Zgrzytanie przy wkładaniu 1-go biegu MK4 1.6 SR

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Maćko1979
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Zgrzytanie przy wkładaniu 1-go biegu MK4 1.6 SR

Post autor: Maćko1979 » czw maja 18, 2006 17:24

Witka jak w temacie :(. Znowu skrzynia niedawno wymieniłem na drugą bo posypał się mechanizm różnicowy. Do wczoraj wszystko było OK, a dzisiaj zgrzytnęła mi jedynka gdy samochód pomału się toczył. Czyżby to synchronizator? Mam nadzieję! Inne biegi OK. Gdy samochód stoi jedynkę można włożyć bez większych problemów. Dzięki za jakieś podpowiedzi, a może ktoś już coś takiego przerabiał w swojej "CZWÓRCE", zaczyna mnie trafiać z tą skrzynią.


Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.

Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » czw maja 18, 2006 18:52

Nie myslalem ze skrzynie w mk4 sa az tak awaryjne :) a ja narzekam na moja w mk2... ale do rzevczy... po pierwsze to moze byc wina oleju jakim masz zalana skrzynie lub jego poziomu... sprawdz to dokladnie i jesli chcesz dlugo i szczesliwie jezdzic swoim golfem to radze tylko syntetyk 75W90... to tak na poczatek a jesli pozniej sie to powtorzy to bedziemy myslec dalej...



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw maja 18, 2006 19:02

w tamtej roznicowy a w tej synchronizator a i ja narzekalem na skrzynie w moim mk2 :) tez w poniedzialek bede wymienial bo dwujka szwankuje,trojka i czworka :) ale ja bym to olal zmien olej jak kolega pisal moze...



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw maja 18, 2006 19:10

KamilW pisze:Nie myslalem ze skrzynie w mk4 sa az tak awaryjne :) a ja narzekam na moja w mk2... ale do rzevczy... po pierwsze to moze byc wina oleju jakim masz zalana skrzynie lub jego poziomu... sprawdz to dokladnie i jesli chcesz dlugo i szczesliwie jezdzic swoim golfem to radze tylko syntetyk 75W90... to tak na poczatek a jesli pozniej sie to powtorzy to bedziemy myslec dalej...




gosc jest fantastyczny, czytalem troche postow kamila i rzeczywiscie zna sie na rzeczy pozdrawiam :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » czw maja 18, 2006 19:52

guti pisze:gosc jest fantastyczny, czytalem troche postow kamila i rzeczywiscie zna sie na rzeczy pozdrawiam
_________________
zas nie przesadzaj :) dzieki za porade dot napinacza :)



Awatar użytkownika
Maćko1979
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: Maćko1979 » czw maja 18, 2006 20:04

No właśnie jeżdze od wymiany skrzyni na syntetyku castrola bardzo dobrym i sprawdzonym przez mojego brata mechanika (odblokował tym olejem bez rozbierania nie jedną skrzynię). Więc myślę że to jednak synchronizator bo skrzynia sucha olej nigdzie nie "leci".


Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.

Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » czw maja 18, 2006 20:09

A jak z iloscia oleju i jaka jest klasa jakosci oleju? Bo skrzynie mk3 i mk4 nie lubia klasy GL5 ze wzgledu na dodatki metali w synchronizatorach... wyplukiwanie powierzchniowe tych dodatkow powoduje zmniejszenie wspolczynnika tarcia i zgrzytanie :) Takze sprawdz klase jakosci i zerknij do ksiazki co zaleca producent.... a jak z poziomem oleju? No i jaki jest twoj styl jazdy bo uszkodzenia skrzyn czesto gesto sa spowodowane zlym stylem jazdy....



Awatar użytkownika
Maćko1979
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: Maćko1979 » czw maja 18, 2006 20:14

OK sprawdze co pisze książka z etykietą tego oleju a co do stylu jazdy to jezdze raczej spokojnie szaleje w pracy służbowymi samochodami a swój oszczędzam:)

[ Dodano: Sob Maj 20, 2006 10:16 ]
No więc sprawdziłem w skrzyni mam olej Castrol 75w90 full syntetyk GL4. Rozmawiałem też z bratem... powiedział że mogł się wypłukać jakiś brud i trafił w synchronizator bo nie wiadomo jakim olejem ta skrzynia wczesniej była zalana, i stwierdził że przydałaby się wymiana oleju. A synchronizatory w VW są na całe życie skrzyni dodam że skrzynia ma w tej chwili jakieś 50 tyś km przebiegu.


Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.

Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości