Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
tomau
- Ma gadane
![Ma gadane Ma gadane](./images/ranks/rankzolty.gif)
- Posty: 215
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 18:13
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Post
autor: tomau » sob lis 20, 2010 14:25
Witam.
Mam następujący problem z moim golfem mk4 silnik 1.9tdi o oznaczeniu ALH wersja Highline.
Samochód ciężko odpala po dłuższym postoju i kontrolka świec żarowych gaśnie po ok 20sek (czy ciepły czy zimny). Rozrusznik dobrze kręci, Akumulator dobry (od sprintera 95Ah 850A na pewno naładowany).Wymieniłem wszystkie świece żarowe bo 2 były spalone na BERU. Sprawdzałem na vagu i był uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej który również wymieniłem. Wtryski nie leją ( samochód wcale nie kopci). Bezpiecznik od świec żarowych wymieniłem. Rozrząd wymieniony na pewno dobrze ustawiony. Kąt wtrysku był ustawiony na 82, myślałem ze przez to źle pali więc przestawiłem go na 50 i nic nie dało, dalej ciężko pali. Założony zawór zwroty więc paliwo się nie cofa zresztą sprawdzałem w wężyku nie ma nic powietrza. Podczas porannego rozruchu ciężko odpala i zadymi na biało. Za drugim razem zapala bez problemu i nic nie zadymi. Mam pytanie dlaczego świece grzeją jak jest silnik ciepły i co może być powodem że rano ciężko odpala? Pompa wtryskowa ? brak kompresji np na jednym z cylindrów ? i jeszcze ostatnie pytanko co to jest ?
czy to jest przekaźnik od halogenów? Z góry dziękuje za pomoc
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
Aha zapomniałem dodać samochód nie słabnie na ciepłym silniku i nie ma problemów z jego odpaleniem jak jest ciepły więc pompa raczej dobra.
ALH+++
wtryski 0.260
pompa 11 ori 107 J
Turbo GTB2260
Mój BOLF --->
viewtopic.php?f=89&t=425728" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Rafał 21
- Forum Master
![Forum Master Forum Master](./images/ranks/rank69.gif)
- Posty: 1329
- Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
- Lokalizacja: Slask-Zabrze
Post
autor: Rafał 21 » sob lis 20, 2010 16:00
tomau pisze:czy to jest przekaźnik od halogenów? Z góry dziękuje za pomoc
Taki przekaźnik moze być od # blokady zapłonu
# autoalarmu (jako przekaźnik blokady)
# załączania świateł, halogenów itp.
# do automatycznego włącznika świateł
Zdejm wtyczkę rano z czujnika temperatury i odpal . Ale sadze że masz coś z podgrzewaczem na filtrze trzeba wymienić oring lub odwadniacz uszczelnić , ja miałem problem z podgrzewaczem przez tydzień po uszczelnieniu jak ręką odjął .
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy
![Mistrz KieroVWnicy Mistrz KieroVWnicy](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » sob lis 20, 2010 16:15
jeśli kąt wtrysku jest prawidłowy, świece wszystkie sprawne, akumulator kręci sprawnie a przy nieudanym rozruchu dymi na biało a nie zauważasz powietrza w układzie paliwowym to sprawdziłbym jeszcze położenie klapy gaszącej. Świece są grzane przez 20 sekund pomimo wymiany czujnika G62/G2 to odpowiedź jest prosta - albo poprzedni i obecny czujnik są niesprawne (w co wątpię) albo przerwa w sygnale z G62 do ECU jest na wiązce pomiędzy nimi lub skorodowany styk przy sterowniku silnika. Przekaźnik na fotce nie jest fabryczny a skoro ktoś go dołożył (widać to po sposobie jego podłączenia) to jest on od włączania odbiornika, który nie był wcześniej na fabrycznym wyposażeniu czyli w grę wchodzi każdy nieoryginalnie dołożony w samochodzie.
-
DANIEL LHR
- Gadatliwa bestia
![Gadatliwa bestia Gadatliwa bestia](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
Post
autor: DANIEL LHR » ndz lis 21, 2010 11:55
tomau pisze: i jeszcze ostatnie pytanko co to jest ?
czy to jest przekaźnik od halogenów? Z góry dziękuje za pomoc
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
Aha zapomniałem dodać samochód nie słabnie na ciepłym silniku i nie ma problemów z jego odpaleniem jak jest ciepły więc pompa raczej dobra.
wydaje mi sie ze to przekazniki od podgrzewania plynu chlodzacego. Ja ma angola i u mnie tego niestety nie ma
-
tomau
- Ma gadane
![Ma gadane Ma gadane](./images/ranks/rankzolty.gif)
- Posty: 215
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 18:13
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Post
autor: tomau » ndz lis 21, 2010 16:33
DANIEL LHR pisze:tomau pisze: i jeszcze ostatnie pytanko co to jest ?
czy to jest przekaźnik od halogenów? Z góry dziękuje za pomoc
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
Aha zapomniałem dodać samochód nie słabnie na ciepłym silniku i nie ma problemów z jego odpaleniem jak jest ciepły więc pompa raczej dobra.
wydaje mi sie ze to przekaźniki od podgrzewania płynu chłodzącego. Ja ma angola i u mnie tego niestety nie ma
Zgadza się te 2 przekaźniki o oznaczeniu 53 są od podgrzewania płynu chłodzącego a ten 1 czarny to jest od czegoś innego.
Tutaj filmik jak odpala z odłączonym czujnikiem temperatury.
http://w385.wrzuta.pl/film/aHW34uRQVbb/wideo0002" onclick="window.open(this.href);return false;. Później go zgasiłem i go znowu odpaliłem (27 sekunda), za drugim razem odpalił bez najmniejszych problemów. Położenie klapy gaszącej jest ok. Było tam trochę syfu więc wyczyściłem (myślałem że może się przyklejać do tego oleju) ale nic nie dało. W czwartek pojadę sprawdzić wtryski i kompresję. Jak się okaże że nie tutaj problem to wyjmę pompę.
ALH+++
wtryski 0.260
pompa 11 ori 107 J
Turbo GTB2260
Mój BOLF --->
viewtopic.php?f=89&t=425728" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Adamm
- V.I.P.
![V.I.P. V.I.P.](./images/ranks/vip.gif)
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
-
Kontakt:
Post
autor: Adamm » ndz lis 21, 2010 17:10
tomau, zapala tak jaby sie przypwietrzal i nie na wszystkie wtryski odrazu pchal paliwo, ale skoro masz zawor zwrotny to nie powinno to miec miejsca
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
tomau
- Ma gadane
![Ma gadane Ma gadane](./images/ranks/rankzolty.gif)
- Posty: 215
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 18:13
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Post
autor: tomau » ndz lis 21, 2010 20:13
Adamm pisze:tomau, zapala tak jaby sie przypwietrzal i nie na wszystkie wtryski odrazu pchal paliwo, ale skoro masz zawor zwrotny to nie powinno to miec miejsca
Też mi się tak wydaje. Jutro zobaczę może gdzieś lapie powietrze. W czwartek pojadę sprawdzić wtryski i kompresje. Zawór zwrotny jest ok bo sprawdzałem dzisiaj nie może się przez niego cofać. Jutro wezmę i wymienię filtr paliwa, może w tym być problem.
ALH+++
wtryski 0.260
pompa 11 ori 107 J
Turbo GTB2260
Mój BOLF --->
viewtopic.php?f=89&t=425728" onclick="window.open(this.href);return false;
-
romanek84
- Ma gadane
![Ma gadane Ma gadane](./images/ranks/rankzolty.gif)
- Posty: 164
- Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:39
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Post
autor: romanek84 » ndz gru 19, 2010 18:32
tomau pisze:Adamm pisze:tomau, zapala tak jaby sie przypwietrzal i nie na wszystkie wtryski odrazu pchal paliwo, ale skoro masz zawor zwrotny to nie powinno to miec miejsca
Też mi się tak wydaje. Jutro zobaczę może gdzieś lapie powietrze. W czwartek pojadę sprawdzić wtryski i kompresje. Zawór zwrotny jest ok bo sprawdzałem dzisiaj nie może się przez niego cofać. Jutro wezmę i wymienię filtr paliwa, może w tym być problem.
Witam
czy kolega rozwiązał ten problem?? Bo mój tak samo odpala po pstoju dłuższym jakby się zapowietrzał i nie łapał od razu na wszystkie cylindry. Filtr paliwa wymieniłem na nowy.
-
mxsebek
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 107
- Rejestracja: śr lip 04, 2007 11:09
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: mxsebek » ndz gru 19, 2010 20:07
Proponuje jeszcze sprawdzić (prosta żaróweczka z dwoma przewodami) czy po przekręceniu kluczyka i niby grzaniu świec jest na pewno napięcie na listwie od świec żarowych (jeden przewód od żarówki do falki listwy świec, drugi do masy) i patrzymy czy po przekręceniu kluczyka żarówka się zapali.
mxsebek
-
tomau
- Ma gadane
![Ma gadane Ma gadane](./images/ranks/rankzolty.gif)
- Posty: 215
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 18:13
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Post
autor: tomau » ndz gru 19, 2010 21:21
tak:) rozwiązałem:) okazało się że 2 świece żarowe nie grzały. Świece były dobre ale napięcie do 2 świec nie dochodziło.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
okazało się ze ta czarna listwa co idzie na świece nie łączyła.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ALH+++
wtryski 0.260
pompa 11 ori 107 J
Turbo GTB2260
Mój BOLF --->
viewtopic.php?f=89&t=425728" onclick="window.open(this.href);return false;
-
markim321
- Użytkownik
![Użytkownik Użytkownik](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 318
- Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
- Lokalizacja: New Dzikow
Post
autor: markim321 » ndz gru 19, 2010 21:46
okazało się że 2 świece żarowe nie grzały. Świece były dobre ale napięcie do 2 świec nie dochodziło.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
okazało się ze ta czarna listwa co idzie na świece nie łączyła.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Trochę mnie to dziwi, ponieważ miałem spalone wszystkie świece żarowe i silnik w temperaturze -8 odpalał bez problemu, puszczał tylko większą chmurkę czarno-niebieskawego dymu. Zapalenie wymagało kręcenia 2 do 3 sek rozrusznikiem, odpalał dość równo bez efektu telepania. A w przypadku jak u kolegi to ten siwy dym wskazywałby raczej na zapowietrzanie się układu wtryskowego a z tego co wcześniej wyczytałem:
Za drugim razem zapala bez problemu i nic nie zadymi
jeżeli silnik zgaszony od razu zimny odpala za drugim razem bez problemu wskazuje właśnie na to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 227 gości