![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zawsze chciałem mieć w swoim golfiku centralny zamek... Kupiłem więc na allegro zestaw centralnego + alarm... Cena 126zl z przesyłką...
Szukałem na forum jak zamontować CZ w MkII ale nic nie było, tylko do MKIII i to tak po łepkach.... Stąd pomysł na zrobienie fotoparady dla pokoleń
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Potrzebne narzędzia/przedmioty:
- samochód
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- centralny zamek (zestaw)
- śrubokręty (krzyżak, płaski, krótkie długie wedle uznania)
- imbusy
- kombinerki
- cążki
- pilnik, papier ścierny
- przewody (jakby zabrakło fabrycznych od CZ:)
- wiertarka, wiertła
- probówka elektryczna
- śrubki z nakrętkami
- szmaty do wycierania
- rozpuszczalnik, smar
- piwko
Gdy juz wszystko mamy, rozpoczynamy działanie:
1. Odkręcamy tapicerke z drzwi i zrywamy folie z drzwi, żeby mieć dostęp do wnętrza drzwi
2. Odkręcamy imbusem zamek drzwi (foto1)
![Obrazek](http://images42.fotosik.pl/42/06d463d1ba9a829am.jpg)
3. Wyciągamy zamek z drzwi. Do zamka przymocowane są dwa cięgna od wewnętrznej klamki drzwi oraz od cyngla blokowania drzwi przy szybie. Najciężej zdjąć cięgno od wewnętrznej klamki, ale troche sprawności i przy użyciu śrubokręta lub kombinerek zejdzie bez problemu. Wyciągamy zamek razem z cięgnem cyngla (foto2)
![Obrazek](http://images32.fotosik.pl/422/20a5a56f288f2cf2m.jpg)
4. Czyścimy zamek i smarujemy (konserwacji nigdy za wiele)
5. Skręcamy siłownik centralnego zamka (CZ) z blaszką montażową dołączoną do zestawu - foto3
![Obrazek](http://images36.fotosik.pl/42/210ba4e1c4ba9a3em.jpg)
6. Szukamy dobrego mocowania dla siłownika CZ, i wiercimy otwory do przykręcenia siłownika. foto 4. W razie potrzeby wyginamy blaszki montażowe. W moim przypadku tak musiałem zrobić... Jeszcze nie przykręcamy siłownika....
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/42/a6071180daca50f1m.jpg)
7. Przykręcamy kostkę montażową do cyngla drzwi (A), do której potem montujemy odpowiednio wygięte cięgno siłownika CZ (B), odcinamy nadmiar drutu (C) i montujemy całość do zamka drzwi (D). foto 5. Pamiętajmy o tym że ruch siłownika i cięgna powinien być w linii prostej, najlepiej jakby mechaniczny ruch siłownika i cięgna pokrywał się z ruchem Góra Dół cyngla drzwi....
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/42/8ecc8cbd2fc2ba57m.jpg)
8. Kiedy mamy odp wygięte cięgno CZ i przygotowane otwory montażowe do siłownika, przeciągamy cięgno przez otwór siłownika, skręcamy cięgno z oryginalnym cynglem drzwi. Wkładamy całość do drzwi i łączymy cyngiel z plastikowym elementem z zamka drzwi. Nie zapominajmy o cięgnie od wew. klamki drzwi, żeby je przymocować do zamka... Aha cyngiel musi wystawać z otworu przy szybie jak przed montażem.... Brzmi to wszystko skomplikowanie ale w rzeczywistości jest logiczne i proste. przykręcamy zamek i siłownik do drzwi.
Fotki tego jak to wygląda od środka drzwi ....
![Obrazek](http://images32.fotosik.pl/422/9e4b9c760c896d93m.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/42/656a2f7d947b46afm.jpg)
8a. to samo powtarzamy przy drugich drzwiach...
9. Przeciągamy kable, podłączamy mase i +. sprawdź probówką przed podłączeniem.....
10. Gratuluje ! zamontowałeś centralny zamek w MKII
Może sie zdarzyć że po zamontowaniu wszystkiego i podłączeniu zasialnia, siłowniki nie będą działać jak powinny... W moim przypadku było tak że po zamontowaniu wszystkiego siłowniki chodziły odwrotnie ... jeden sie wysuwał i chował normalnie a drugi jakby tylko jakby próbował sie wysunąć... Okazało sie że jeden z siłowników nie może sie do końca wysunąć bo coś go blokuje... po odkręceniu zamka wszytko było ok. Wystarczyło lekko przesunąć (obnizyć)kostkę łączącą cięgno CZ z cynglem drzwi i już działa OK
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Planuje jeszcze zrobić otwierana klapę bagażnika przyciskiem z kabiny a jestem w trakcie oklejania skajem elementów wnętrza.... Bedzie mała fotoparada
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Owocnej pracy...
pozdrawiam
Patryk