Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jarciu_T4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:19
Lokalizacja: łask

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

Post autor: jarciu_T4 » sob gru 11, 2010 00:33

więc sprawdz co napisałem.



Tekilus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: sob cze 20, 2009 08:28
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

Post autor: Tekilus » ndz gru 12, 2010 10:07

No i chyba diagnoza będzie taka, że rozrząd jest albo przesunięty, albo ukręcił się klin na kole wału lub rozrządu. Nie udało mi się dokładnie sprawdzić czy jest przesunięty, ale spojrzałem na pompę to widać było że trzy śruby trzymające na kole były świeżo przesunięte. Rok temu oddawałem do regulacji kąta wtrysku i mechanik musiał zwalić robotę. Te śruby powinny być brane na klej czy inne specyfiki, a one były luźne, lekko ruszyłem grzechotką i śruby się przekręcały. Próbowałem pompą trochę poregulować, wrócić na stare miejsce śrub pompy ale to nic nie dało. Także nie sama pompa jest w tej chwili rozregulowana.
Trochę potrwa naprawa, jak się uda to dam znać, Może macie jakieś fotoporady i dokładne opisy jak wymieniać rozrząd.
Pozdrawiam


Tanie części samochodowe.

jarciu_T4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:19
Lokalizacja: łask

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

Post autor: jarciu_T4 » ndz gru 12, 2010 16:34

ale patrzyłeś czy na plaka zapala???? zwalaj osłony i sprawdzaj ustawienie rozzz. wał na punkt na zamachu wałek na płaskownik a pompe na blokade.. wszystko się wyjaśni.. nie kręć juz rozrusznikiem do puki tego nie sprawdzisz.. opis znajdziesz na forum



Tekilus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: sob cze 20, 2009 08:28
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

Post autor: Tekilus » ndz gru 12, 2010 16:45

Próbowałem na plaka. nie było żadnego efektu. Jutro się zabieram za rozbieranie auta, żeby się dostać do tego rozrządu. Jak będę coś wiedział dam znać. Dzieki bardzo


Tanie części samochodowe.

Awatar użytkownika
Artiks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 06, 2007 09:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

Post autor: Artiks » śr gru 15, 2010 14:14

Czy przy odpalaniu auta pojawia ci się kontrolka świec żarowych ??



Tekilus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: sob cze 20, 2009 08:28
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

Post autor: Tekilus » śr gru 15, 2010 15:03

tak świece nagrzewają się normalnie, po chwili wyłączają.


Tanie części samochodowe.

Awatar użytkownika
mobi65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 21:02
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

Post autor: mobi65 » śr gru 15, 2010 17:15

sprawdz czy ci czasem klapa gaszaca nie jest w pozycji zamknietej :bajer:



Tekilus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: sob cze 20, 2009 08:28
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

Post autor: Tekilus » śr gru 15, 2010 20:34

dobra podpowiedź! Sprawdzę klapę gaszącą. Sprawdziłem rozrząd z mechanikiem, to niestety ale to nie to, wszystkie koła mają dobrą pozycję. Kolejna rzecz. Czy elektronika na pompie może nie podawać ropy do silnika? Na wtryskiwaczach leci jak się je lekko poluzuje. Spójrzcie na zdjęcia. Obrazek Na zdjęciu jest sterowanie pompa? Jak się z tym wiąże pedał gazu. Jest on sterowany elektronicznie, ale czy ma bezpośrednie powiązanie z tym sterowaniem pompą? Na następnym zdjęciu umieszczam pierwszą kostkę do jakiej idzie to sterowanie z pompy. Dokąd idą te kable? Czy może wiecie do jakich przekaźników lub kostek to idzie? Chce sprawdzić kable. Czy po rozkręceniu tej kostki na pompie z pierwszego zdjęcia nie się nie stanie? Jakie tam mogą być napięcia? Obrazek


Tanie części samochodowe.

Ryszard M
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw cze 03, 2010 09:07
Lokalizacja: Kębłowo

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

Post autor: Ryszard M » śr gru 15, 2010 20:50

Witam
Sprawdź rozrusznik najprawdopodobniej sprzęgło bendiksu się rozleciało dlatego
po ruszeniu silnika sprzęgiełko puszcza i słyszysz tylko rozrusznik.
Pozdrawiam


NIXON

Tekilus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: sob cze 20, 2009 08:28
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

Post autor: Tekilus » śr gru 15, 2010 21:17

Rozrusznik raczej nie gdyż jak kręcę stacyjką, to pierwsze co jest to lekkie zatrzepanie silnikiem, później już nie tak jak by wszystko odcina, brak kompresji, ale wszystkie paski się kręcą. Także gdyby rozrusznik miał walnięte sprzęgiełko to by chyba nie dał rady kręcić całym rozrządem. W piątek będę sprawdzał klapę gaszącą i tą elektronikę do pompy. Jak coś wiecie na temat tych kabli to dajcie znać.
Proszę o pomoc!!


Tanie części samochodowe.

jarciu_T4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:19
Lokalizacja: łask

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

Post autor: jarciu_T4 » śr gru 15, 2010 21:45

zaraz zaraz jak rozrząd ok i na plaka nie zapalił powinien rabotać do puki nie przestaniesz psikać. piszesz ze po chwili silnik lekko kręci tak jak by kompresji nie było.. poproś no tego mechanika niech ci tą kompresje sprawdzi. nie wiem czy dobrze rozumiem co piszesz ale sprawdz to co pisze elektronike narazie zostaw



Tekilus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: sob cze 20, 2009 08:28
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

Post autor: Tekilus » czw gru 16, 2010 20:02

Panowie, nie wytrzymałem pomimo mojej gorączki i poszedłem do garażu. mam trochę silnika rozebranego i go nie odpalałem dziś, ale.... wsadziłem palca do EGR, klapka zamknięta, pcham mocniej, nic nie rusza się. W końcu puściła i już odbijała. Kurde jest już w 99% pewien że to to! Napisze jutro czy już działa


Tanie części samochodowe.

Awatar użytkownika
conrad81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 13, 2006 14:26
Lokalizacja: Stargard, PL
Kontakt:

Re: Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

Post autor: conrad81 » pt gru 17, 2010 09:06

Tekilus pisze:Rozrusznik raczej nie gdyż jak kręcę stacyjką, to pierwsze co jest to lekkie zatrzepanie silnikiem, później już nie tak jak by wszystko odcina, brak kompresji, ale wszystkie paski się kręcą. Także gdyby rozrusznik miał walnięte sprzęgiełko to by chyba nie dał rady kręcić całym rozrządem. W piątek będę sprawdzał klapę gaszącą i tą elektronikę do pompy. Jak coś wiecie na temat tych kabli to dajcie znać.
Proszę o pomoc!!
to właśnie typowy objaw zatkanego dolotu.... pisałeś wcześniej, że sprawdzałeś tą klapę to już nawet nie pytam gdzie tego placka zapodawałeś.
Rozbieraj dolot i skrob do żywego, tak jak pisał kolega powyżej dostaniesz extra kucy zanim twoja suszarka powie cyaaaa.
Często ludzie jeżdżą dość długo zanim wpadną na to, że auto muli (przepływka, N75, dziura w dolocie) efekt bywa ten sam.... zawalony sadzą dolot.
Zrób logi przed i po robocie, a sam się przekonasz. Dieslem trzeba jeździć tak, żeby tam była tylko mgiełka oleju a nie komin Batorego. 1500rpm i już piaty bieg. Aż mnie skręca jak o tym myślę.


Są dwa rodzaje nadsterowności: klasyczna i zaaajebiesta:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 124 gości