Problem przy -10stC oraz przy gorącym silniku w upały
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 21:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Problem przy -10stC oraz przy gorącym silniku w upały
Witam.
Posiadam Golfa 3 1,9 TDI, 1Z rok 95 i mam taki problem.
Kiedy temperatura na dworze jest dokładnie poniżej -10 stopni mam taki objaw. Po przekręceniu kluczyka kontrolka świec żarowych/testu silnika nie gaśnie ale pali się jasnym światłem (prawidłowo powinna zgasnąć i zapalić się ponownie - wtedy włącza się grzanie świec - po czym powinna znowu zgasnąć i silnik powinien się normalnie uruchomić). U mnie kontrolka ta nie gaśnie. Silnik nie bardzo się chce uruchomić a jak się uruchomi to zaraz gaśnie. Po bardzo długim kręceniu zapalaniu i gaśnięciu silnik w końcu zapali ale chodzi inaczej. Wszystkie kontrolki gasną ale kontrolka świec pali się nadal. Przy dodaniu gazu lub próbie jazdy silnik pracuje ale źle, pracuje jak traktor tak jakby kąt wtrysku był zły - dzwięk silnika taki jakby wtryski mocno stukały ale to bardzo mocno. Po jakichś kilku minutach kiedy silnik trochę się rozgrzeje kontrolka gaśnie a silnik zaczyna pracować prawidłowo - jak ręką odjął.
Ciekawostką jest to że taki sam objaw dzieje mi się przy temperaturze ok +30 stopni przy silniku rozgrzanym na maxa. Kiedy wyłącze silnik, przy ponownej próbie zapalenia go kontrolka świec nie gaśnie a silnik zaraz po uruchomieniu gaśnie. Nie da się go uruchomić w ogóle jak to przy -10 stopniach. Wygląda to jakby komputer/sterownik nie zczytywał temperatury silnika tylko się zawieszał a silnik próbował się uruchomić przy jakimś fabrycznym ustawieniu kąta wtrysku i dawki paliwa.
Czy ktoś mógłby mi doradzić co to może być za przyczyna. Powyżej -10 stopni czyli -8, -9 już objaw nie występuje. Rozumiem że działoby się to przy bardzo niskich temperaturach raz przy -10 raz przy -5 ale nie przy -10 i niżej. Dodatkowo przy +30 i gorącym silniku.
Czy to może być coś takiego że jakiś czujnik temperatury źle wskazuje temperaturę jakąś kosmicznie niską i komputer nie ma takiej temperatury w swoich mapach i się zwiesza? Dodatkowo dopuki kontrolka świec nie zgaśnie, nie jestem w stanie połączyć się VAGiem z komputerem.
Posiadam Golfa 3 1,9 TDI, 1Z rok 95 i mam taki problem.
Kiedy temperatura na dworze jest dokładnie poniżej -10 stopni mam taki objaw. Po przekręceniu kluczyka kontrolka świec żarowych/testu silnika nie gaśnie ale pali się jasnym światłem (prawidłowo powinna zgasnąć i zapalić się ponownie - wtedy włącza się grzanie świec - po czym powinna znowu zgasnąć i silnik powinien się normalnie uruchomić). U mnie kontrolka ta nie gaśnie. Silnik nie bardzo się chce uruchomić a jak się uruchomi to zaraz gaśnie. Po bardzo długim kręceniu zapalaniu i gaśnięciu silnik w końcu zapali ale chodzi inaczej. Wszystkie kontrolki gasną ale kontrolka świec pali się nadal. Przy dodaniu gazu lub próbie jazdy silnik pracuje ale źle, pracuje jak traktor tak jakby kąt wtrysku był zły - dzwięk silnika taki jakby wtryski mocno stukały ale to bardzo mocno. Po jakichś kilku minutach kiedy silnik trochę się rozgrzeje kontrolka gaśnie a silnik zaczyna pracować prawidłowo - jak ręką odjął.
Ciekawostką jest to że taki sam objaw dzieje mi się przy temperaturze ok +30 stopni przy silniku rozgrzanym na maxa. Kiedy wyłącze silnik, przy ponownej próbie zapalenia go kontrolka świec nie gaśnie a silnik zaraz po uruchomieniu gaśnie. Nie da się go uruchomić w ogóle jak to przy -10 stopniach. Wygląda to jakby komputer/sterownik nie zczytywał temperatury silnika tylko się zawieszał a silnik próbował się uruchomić przy jakimś fabrycznym ustawieniu kąta wtrysku i dawki paliwa.
Czy ktoś mógłby mi doradzić co to może być za przyczyna. Powyżej -10 stopni czyli -8, -9 już objaw nie występuje. Rozumiem że działoby się to przy bardzo niskich temperaturach raz przy -10 raz przy -5 ale nie przy -10 i niżej. Dodatkowo przy +30 i gorącym silniku.
Czy to może być coś takiego że jakiś czujnik temperatury źle wskazuje temperaturę jakąś kosmicznie niską i komputer nie ma takiej temperatury w swoich mapach i się zwiesza? Dodatkowo dopuki kontrolka świec nie zgaśnie, nie jestem w stanie połączyć się VAGiem z komputerem.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Problem przy -10stC oraz przy gorącym silniku w upały
sprawdz przekaznik 109
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 21:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Problem przy -10stC oraz przy gorącym silniku w upały
Przekaźnik jest w porządku. Poza tym jaką różnicę przekaźnikowi robiłaby temperatura -10 a -8? Czy silnik się trochę nagrzeje to w miejscu przekaźnika temperatura jest taka sama. Poza tym sprawdzałem go i wkładałem nawet ciepłego prosto z domu i to samo sie działo.
A Ty Adamie mógłbyś poznać kolegę ze szkoły...
A Ty Adamie mógłbyś poznać kolegę ze szkoły...

- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Problem przy -10stC oraz przy gorącym silniku w upały
drunk_bear, oj Macku pamietam Twoj nick
jesli nie mozesz sie polaczyc Vagim to ewidentnie cos z przekaznikiem zaplonu, bo jesli swiece nie gasna tzn ze i ECU nie dostal napiecia i sie nie polaczysz
jesli nie mozesz sie polaczyc Vagim to ewidentnie cos z przekaznikiem zaplonu, bo jesli swiece nie gasna tzn ze i ECU nie dostal napiecia i sie nie polaczysz
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 21:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Problem przy -10stC oraz przy gorącym silniku w upały
Ale przekaźnk tak samo by się zachowywał przy temperaturze -10 i -8 to musi być coś wcześniej. Czy jakiś czujnik może spowodować taki objaw, bo ewidentnie jest to problem w określonej temperaturze? Nie miałbyś czasu w weekend podjechać do mnie i zglądnąć na to wszystko? Bo ja nie bardzo mogę podjechać do ciebie bo jak silnik będzie ciepły to usterka nie pojawi się. Musi być silnik zmarźnięty.
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 21:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Problem przy -10stC oraz przy gorącym silniku w upały
A odpowiedz mi jeszcze na pytanie, czy jak załóżmy przekaźnik by był uszkodzony a ECU nie dostawałby napięcia to czy byłbym w stanie uruchomić silnik? Jeżeli nie ma takiej możliwości to zapraszam do pierwszego postu bo ja jednak jestem w stanie uruchomić silnik. To by znaczyło że ECU dostaje napięcie a przekaźnik jest w porządku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości