Air Ride - INFO Ogólne

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Air Ride

Post autor: azizi » śr gru 15, 2010 15:04

Te zawory mogę mieć za nieduże pieniądze, cewki też są na 12v, martwi mnie tylko wpis w parametrach "Pilot pressure 2 - 10 bar". Czy to oznacza że jak ciśnienie spadnie poniżej 2bar to zawór się zamknie?
lukas.g60 napisz mi na pw co, za ile i jakie parametry dokładnie


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

Awatar użytkownika
lukas.g60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1346
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 16:14
Lokalizacja: TBU/sw209ld
Kontakt:

Air Ride

Post autor: lukas.g60 » śr gru 15, 2010 15:34

raczej nie otworzy,to nie za dobrze,bo zawór powinien sie otwierać od razu nawet jak masz 0,1 bar.Dane masz na poprzedniej stronie.pozatym takich zaworów potrzebujesz 4 jesli bys chcial przod i tyl i 8 jesli na kazde koło.pozdr

blackvagen pisze: mi się udało kupić zbiornik VIAIR 22,7L :bigok: poniżej 250 pln :)
podejrzewam nawet ze ponizej 200 :jezor:



Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Air Ride

Post autor: azizi » śr gru 15, 2010 15:41

lukas.g60 tak wiem ile zaworów potrzeba bo mam działający system ale na innych, prostszych ale działających jak najbardziej ok
z racji przebudowy całości robię zmiany

Wracając do butli to pochwali się ktoś gdzie to nabyć w takich pieniądzach?


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

xxl24h
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 22:40

Re: Air Ride

Post autor: xxl24h » śr gru 15, 2010 16:03

Co do butki zastanawiałeś się nad gaśnicą ale nie na co2 tylko proszkową dużą 2-3kg napędzaną co2, te zbiorniki wytrzymują spokojnie 20 barów. Trzeba tylko u tokarza przerobić korek a ja z sam zbiornik używany płaciłem 20 zł i mam 2 szt. Te zawory nie są na wyspy po za tym to tylko 1/8 cala, jak będą tylko po 2 na oś to będzie bardzo wolno. I te w linku są na pewno na 220v .



Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Air Ride

Post autor: azizi » śr gru 15, 2010 16:15

Zastanawiałem się nad butlą też, mam nawet taką o wymiarach 64cm wysokości i około 12cm średnicy, ale w przeliczeniu to jest około 5L pojemności co jest słabym wynikiem. Muszę poszukać jeszcze jakieś grubszej gaśnicy.

Ten używany zbiornik ile litrów ma i z czego to jest?

Co do zaworów co podałem link, to w opisie jest że są też z cewkami na 12v i jak najbardziej można na wyspę je powsadzać, poniżej foto właśnie tego co mogę kupić:

Obrazek

Problem mniemam będzie tylko i wyłącznie z tym minimalnym ciśnieniem, a tego obejść raczej nie da.

Rozumiem że czym większe przyłącze czyli np 1/4 itd to będą one szybsze, tak? One mają przepływ na poziomie 500-1000L/min.


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

xxl24h
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 22:40

Air Ride

Post autor: xxl24h » czw gru 16, 2010 14:52

Ja mam 2 gaśnice (5l) pod ciśnieniem 16 barów ale trabant jest trochę lżejszy i liczę na mniejsze zużycie powietrza w systemie. Według mnie 2 a nawet 3 takie małe butle łatwiej zagospodarować w samochodzie chyba że nie zależy ci na przestrzeni bagażnika. Tak jak pisał lukas musisz mieć zawory sterowane bezpośrednio cewką a nie pośrednio ciśnieniem jak te bo nie opuścisz samochodu albo będziesz miał dziwnie ustawione poduszki (przód pójdzie niżej a tył wysoko, zależy od wagi). Ja kupiłem zaworki bezpośrednie używane sprawne za 5 zł sztuka na 1/4 cala ale maja trochę słaby przepływ i je dubluje czyli po 4 na koło z wężami fi10.



Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Air Ride

Post autor: azizi » czw gru 16, 2010 15:14

Gaśnice już namierzyłem, około 12L wychodzi że ma. Mam człowieka co robi przeglądy tego sprzętu i ma dość dużo ich. Wymiary coś około 18cm średnicy i 50cm długości takiej jaką oglądałem.
W mk1 cabrio z tyłu za siedzeniem jest belka między błotnikami, nad nią można spokojnie umieścić taką butlę, a co za tym idzie nadal ma się bagażnik i dostęp do zapasu.
Co do zaworów wiem o co chodzi i szukam sobie powoli jakiś, bo obecne są jak najbardziej ok, wolniejsze ale i tańsze, no i póki co bezproblemowe.
Mam po 1szt na każde koło no i po 1 do pompowania każdej osi.


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

xxl24h
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 22:40

Air Ride

Post autor: xxl24h » pt gru 17, 2010 15:16

azizi a jeśli można wiedzieć ile taka przyjemność z tą butlą kosztuje $. Co do zaworów to możesz ja mam tak jak u ciebie (jeszcze nie zmontowane bo brak poduszek) z tą różnica że na każde koło mam 4 zawory czyli 2 do napełniania i 2 do spuszczania. Nie będzie to tak szybkie jak zawory 1/2 cala ale 2 razy szybsze od 1/4 cala i za grosze bo zaworu 1/2 nie kupisz za 10 zł sztuka heheheheh. Zestaw nie przewidziany do jakiego kol wiek skakania. Razem zawory na wszystkie 4 koła kosztowały mnie 80 zł ale jeszcze muszę dołożyć 150 na odpowiednie złączki i węże ale to i tak by było potrzebne.



Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Air Ride

Post autor: azizi » pt gru 17, 2010 18:30

Butla za free. Dziś dzwoniłem do człowieka i mówi że mi poszuka tak aby na następny tydzień była. Jest to tzw złom także dla tego nic nie płace.


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

Awatar użytkownika
szuan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr gru 26, 2007 17:50
Lokalizacja: Śląsk! - Orzesze.

Air Ride

Post autor: szuan » pt gru 17, 2010 23:28

ja dostalem fajny zbiornik na wymiane za kierunkowskaz do b5 :helm: jutro moze podskocze do gosci co zajmuja sie ogrzewaniem domow itp zeby zaspawali niepotrzebne otwory, zrobili odpowiednie wyjscia/wejscia dorobili stopki i z malowaniem powinienem sie zmiescic w 50pln na gotowo :pub:

kompresor dwutlokowy z offroadu, 200psi max 40minut, 150l/min. 450pln - wygladu to on nie ma ale przynajmniej przystepna cena


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242831 kiedyś to było coupe
czas na nowe:
Obrazek
MM3000 17" 3tlg. AirRide1/2", a6 taillights,raid30, kubeł bbs, piasty 5x112, heble a4b5+C4 US

xxl24h
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 22:40

Air Ride

Post autor: xxl24h » sob gru 18, 2010 00:18

Ja kupiłem taki, http://allegro.pl/pompa-nivo-opel-omega ... 11346.html" onclick="window.open(this.href);return false; jest wolny ale docelowo będą co najmniej 2 zależy jakie bardzo będą wolne, ten to dopiero nie wygląda. Wie ktoś gdzie można kupić jakieś tanie czujniki ciśnienia ale nie presostaty od sprężarek?



Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Air Ride

Post autor: kaczor4011 » sob gru 18, 2010 12:56

xxl24h pisze:Wie ktoś gdzie można kupić jakieś tanie czujniki ciśnienia ale nie presostaty od sprężarek?
prosze bardzo : :bigok: http://www.sklep4x4.pl/sklep/grupy/189.html" onclick="window.open(this.href);return false;


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
szuan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr gru 26, 2007 17:50
Lokalizacja: Śląsk! - Orzesze.

Air Ride

Post autor: szuan » sob gru 18, 2010 22:11

w przypadku zastosowania dwóch zaworów na oś, manometry z podwójną skalą nic nie dadzą prawda? - bo powietrze ma przepływ między poduszkami na osi?
w takim wypadku jeden manometr na oś ze skalą do 10b wystarczy? - cisnienie w ukl na max wysokosci wychodzi 6b, tak? - dobrze myśle? czy jednak musze nadal szukać z podwojna skalą? - mam tylko 3 otwory na manometry po dodatkowych zegarach...

znalazłem manometry które biją wszystkie ceną, aż 14zł/szt :bigok:
http://pneumatig.com.pl/manometr-50mm-tylny-p-1391.html" onclick="window.open(this.href);return false;


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242831 kiedyś to było coupe
czas na nowe:
Obrazek
MM3000 17" 3tlg. AirRide1/2", a6 taillights,raid30, kubeł bbs, piasty 5x112, heble a4b5+C4 US

Awatar użytkownika
Piter_NS
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: pn sie 23, 2004 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Air Ride

Post autor: Piter_NS » sob gru 18, 2010 23:48

w przypadku zastosowania dwóch zaworów na oś, manometry z podwójną skalą nic nie dadzą prawda? - bo powietrze ma przepływ między poduszkami na osi?
Najwyżej będą wskazywać to samo ;)
jeden manometr na oś ze skalą do 10b wystarczy?
powinien spokojnie wystarczyć...
cisnienie w ukl na max wysokosci wychodzi 6b, tak? - dobrze myśle?
u mnie tak właśnie jest


Kupię części lub całe NSU 1000,1200,TT,TTS,Prinz
Obecnie - Golf MK2 Westmoreland, BBS RS, Airride, CarPC oraz NSU 1000C
Poprzednio - Golf MK2 GTi - Wolfsburg Edition

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości