Drgania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JakPodglosnisz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Drgania

Post autor: JakPodglosnisz » czw gru 16, 2010 22:55

Witam. Pojawił się u mnie pewien problem. Auto ma dosyć mocne drgania na biegu jałowym przy 900obr/min oraz przy ruszaniu. Oczywiście mowa tutaj o ruszaniu z jedynki bez gazu. Delikatne puszczenie sprzęgła i powinien ruszać jak po maśle, a tutaj drgania jakby miał wyskoczyć silnik. Natomiast jeżeli chodzi o bieg wsteczny jest odwrotna sytuacja: bez problemu mogę puszczać sprzęgło bez gazu i auto rusza nieodczuwalnie, zero jakichkolwiek wibracji jak i drgań. Tutaj powstaje pytanie czym może być to spowodowane? Dodam, że auto wróciło przedwczoraj od mechanika, który robił nieszczelność w układzie dolotowym oraz wymieniał zawór N75. Przed tą operacją auto było zmulone, kopciło na czarno, przyspieszało pulsacyjnie etc. Więc przeczytałem na forum, żeby przeczyścić zaworek N75, ponieważ miały miejsce drgania silnika jak teraz (mowa tutaj o sytuacji przed wizytą u mechanika). Okazało się, że auto chodziło płynnie, zero drgań przy ruszaniu z jedynki, wstecznego (dobrze chodziło ok. jednego dnia, później znowu czyszczenie i tak w kółko). Ale sytuacja z dymieniem i zmuleniem dalej nie znikała z wiadomych przyczyn- nieszczelność układu dolotowego. I tutaj powracam do obecnej sytuacji z autem -> Znakiem tego logicznie tłumacząc sobie sprzęgło jest dobre, poduszki pod silnikiem dobre. Odpiąłem prędkościomierz, aby zobaczyć czy to wina nastawnika- okazało się, że drgania występują nadal. Podpinany był pod VAG'a- zero błędów. Ogólnie auto sprawuje się dobrze, pomijając fakt drgań. Przyśpiesza ładnie, co ważne równomiernie oraz nie kopci. Powiem szczerze, że jestem lekko załamany zaistniałą sytuacją i chciałbym uporać się z tym nieszczęsnym problemem. Pozdrawiam, JakPodglosnisz



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Drgania

Post autor: KamilP » czw gru 16, 2010 23:04

To raczej normalne w tym motorku, u mnie, co prawda zwykły diesel, ale jest to samo, i wielu golfach z dieslem też tak sprawa wygląda :)

Pozdro :bajer:



Awatar użytkownika
JakPodglosnisz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Re: Drgania

Post autor: JakPodglosnisz » czw gru 16, 2010 23:08

Wydaj mi się, że to nie jest normalne, tym bardziej, że "czyszcząc" stary zawór N75 zanim auto było w naprawie takie drgania nie występowały. Wiec jest coś ewidentnie nie tak.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Drgania

Post autor: KamilP » czw gru 16, 2010 23:41

A może ma trochę mniejsze obroty na pompie ustawione? I od tego te drgania. Ja się za bardzo nie znam na golfach, bo sam takiego mam niedługo, ale spróbuj może po prostu troche tym wkrętem obroty zwiększyć :bigok:



Awatar użytkownika
JakPodglosnisz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Drgania

Post autor: JakPodglosnisz » czw gru 16, 2010 23:53

Nie nie. Obroty są prawidłowe.



Awatar użytkownika
MD2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 19:34
Lokalizacja: śląskie

Drgania

Post autor: MD2 » pt gru 17, 2010 10:47

ja mialem drgania na biegu jalowym - drgania na fotelu było czuć. Powód - kąt synchronizacji wałka rozjechany do wartosci 4,5-5,0 po ustawieniu na 0,0 drgania ustały.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Drgania

Post autor: PinkFloyd » pt gru 17, 2010 11:02

JakPodglosnisz pisze:Witam. Pojawił się u mnie pewien problem. Auto ma dosyć mocne drgania na biegu jałowym przy 900obr/min oraz przy ruszaniu. Oczywiście mowa tutaj o ruszaniu z jedynki bez gazu. Delikatne puszczenie sprzęgła i powinien ruszać jak po maśle, a tutaj drgania jakby miał wyskoczyć silnik. Natomiast jeżeli chodzi o bieg wsteczny jest odwrotna sytuacja: bez problemu mogę puszczać sprzęgło bez gazu i auto rusza nieodczuwalnie, zero jakichkolwiek wibracji jak i drgań. Tutaj powstaje pytanie czym może być to spowodowane? Dodam, że auto wróciło przedwczoraj od mechanika, który robił nieszczelność w układzie dolotowym oraz wymieniał zawór N75. Przed tą operacją auto było zmulone, kopciło na czarno, przyspieszało pulsacyjnie etc. Więc przeczytałem na forum, żeby przeczyścić zaworek N75, ponieważ miały miejsce drgania silnika jak teraz (mowa tutaj o sytuacji przed wizytą u mechanika). Okazało się, że auto chodziło płynnie, zero drgań przy ruszaniu z jedynki, wstecznego (dobrze chodziło ok. jednego dnia, później znowu czyszczenie i tak w kółko). Ale sytuacja z dymieniem i zmuleniem dalej nie znikała z wiadomych przyczyn- nieszczelność układu dolotowego. I tutaj powracam do obecnej sytuacji z autem -> Znakiem tego logicznie tłumacząc sobie sprzęgło jest dobre, poduszki pod silnikiem dobre. Odpiąłem prędkościomierz, aby zobaczyć czy to wina nastawnika- okazało się, że drgania występują nadal. Podpinany był pod VAG'a- zero błędów. Ogólnie auto sprawuje się dobrze, pomijając fakt drgań. Przyśpiesza ładnie, co ważne równomiernie oraz nie kopci. Powiem szczerze, że jestem lekko załamany zaistniałą sytuacją i chciałbym uporać się z tym nieszczęsnym problemem. Pozdrawiam, JakPodglosnisz
Podaj jaka jest dawka na jałowym, jak spada poniżej 2,4mg to pojawiaja sie duże drgania, może jest przekodowany na automata? ZApodaj komplet logów statycznych i dynamicznych podstawowych bloków mierzalnych.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Drgania

Post autor: PinkFloyd » pt gru 17, 2010 11:03

MD2 pisze:ja mialem drgania na biegu jalowym - drgania na fotelu było czuć. Powód - kąt synchronizacji wałka rozjechany do wartosci 4,5-5,0 po ustawieniu na 0,0 drgania ustały.
U Ciebie był silnik PD a u kolegi VP i tam nie robi sie synchronizacji wałka rozrządu



Awatar użytkownika
JakPodglosnisz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Drgania

Post autor: JakPodglosnisz » sob gru 18, 2010 10:09

Udało mi się sprawdzić skład mieszanki. Waha się pomiędzy 2,4-2,6.



Awatar użytkownika
JakPodglosnisz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Drgania

Post autor: JakPodglosnisz » ndz gru 19, 2010 22:04

Tutaj małe odświeżenie tematu, a mianowicie poczytałem troszkę na temat tych drgań i wyczytałem, że mogą być one spowodowane od paska alternatora, który jak i w moim przypadku popiskuje. Dziś troszkę więcej pojeździłem autem i drgania zrobiłby się większe. Teraz coraz bardziej drga na biegu jałowym i przy ruszaniu. Mogę u siebie wykluczyć dwumasę ponieważ jej nie mam. Mój silnik to AHU- brak dwumasy :). Prawdopodobnie do wymiany nadaje się napinacz paska alternatora. Powstaje pytanie czy może on powodować drgania karoserii i wnętrza? Proszę o pomoc w tym temacie. Pozdrawiam, JakPodglosnisz



miras 33
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pn gru 08, 2008 23:44
Lokalizacja: okolice pruszc gd

Drgania

Post autor: miras 33 » pn gru 20, 2010 11:45

JakPodglosnisz pisze:Udało mi się sprawdzić skład mieszanki. Waha się pomiędzy 2,4-2,6.
PinkFloyd pisze:Podaj jaka jest dawka na jałowym, jak spada poniżej 2,4mg to pojawiaja sie duże drgania

odpowiedź podał ci kolega nie szukaj dalej tylko ustaw pompę tak jak należy tzn 4mg na jałowym bez obciążenia czyli nawiew światła itd typowy objaw dla vp


mk3 1z+gtb
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line

Awatar użytkownika
JakPodglosnisz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Drgania

Post autor: JakPodglosnisz » pn gru 20, 2010 23:28

Ustawiłem pompę na 4mg, dalej drga. Zero błędów silnika, cały czas na jałowym 903 obr/min. Wszystko wygląda na dobre. Wracając do alternatora- koło pasowe (bez sprzęgła) ok, napinacz ok. Po prostu już rozkładam ręce przy tym aucie. :(



Awatar użytkownika
JakPodglosnisz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Drgania

Post autor: JakPodglosnisz » wt gru 21, 2010 23:33

Dziś wpadłem na pewien pomysł. Mianowicie zastanawiam się nad kątem wtrysku- czy jest dobry. Jutro planuje to sprawdzić. Wydaje mi się, że drgania mogą być spowodowane złym kątem wtrysku.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Drgania

Post autor: munior » wt gru 21, 2010 23:44

JakPodglosnisz pisze:Jutro planuje to sprawdzić. Wydaje mi się, że drgania mogą być spowodowane złym kątem wtrysku.
A mnie się wydaje że się mylisz :chytry: Drgania nie mają nic do kąta wtrysku i kropka .Nie wiem jakiego rodzaju masz te drgania bo każdy opisuje inaczej i jeden pisze drgania drugi wibracje a trzeci jeszcze co innego .Sprawdż sobie poduszki silnika i skrzyni .Koło alternatora nie bedzie powodować drgań silnika ani tym bardziej całego auta.A co do "składu mieszanki " to takie rzeczy w benzynkach :grin: w tdi może być co najwyżej dawka paliwa w mg


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 70 gości