Podniesienie MK2

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

ronnie_gnr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 23:33

Podniesienie MK2

Post autor: ronnie_gnr » ndz gru 12, 2010 22:21

Witam. Zakładam ten temat, ponieważ liczę na waszą pomoc, która jest mi naprawdę bardzo potrzebna.
Otóż chcę podwyższyć zawieszenie w moim Golfie, lecz nie aż tak bardzo jak wersja Country.
W sumie to wiem jak podwyższyć tył - wystarczą sprężyny od Audi 80, lecz nie wiem czy takie samo zastosowanie mogę zrobić z przodem. I w tym właśnie aspekcie prosiłbym o pomoc.



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Podniesienie MK2

Post autor: marcinek84 » pn gru 13, 2010 00:03

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=142&t=367407" onclick="window.open(this.href);return false; polecam przeczytanie tematu i używanie opcji szukaj lub wyszukiwarki Google na dole na przyszłość


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ronnie_gnr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 23:33

Podniesienie MK2

Post autor: ronnie_gnr » pn gru 13, 2010 00:31

A ja polecam czytanie ze zrozumieniem. Chodzi mi głównie o podniesienie przodu, bo większość tematów jest o podnoszeniu tyłu.
I nie chcę tutaj opinii o sprężynach od diesel'a, bo nie podniesie dużo (max kilka cm). A ja potrzebuję mocno podnieść auto!



ronnie_gnr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 23:33

Podniesienie MK2

Post autor: ronnie_gnr » czw gru 16, 2010 22:17

odświeżam temat...



Awatar użytkownika
Faja
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt sie 28, 2007 22:17
Lokalizacja: Puławy

Re: Podniesienie MK2

Post autor: Faja » sob gru 25, 2010 23:26

Aby zrobić z golfa II pseudoterenówkę wykonane zostało:
- wspawane dystanse 56mm pomiędzy ramę pomocniczą a nadwozie
- przedłużone kolumny macpersona, przerobione i przespawane wyżej dolne kielichy sprężyn
- sprężyny od dużego fiata (lub łady)
- wzmocnione mocowanie górnych poduszek amortyzatorów przednich
- przedłużony wałek kolumna kierownicza-maglownica
- przespawany pod innym kątem wydech + tłumik drgań
- dystanse do przednich kół 5cm
- opony 27 cali BFG AT (średnica 66 cm)
- dystanse 4cm pomiędzy tylną belką a piastami kół
- zastosowane twardsze tylne sprężyny
- podcięte nadkola, progi i część podłogi
- wykonane poszerzenia nadkoli
- osłona przodu auta z zaczepem do hi-lifta
- osłona pompki wspomagania
- wspawane wyższe mocowanie amortyzatorów na tylnej belce
- dłuższe przednie elastyczne przewody hamulcowe
- nowe wahacze (z rurki ¾ cala) ze zmienionymi tylnymi tulejami gumowo-metalowymi
- silnik 1.9 tdi 1Z z usuniętą przepływką i zbędnymi czujnikami
- chip na 110 koni oraz opornik
Dzięki tym zabiegom mamy terenówkę ważącą ok. 950 kg z bardzo elastycznym silnikiem spalającym w jeździe mieszanej do 6l ON lub OG. Najniższym punktem podwozia jest solidna rama pomocnicza (prześwit 25 cm), z tyłu ponad 30 cm. Jedynie brak drugiego napędu...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



vipdawid
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr cze 30, 2010 15:18
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Podniesienie MK2

Post autor: vipdawid » wt gru 28, 2010 23:02

witam wszystkich chciałbym odświeżyć temat i mam nadzieje ze mi pomożecie ... czytając to wszystkio nie znalazłem odpowiedz na moje pytanie moj problem przedstawia sie następująco: pilnie potrzebuje podniesc zawieszenie ale o kilk cm ale nie sposobem opisanym powyżej bo to zbyt skomplikowane :shock: myslałem raczej o zmianie sprężyn z wieksza iloscia zwojów tylko jaka by poasowała np... problem tyczy sie osi przedniej planowałem zając sie tym na wiosne ale niestety -17 i duza ilośc dziur sprawiła ze pękła sprężyna , na wiosne zakładam na 15 calowe felgi oponę 195/65 wiec chciałbym od razu załatwic ten problem i dwa razy tego nei rozkrecac.. z góry dzieki - golfik daje poalic tej zimy awaria za awarią :( mój golfik to beznz. 1,8 GT wersja special



Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Podniesienie MK2

Post autor: k0nr4d » śr gru 29, 2010 22:18

A amortyzator sam się przedłuży? Nie. Kup sobie Country, to nie będziesz musiał nic przerabiać. Albo się coś robi porządnie, albo wcale.
Ostatnio zmieniony czw gru 30, 2010 13:40 przez k0nr4d, łącznie zmieniany 1 raz.


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

PaulAdmin

Podniesienie MK2

Post autor: PaulAdmin » czw gru 30, 2010 11:31

vipdawid, Musiałbyś miec cały zawias przerobiony pod taka oponę, podobnie jak kolega Fajama u siebie. Tylko, że on z tego co widze bawi się w offroad poprostu i chyba autostradami się nie porusza. k0nr4d, też dobrze napisał bo jesli upchniesz dłuższą sprężyne to amortyzator tak czy inaczej ją zacisnie.



vipdawid
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr cze 30, 2010 15:18
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Podniesienie MK2

Post autor: vipdawid » czw gru 30, 2010 21:00

tylko ze ja nie chce az tak duzo go podnosic jak kolega Faja.. znajomy ma podobna opone wsadzoną ale ma spręzyny z pręta 14 i o 1,5 cm wydłużone , - robione na specjalne zamówienie ale niestety troche twardy samochód teraz jest,,,,,,,,, a moge wsadzić inny amor bo i tak sa do wymiany i do tego inna sprężyne wtedy wyzsza - co polecacie.... podobno w dislach spręzyny sa wzamcniane moze one by wystarczyły zeby opona nie ocierała o nadkole przy wiekszym bujaniu na dziórach .... pozdro.....



Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Podniesienie MK2

Post autor: k0nr4d » czw gru 30, 2010 21:29

Jak znajdziesz dłuższy amor o takich samych mocowaniach (nie ma takiego) to możesz. Tylko ciekawe co na to powiedzą inne elementy zawieszenia :) Wsadź sobie gumy JOMa na tłoczyska amortyzatorów i nie będzie dobijać. Swoją drogą po co chcesz tak podnosić? Auto służy jako ciężarówka?


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

vipdawid
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr cze 30, 2010 15:18
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Podniesienie MK2

Post autor: vipdawid » pt gru 31, 2010 11:55

nie po prostu lacie sa troszke szerokie przy wiekszym bujaniu ocieraja sie o nadkola i brzeg błotnika co bardzo zniszczyło ostatnie opony - brakuje dosłownie niewiele i by wszystko grało... dzieki za rade z gumami :pub:



Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Podniesienie MK2

Post autor: k0nr4d » pt gru 31, 2010 15:08

Zaklep też ranty błotników. BTW: Opona 195/65/15 jest dużo za wysoka do mk2, to jest seryjny rozmiar do mk4.


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

vipdawid
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr cze 30, 2010 15:18
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Podniesienie MK2

Post autor: vipdawid » sob sty 01, 2011 16:13

może faktycznie zamiast 65 wezme 195/60/15 --



Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Podniesienie MK2

Post autor: k0nr4d » sob sty 01, 2011 16:18

Nadal za wysoko. Weź 185/55.


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości