Podniesienie MK2
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 23:33
Podniesienie MK2
Witam. Zakładam ten temat, ponieważ liczę na waszą pomoc, która jest mi naprawdę bardzo potrzebna.
Otóż chcę podwyższyć zawieszenie w moim Golfie, lecz nie aż tak bardzo jak wersja Country.
W sumie to wiem jak podwyższyć tył - wystarczą sprężyny od Audi 80, lecz nie wiem czy takie samo zastosowanie mogę zrobić z przodem. I w tym właśnie aspekcie prosiłbym o pomoc.
Otóż chcę podwyższyć zawieszenie w moim Golfie, lecz nie aż tak bardzo jak wersja Country.
W sumie to wiem jak podwyższyć tył - wystarczą sprężyny od Audi 80, lecz nie wiem czy takie samo zastosowanie mogę zrobić z przodem. I w tym właśnie aspekcie prosiłbym o pomoc.
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
Podniesienie MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=142&t=367407" onclick="window.open(this.href);return false; polecam przeczytanie tematu i używanie opcji szukaj lub wyszukiwarki Google na dole na przyszłość
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 23:33
Podniesienie MK2
A ja polecam czytanie ze zrozumieniem. Chodzi mi głównie o podniesienie przodu, bo większość tematów jest o podnoszeniu tyłu.
I nie chcę tutaj opinii o sprężynach od diesel'a, bo nie podniesie dużo (max kilka cm). A ja potrzebuję mocno podnieść auto!
I nie chcę tutaj opinii o sprężynach od diesel'a, bo nie podniesie dużo (max kilka cm). A ja potrzebuję mocno podnieść auto!
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 23:33
Re: Podniesienie MK2
Aby zrobić z golfa II pseudoterenówkę wykonane zostało:
- wspawane dystanse 56mm pomiędzy ramę pomocniczą a nadwozie
- przedłużone kolumny macpersona, przerobione i przespawane wyżej dolne kielichy sprężyn
- sprężyny od dużego fiata (lub łady)
- wzmocnione mocowanie górnych poduszek amortyzatorów przednich
- przedłużony wałek kolumna kierownicza-maglownica
- przespawany pod innym kątem wydech + tłumik drgań
- dystanse do przednich kół 5cm
- opony 27 cali BFG AT (średnica 66 cm)
- dystanse 4cm pomiędzy tylną belką a piastami kół
- zastosowane twardsze tylne sprężyny
- podcięte nadkola, progi i część podłogi
- wykonane poszerzenia nadkoli
- osłona przodu auta z zaczepem do hi-lifta
- osłona pompki wspomagania
- wspawane wyższe mocowanie amortyzatorów na tylnej belce
- dłuższe przednie elastyczne przewody hamulcowe
- nowe wahacze (z rurki ¾ cala) ze zmienionymi tylnymi tulejami gumowo-metalowymi
- silnik 1.9 tdi 1Z z usuniętą przepływką i zbędnymi czujnikami
- chip na 110 koni oraz opornik
Dzięki tym zabiegom mamy terenówkę ważącą ok. 950 kg z bardzo elastycznym silnikiem spalającym w jeździe mieszanej do 6l ON lub OG. Najniższym punktem podwozia jest solidna rama pomocnicza (prześwit 25 cm), z tyłu ponad 30 cm. Jedynie brak drugiego napędu...
- wspawane dystanse 56mm pomiędzy ramę pomocniczą a nadwozie
- przedłużone kolumny macpersona, przerobione i przespawane wyżej dolne kielichy sprężyn
- sprężyny od dużego fiata (lub łady)
- wzmocnione mocowanie górnych poduszek amortyzatorów przednich
- przedłużony wałek kolumna kierownicza-maglownica
- przespawany pod innym kątem wydech + tłumik drgań
- dystanse do przednich kół 5cm
- opony 27 cali BFG AT (średnica 66 cm)
- dystanse 4cm pomiędzy tylną belką a piastami kół
- zastosowane twardsze tylne sprężyny
- podcięte nadkola, progi i część podłogi
- wykonane poszerzenia nadkoli
- osłona przodu auta z zaczepem do hi-lifta
- osłona pompki wspomagania
- wspawane wyższe mocowanie amortyzatorów na tylnej belce
- dłuższe przednie elastyczne przewody hamulcowe
- nowe wahacze (z rurki ¾ cala) ze zmienionymi tylnymi tulejami gumowo-metalowymi
- silnik 1.9 tdi 1Z z usuniętą przepływką i zbędnymi czujnikami
- chip na 110 koni oraz opornik
Dzięki tym zabiegom mamy terenówkę ważącą ok. 950 kg z bardzo elastycznym silnikiem spalającym w jeździe mieszanej do 6l ON lub OG. Najniższym punktem podwozia jest solidna rama pomocnicza (prześwit 25 cm), z tyłu ponad 30 cm. Jedynie brak drugiego napędu...
Podniesienie MK2
witam wszystkich chciałbym odświeżyć temat i mam nadzieje ze mi pomożecie ... czytając to wszystkio nie znalazłem odpowiedz na moje pytanie moj problem przedstawia sie następująco: pilnie potrzebuje podniesc zawieszenie ale o kilk cm ale nie sposobem opisanym powyżej bo to zbyt skomplikowane myslałem raczej o zmianie sprężyn z wieksza iloscia zwojów tylko jaka by poasowała np... problem tyczy sie osi przedniej planowałem zając sie tym na wiosne ale niestety -17 i duza ilośc dziur sprawiła ze pękła sprężyna , na wiosne zakładam na 15 calowe felgi oponę 195/65 wiec chciałbym od razu załatwic ten problem i dwa razy tego nei rozkrecac.. z góry dzieki - golfik daje poalic tej zimy awaria za awarią mój golfik to beznz. 1,8 GT wersja special
- k0nr4d
- _
- Posty: 6258
- Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: GSXR/A8
- Silnik: R4V8
- Kontakt:
Podniesienie MK2
A amortyzator sam się przedłuży? Nie. Kup sobie Country, to nie będziesz musiał nic przerabiać. Albo się coś robi porządnie, albo wcale.
Ostatnio zmieniony czw gru 30, 2010 13:40 przez k0nr4d, łącznie zmieniany 1 raz.
Podniesienie MK2
vipdawid, Musiałbyś miec cały zawias przerobiony pod taka oponę, podobnie jak kolega Fajama u siebie. Tylko, że on z tego co widze bawi się w offroad poprostu i chyba autostradami się nie porusza. k0nr4d, też dobrze napisał bo jesli upchniesz dłuższą sprężyne to amortyzator tak czy inaczej ją zacisnie.
Podniesienie MK2
tylko ze ja nie chce az tak duzo go podnosic jak kolega Faja.. znajomy ma podobna opone wsadzoną ale ma spręzyny z pręta 14 i o 1,5 cm wydłużone , - robione na specjalne zamówienie ale niestety troche twardy samochód teraz jest,,,,,,,,, a moge wsadzić inny amor bo i tak sa do wymiany i do tego inna sprężyne wtedy wyzsza - co polecacie.... podobno w dislach spręzyny sa wzamcniane moze one by wystarczyły zeby opona nie ocierała o nadkole przy wiekszym bujaniu na dziórach .... pozdro.....
- k0nr4d
- _
- Posty: 6258
- Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: GSXR/A8
- Silnik: R4V8
- Kontakt:
Podniesienie MK2
Jak znajdziesz dłuższy amor o takich samych mocowaniach (nie ma takiego) to możesz. Tylko ciekawe co na to powiedzą inne elementy zawieszenia Wsadź sobie gumy JOMa na tłoczyska amortyzatorów i nie będzie dobijać. Swoją drogą po co chcesz tak podnosić? Auto służy jako ciężarówka?
Podniesienie MK2
nie po prostu lacie sa troszke szerokie przy wiekszym bujaniu ocieraja sie o nadkola i brzeg błotnika co bardzo zniszczyło ostatnie opony - brakuje dosłownie niewiele i by wszystko grało... dzieki za rade z gumami
- k0nr4d
- _
- Posty: 6258
- Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: GSXR/A8
- Silnik: R4V8
- Kontakt:
Podniesienie MK2
Zaklep też ranty błotników. BTW: Opona 195/65/15 jest dużo za wysoka do mk2, to jest seryjny rozmiar do mk4.
- k0nr4d
- _
- Posty: 6258
- Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: GSXR/A8
- Silnik: R4V8
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości