Jako taki krokowy jest ( nie bypass powietrza, ale poruszający się o kroki ), ale nie wiem czy w każdym 1.8 jest takie coś ( wydaje mi się że tak ).
U kolegi w AAM, to właśnie on ( popycha cięgno gazu ) powodował samoczynny wzrost obrotów i nie trzymanie na wolnych obrotach. Jest on po lewej stronie podstawy wtrysku, a po prawej jest regulowany potencjometr położenia przepustnicy ( TPS ).
Tak samo wątpię w tym przypadku w winę czujnika temp. płynu chłodniczego, a dokładniej żeby on powodował samoczynny wzrost obrotów ( no chyba że zakontraktuje i załączy ssanie ).
Jednak stawiam w 85% na ten "krokowy" -
http://allegro.pl/silnik-krokowy-vw-gol ... 20952.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A przepływki to w 1.8 nie było
Jeżeli to to będzie uszkodzone, to zrób sobie prezent i kup lepszej firmy/jakości. Zaoszczędzisz sobie i innym kłopotów.