problemu gdyby można było podejść z góry grzechotką, niestety tylko płaski klucz wchodzi w grę. Prosze o pomoc osoby które u siebie ten elektrozawór wykręcały.
GOLF IV 1.9 TDI 74KW AXR 2002
Po odpaleniu przegazowuje tylko na zimnym silniku
błędu N109 nie ma ale czy nadal silnik tak się zachowuje tzn. wchodzi na sekundę na wysokie obroty po uruchomieniu silnika ?
błędu N109 nie masz a ten od włącznika przy pedale hamulca nie ma z tym nic wspólnego, spróbuj zatem użyć dźwigni na klucz płaski aby go przedłużyć przy odkręcaniu N109 - zaworu nie uszkodzisz, ewentualnie załóż mu francuza i pobij go młotkiem a N109 puści. Kabelek zasilający i tak musisz odkręcić z niego kluczem 8 mm bo jak go chcesz wykręcić inaczej.
błędu N109 nie masz a ten od włącznika przy pedale hamulca nie ma z tym nic wspólnego, spróbuj zatem użyć dźwigni na klucz płaski aby go przedłużyć przy odkręcaniu N109 - zaworu nie uszkodzisz, ewentualnie załóż mu francuza i pobij go młotkiem a N109 puści. Kabelek zasilający i tak musisz odkręcić z niego kluczem 8 mm bo jak go chcesz wykręcić inaczej.
Po odpaleniu przegazowuje tylko na zimnym silniku
Tak, dalej tak samo się zachowuje, tzn przegazowuje po odpaleniu na zimnym. Kabelek zasilający oczywiście odkręciłem na samym początku. Spróbuje francuzem + młotek. Co do tego przegazowywania to sprawdzałem Vagiem jeszcze jaką temperatur pokazuje czujnik cieczy, była zbliżona do temp otoczenia, sprawdzałem przed odpaleniem. Tylko z tego co znalazłem na forum to powinienem sprawdzić tą temp w 01-Engine i 17-Instruments. Sprawdziłem tylko w 01-Engine, bo jak wybiore 17-Instruments to pojawia mi się błąd "No response from controller".
GOLF IV 1.9 TDI 74KW AXR 2002
Po odpaleniu przegazowuje tylko na zimnym silniku
Niestety nie udało mi się odkręcić tego zaworu, i sam problem również jak do tej pory nie został rozwiązany.
GOLF IV 1.9 TDI 74KW AXR 2002
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości