
Zgrzytanie przy wkładaniu 1-go biegu MK4 1.6 SR
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Maćko1979
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Zgrzytanie przy wkładaniu 1-go biegu MK4 1.6 SR
Witka jak w temacie
. Znowu skrzynia niedawno wymieniłem na drugą bo posypał się mechanizm różnicowy. Do wczoraj wszystko było OK, a dzisiaj zgrzytnęła mi jedynka gdy samochód pomału się toczył. Czyżby to synchronizator? Mam nadzieję! Inne biegi OK. Gdy samochód stoi jedynkę można włożyć bez większych problemów. Dzięki za jakieś podpowiedzi, a może ktoś już coś takiego przerabiał w swojej "CZWÓRCE", zaczyna mnie trafiać z tą skrzynią.

Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.
Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.
Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Nie myslalem ze skrzynie w mk4 sa az tak awaryjne
a ja narzekam na moja w mk2... ale do rzevczy... po pierwsze to moze byc wina oleju jakim masz zalana skrzynie lub jego poziomu... sprawdz to dokladnie i jesli chcesz dlugo i szczesliwie jezdzic swoim golfem to radze tylko syntetyk 75W90... to tak na poczatek a jesli pozniej sie to powtorzy to bedziemy myslec dalej...

- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
KamilW pisze:Nie myslalem ze skrzynie w mk4 sa az tak awaryjnea ja narzekam na moja w mk2... ale do rzevczy... po pierwsze to moze byc wina oleju jakim masz zalana skrzynie lub jego poziomu... sprawdz to dokladnie i jesli chcesz dlugo i szczesliwie jezdzic swoim golfem to radze tylko syntetyk 75W90... to tak na poczatek a jesli pozniej sie to powtorzy to bedziemy myslec dalej...
gosc jest fantastyczny, czytalem troche postow kamila i rzeczywiscie zna sie na rzeczy pozdrawiam

Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!


- Maćko1979
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
No właśnie jeżdze od wymiany skrzyni na syntetyku castrola bardzo dobrym i sprawdzonym przez mojego brata mechanika (odblokował tym olejem bez rozbierania nie jedną skrzynię). Więc myślę że to jednak synchronizator bo skrzynia sucha olej nigdzie nie "leci".
Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.
Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.
Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
A jak z iloscia oleju i jaka jest klasa jakosci oleju? Bo skrzynie mk3 i mk4 nie lubia klasy GL5 ze wzgledu na dodatki metali w synchronizatorach... wyplukiwanie powierzchniowe tych dodatkow powoduje zmniejszenie wspolczynnika tarcia i zgrzytanie
Takze sprawdz klase jakosci i zerknij do ksiazki co zaleca producent.... a jak z poziomem oleju? No i jaki jest twoj styl jazdy bo uszkodzenia skrzyn czesto gesto sa spowodowane zlym stylem jazdy....

- Maćko1979
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
OK sprawdze co pisze książka z etykietą tego oleju a co do stylu jazdy to jezdze raczej spokojnie szaleje w pracy służbowymi samochodami a swój oszczędzam:)
[ Dodano: Sob Maj 20, 2006 10:16 ]
No więc sprawdziłem w skrzyni mam olej Castrol 75w90 full syntetyk GL4. Rozmawiałem też z bratem... powiedział że mogł się wypłukać jakiś brud i trafił w synchronizator bo nie wiadomo jakim olejem ta skrzynia wczesniej była zalana, i stwierdził że przydałaby się wymiana oleju. A synchronizatory w VW są na całe życie skrzyni dodam że skrzynia ma w tej chwili jakieś 50 tyś km przebiegu.
[ Dodano: Sob Maj 20, 2006 10:16 ]
No więc sprawdziłem w skrzyni mam olej Castrol 75w90 full syntetyk GL4. Rozmawiałem też z bratem... powiedział że mogł się wypłukać jakiś brud i trafił w synchronizator bo nie wiadomo jakim olejem ta skrzynia wczesniej była zalana, i stwierdził że przydałaby się wymiana oleju. A synchronizatory w VW są na całe życie skrzyni dodam że skrzynia ma w tej chwili jakieś 50 tyś km przebiegu.
Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.
Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.
Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości